Inlägg från: llitenflundra |Visa alla inlägg
  • llitenflundra

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

Suck och suck skrev 2011-08-31 15:58:31 följande:
    Fattar inte att det är så viktigt att hålla fast i sina droger? Som görs här i tråden. Har ni inget annat att syssla med? GÅR det verkligen inte att vara avslappnad och ha roligt utan droger.
    OCH nej, Det är inte ett dugg bra att vara beroende av alkohol heller. Som folk kontrar med "folk dricker ju alkohol, och hasch är inte farligare än det" (om det nu skulle vara så att hasch är mindre farligt än alkohol vilket inte jag tror. Jag tror folk blir dumma i huvet av att röka på. Och inte desto mindre måste man ju vara rökare (Finns inget mer korkat än nikotinister) för att kunna bruka hasch.
    Så visst. På alla droger då! Det är väl lika bra om ni inte klarar av att fixa livet ändå.
    Men uppdatera er hälsa här på FL om tjugo år. Ni kommer inte vara pigga då. Garanterar.
    Droger handlar inte om som du tror att inte vara avslappnad.
    Utan en drog som cannabis är som att ta sig ett glad vin, lika med att unna sig nått.

Hasch är cannabis, spelar ingen roll om det är marijuana eller "hasch, det är cannabis.
    Och cannabis oavsett vad man kallar det, är samma sak.

Är cannabis farligare än alkohol, NEJ alkohol är låååååångt farligare för kroppen.
    Folk blir bra mycket dummare och framförallt våldsammare med alkohol i ruset.
    I ruset av cannabis så kan man vara "dum", men som alkohol eller cannabis.
    Så när ruset försvinner, så är man normal igen.
    Och det gäller alla droger, alkohol, tobak, koffein och liknande.

Om nu inte ens "moral" inte gör så man klarar av hur det funkar, och vem är nu då dum?
  • llitenflundra
    Tom Araya skrev 2011-09-02 02:41:22 följande:
    Din definition.
    Min definition är att de flesta brukare av droger är missbrukare.
    Jag är själv missbrukare av nikotin, dock bara en brukare av alkohol då jag inte känner behov av att bli packad, dricka varje dag eller ens regelbundet. Det går ofta många veckor utan en droppe utan problem.
    Mr Andersson skrev 2011-08-31 10:11:08 följande:
    Jag skrev att den FÖRSTA drogen är den som öppnar dörren, det kvittar vad drogen i fråga heter.
    Alkohol och nikotin må vara den första drogen för de flesta men utgör inte ett steg mot tyngre droger på det sätt som cannabis gör.
    Tyvärr så är din definition 100% felaktig.
    Verkligheten säger att mer blir missbrukare av alkohol än av cannabis.
    Exakta siffror är rätt svårt att få fram, men ligger på ett par procent.
    Sen har vi sjukvården som avgör vad som är missbrukare och inte du(som tur är).
    Som tex du ör inte missbrukare av nikotin, för det är inte många i världen utan du är beroende.
    Och de flesta som rökar cannabis rökar bara lite då och då, som en del röker 2ggr i veckan andra röker 2ggr per år.

Sen den gateway teori du försöker visa upp, där vi går vidare till tyngre droger existerar inte.
    Det är en gammal myt som man försöker banka in i folk för att skrämmas.
    För det finns inget i cannabis som gör man vill ta tyngre droger.
    Det är tom tvärtom, där i länder man har möjligheten att medicinera med CB.
    Där använder man cannabis till att trappa ner från heroin tex, med stor framgång.
  • llitenflundra
    Tom Araya skrev 2011-09-02 03:16:30 följande:
    Du tror vad du vill tro. Cannabis sitter kvar längre i kroppen och ger en mer långsiktig påverkan på hjärnan än alkohol om man jämför båda i måttliga mängder.
    Cannabis försvinner ur kroppen rätt snabbt efter ett röktillfälle, THC försvinner ur kroppen 6-12h.
    Och dess metaboliter efter ett röktillfälle försvinner 1-5 dagar.
    Annat är det vid 24/rökning där kan metaboliterna finnas kvar i kroppen i 45 dagar, allt beroende på hur mycket man rökt.
    De där påverkan på hjärnan som du pratar om är bara humbug, det försvinner efter avslutat bruk om det nu fanns någon ens påverkan från början.
  • llitenflundra
    Lenora skrev 2011-09-02 03:09:40 följande:
    Mja, att man skulle göra saker mer noggrant tror jag tyvärr inte gäller generellt, kanske jag skulle kunna hålla med om att man blir mer avslappnad, njuter mer och är mer kreativ. Tyvärr blir många lite lata av ett frekvent bruk och det kan orsaka hinder i livet. 

Annars ser jag faktiskt inte att det skulle vara värre än alkohol egentligen. Kanske till och med tvärtom. Om det är fel att testa cannabis är det också fel att testa alkohol. 
    Det beror nog på hur lat man är innan, finns en hel del som lever mycket aktiva liv med cannabis 24/7.
    Så säga man blir soffpotatis är ingen generell sanning.
  • llitenflundra
    Borttagen användare skrev 2011-09-02 09:32:55 följande:
    fast det finns väl forskning som visar att man faktiskt rent av blir blåst
    Alla droger blir man blåst av och speciellt alkohol blir man extra blåst av.
  • llitenflundra
    jesslin skrev 2011-09-02 10:30:36 följande:
    Inte läst tråden men för mig är svaret nej. Inte ok att röka på. Har en vän som började med cannabis. Nu håller hon hon och knarkar ned sig.(vi bor inte på samma ort, men min syster bor i närheten). Det kan v ara en inkörsport till tyngre droger. För mig är droger inte ok. Jag har inte ens testa i min ungdom. Och kommer aldrig testa heller,

Alkodol dricker jag men där vet jag min gräns.
    Gateway teorin är död, evidens saknas.
    jesslin skrev 2011-09-02 10:41:50 följande:
    Ja, hon testade som ung och blev fast. Nu är hon över 40. Så tragiskt. Hon kommer aldrig till självinsikt heller. Skönt att du insåg att det kunde barka åt helvete för dig om du inte slutade.
    Dom flesta jag känner använder bara cannabis för att förgylla sin tillvaro, och testar inte andra drog av någon sort.
    En del tom inte dricker alkohol, pga det verkligen är farligt.
  • llitenflundra
    Nattstjärna skrev 2011-09-02 10:44:10 följande:
    Visst jag håller med dig i det du säger..du är säkert mer insatt än mig på det. Visst finns det många som röker och som klarar av jobb och liv i allmänhet..olika röker ju olika mycket och olika sorter av hasch eller cannabis.
    Jag har tänk innan i mitt liv att det är bättre att röka än att dricka alkohol men idag har jag egna barn och då tänker man om..jag skulle aldrig vilja att min 15 åring börjar röka hasch..så man blir mer anti med åren.
    Det ang hasch och alkohol ar självupplevt ja...tänker på dom gånger man drack sig full och sen rökte en joint...då mådde man inte så bra och jag hade vänner som fick riktiga psykoser av det. Sen är det annorlunda om man röker först..då dricker man inte så mycket för det är inte så gott.
    Jag vill iallafall säga att jag inte tycker TS ska testa cannabis eller hasch. 
    För mycket alkohol och cannabis brukar få en att må illa initialt, men är snabbt övergående.
    Själv om jag tagit en öl för mycket, så spyr jag ofta när jag röker.
    Men detta illamående försvinner samma sekund man slutar att spy.

Finns inget som kan skapa psykoser, det föds man med.
    Sen är alkohol, droger och stress utlösare, av nått som hade skett ändå.
  • llitenflundra
    jesslin skrev 2011-09-02 11:35:11 följande:
    ??????????
    Hon började med cannabis och tar både det och tyngre droger nu .Så det har väl för  fan med cannabis att göra.  och ja hon rökte på medans hon var gravid också. Alla barn är såklart fråntagne henne nu, barnen har problem såsom adhd, svår astma.

För mig är alla former av droger inte ok. Och det finns anledningar för att det inte är lagligt heller din idiot!!!!!!!!
    Studier visar att barnet inte skadas på något sätt om modern röker cannabis.
    Hitta på saker som att cannabis ger ADHD och astma förstår inte jag hur du tror vi ska gå på.

Cannabis är inte olagligt pga det är "farligt".
    Om du hade varit lite mer påläst så hade du snabbt insett att vissa saker stämmer inte som tex gateway teorin som är en myt.
  • llitenflundra
    Loralai skrev 2011-09-02 12:02:31 följande:
    Upp yours, kan du inte berätta vad det är för anledning som gör/har gjort cannabis olaglig?
    Cannabis, marijuana som dom ändrade till då för ingen skulle förstå vad det var.
    Blev förbjudet av flera anledningar, de främsta var att man ville kunna "hantera" Mexikaner och svarta.
    För på den tiden fanns det i princip bara bland dessa grupper.
    Idag är det tvärtom, där majoriteten av cannabis rökare är vita.
    Men tillslagen är svarta och latinos, för mig jag läste siffror på 75% är just mot denna grupp.

Och det andra stora var att förbudstiden var slut mot alkoholen och dom hade massiva polisstyrkor som.
    Då blev detta ett sätt att sätta dom i arbete igen.

Och i och med detta så var CB farligare än att dricka bensin, och gick itne ha till nått.
    Sen helt plötsligt under kriget så var cannabis helt okey igen, för dom behövde alla dom produkter man får av cannabis(hampa).
    Som fiber och olja, som mani sin tur kan hitta på massor av saker med.
    Sen var kriget slut och då blev det som att dricka bensin igen.
  • llitenflundra
    mysfaaktor skrev 2011-09-02 12:21:28 följande:
    Det finns långvarig forskning som visar på att cannabis ÄR skadligt för fostret. Prematura förlossningar, lägre födelsevikt, kortare kroppslängd, försämrar syreupptagningen hos fostret (MER än vid tobaksrökning). Barn till mödrar med tungt cannabismissbruk har dubbelt så ofta skakningar. När det gäller missbildningar går åsikterna däremot isär, för där kan man inte påvisa om även andra droger spelar in (exempelvis alkohol och tobak).

Med mera.
    Fel, fel och fel igen, det du beskriver är om man rökar cigaretter.
    Finns en 30årig studie på detta som visar, att cannabis rökande mammor.
    Får större barn och går längre i sin graviditet.

Studien heter "Jamaican study on cannabis use in pregnancy".
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)