Inlägg från: llitenflundra |Visa alla inlägg
  • llitenflundra

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

Tom Araya skrev 2011-09-06 16:28:58 följande:
    Min jämförelse handlade inte om det utan att en lugnande och/eller antidepressiv effekt inte är någon slags garanti för att den påverkade inte utför våldshandlingar eller andra brott. Rohypnol är ett exempel på det.
    Jag kan tänka mig CB också används för att lungna nerverna inför en situation som kan vara psykiskt påfrestande.

Lugn KAN innebära orädd vilket i sin tur KAN innebära kall, beräknande och våldsbenägen.
    Tycker du ska droppa rohypnol, det är sågar bort all empati på personen ifråga.
    Cannabis förstärker empatin kraftigt.
    Exempelt blir bara en retorisk groda.
  • llitenflundra
    Tom Araya skrev 2011-09-06 16:37:25 följande:
    Ja, men jag hade inte påstått detta som en mening på att CB-brukare skulle vara aggressiva eller aggressivare än alkoholbrukare utan det var ett svar på ett påstående att en CB-brukare INTE är aggresiva vilket jag vet är inte sant. Folk som gärna slåss blir inte snälla, kramgoa nallebjörnar för att de brukar CB.
    Man blir inte aggressiv av cannabis, lika bra du lägger ner det.
  • llitenflundra
    Tom Araya skrev 2011-09-06 16:40:50 följande:
    Det var inte den effekten jag avsåg utan snarare att lugnande kan vara likställt med minskad rädsla och nervositet vilket underlättar valet att göra något farligt istället för att låta bli.
    Cannabis underskattar man sin förmåga, man sätter sig inte i farliga situationer.
    Eller har du läst någon gammal lärobok om hur haschtomtar kastade ut sig genom fönstret för dom trodde dom kunde flyga?
  • llitenflundra
    trollkarl skrev 2011-09-06 16:48:05 följande:
    har läst, o det är BS as always..
    Fattar inte man ska läsa någon skitblogg för att få svar av dom.
    En sak om en källa, men orkar dom inte skriva vad dom tror här, så kan ju det kvitta :p
  • llitenflundra
    Tom Araya skrev 2011-09-06 16:54:14 följande:
    Överförsiktighet är inget tecken på gott och säkert körande utan snarare på att personen ifråga borde ha låtit bli att sätta sig bakom ratten helt och hållet.
    Nu,faller du tillbaka på att folk ska köra nyktra, det håller jag med innan och även nu.
  • llitenflundra
    Tom Araya skrev 2011-09-06 16:56:20 följande:
    ...och jag köper inte att aggressiva personer blir snälla och kramgoa nallebjörnar för att de brukar CB.
    Är du ute efter att det finns ett exempel som bekräftar undantaget?
    Om majoriteten blir kramgoa nalle björnar, vad är då drogens egenskap?
    Man tex väcker en del i koma eller liknande tillstånd med sömnmedel, betyder det då att sömnmedel är uppiggande.
    Nä det är fortfarande ett sömnmedel för MAJORITETEN.

Förstår inte om nu finns någon promille av befolkningen som rökar CB och inte blir kramgoa björnar, så är det ett bevis att man inte blir lugn av CB.
    Konstigt hur en sådan liten bas, ska få dig säga man blir aggressiv av CB.
    VARFÖR?, varför vill du ge CB en egenskap som inte existerar i princip.
  • llitenflundra
    Tom Araya skrev 2011-09-06 17:04:05 följande:
    Visst och jag har aldrig sagt något annat. Solig
    Inte jag heller.

Men däremot har jag sagt om jag måste välja, så väljer jag den som rökt CB alla dagar i veckan.
    För den är ljusår ifrån lika farlig som en som tagit alkohol.
  • llitenflundra
    Tom Araya skrev 2011-09-06 17:19:50 följande:
    Men jag påstod aldrig det så varför fortsätter du att argumentera?
    Så blir man aggressiv eller inte av cannabis får vi stället fråga dig.
  • llitenflundra
    bad gyal skrev 2011-09-07 14:56:45 följande:
    Ja uppenbarligen satt jag in länken ifall om någon ville läsa det. Ifall om du inte vill det har jag aldrig sagt att du ska det. Men jag tycker att du är en riktigt patetisk människa som kommer med en sådant uttalande. 
    Man debatterar inte på här och sen hänvisa till egen blogg när man vi ha sagt nått.
    bad gyal skrev 2011-09-07 15:27:52 följande:
    Du glömmer tider och möten som du har dock :P
    Den krävs en närmare förklaring av dig, för jag förstår inte vad du vill säga med det.
  • llitenflundra
    bad gyal skrev 2011-09-07 16:01:41 följande:
    Öh? Om du skriver något som den här tråden handlar om på din blogg ser jag inget fel i att informera om att man precis har skrivit om det.

Jag menar att om du har ett möte inbokat eller en tid hos tandläkaren ect. Glömmer du det.
    Jag har även läst om det i en undersökning att människor som röker, glömmer saker som händer i nutid, medan dom kan komma ihåg det som har hänt förut. Det är så det är ju...

Varför ska jag gå till din blogg för att kunna debattera med dig här, är ju sjukt att behöva hoppa till ett annat ställe för kunna debattera med dig.
    Och tänk den som läser här, denna kommer ju bli förvirrad.

Min sambo rör inte droger, tar mediciner och knappt dricker alkohol, men hon kommer inte ihåg nått.
    Vad ska vi skylla på där?
    Bara inse vissa människor glömmer saker mer än andra, har en polare som heller inte röker CB, han glömmer bort sina nycklar, plånbok och liknande jämt.
    Men man vill ju lägga egenskaper på cannabis så fort det är nått som avviker det allra minsta, och säga "DET ÄR CANNABISENS FEL".
  • llitenflundra
    bad gyal skrev 2011-09-07 16:16:17 följande:
    Ja, men jag vet personligen att om jag rökt mycket varje dag blir jag lite förvirrad över saker som att komma ihåg tider osv. Medan då jag inte rökt kommer ihåg, och även om jag inte kommer ihåg så har jag skrivit upp det i min kalender så jag kan kolla. Då man rökt blir man inte dum, man vet att man har skrivit upp mötet i kalendern, men du kan ju glömma det... Det gör man inte alltid, men ibland. 

Jag tror inte att en "normal" person skulle glömma spisen på eller strykjärnet i väggen? 
    Nej, det är bara Evil weed som kan fixa det.
  • llitenflundra
    bad gyal skrev 2011-09-07 16:28:30 följande:
    Vem har sagt att jag tycker illa om weed? Jag har sagt flera gånger att jag tycker om weed. Självklart att någon som tar olika mediciner ockå kan glömma i större utsträckning än någon som är "normal", men varför skulle det vara relevant då man pratar om weed?
    Du får nog ta inse en sak att folk glömmer saker hela tiden som inte använder cannabis.

Handlar det om att glömma saker när man är onykter eller nykter av nått?
  • llitenflundra
    PeterEriksson skrev 2011-09-08 01:04:30 följande:
    en fråga till moderator....varför går det inte att posta anonymt i denna tråd ?
    är det för att det handlar om droger och att vi har en åsiktsregistrering
    på familjeliv ?
    Den som postar tråden från början bestämmer ju vart han vill sätta tråden, och har nu valt denna del av forumet som inte har anonymitet.
    Normalt sett så vågar inte en hel del posta när det inte längre anonymt, och märkt det är så i bägge lägren(för och emot).
    Varför en som är emot inte kan posta utan anonymitet är för mig en gåta.
  • llitenflundra
    bad gyal skrev 2011-09-07 22:45:14 följande:
    Jag orkar inte ens läsa eftersom att jag hellre ser till hur det ser ut i verkligheten. Jag är ingen människa som läser om en grej och sen får uppfattning om det....
    Så paradoxalt, vi ska läsa din blogg men du kan inte läsa lite fakta.
    Var inte detta hagelbössan som sköt av hela benet nu?

Andras iakttagelser och sin egen, är nått som ska form ens uppfattning.
    Annars har vi precis som poliser och beroende assistenter är, som tror att alla drogkonsumenter är precis som i deras jobb.
    Farligt att inte kunna blicka ovanför horisonten.
  • llitenflundra
    bad gyal skrev 2011-09-08 12:43:15 följande:
    k. jag kan väl kolla på det då jag har tid... ska dricka upp tea't o sen diska
    Det vart en jävla stor kopp te och disk du hade.
  • llitenflundra
    trollkarl skrev 2011-10-25 08:52:38 följande:
    @ PE

Återigen, har nån dött av överdos på enbart CB? Över hälften av USAs befolkning är positiva till legalisering. Tänk på att vi diskuterar CB. Inget annat. Jag kan sätta hundra tusen, rakt upp o ner på att dom fall du sett som gått ner sig är inte bara CB.
    Tror nog han googlade och insåg något ;)
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)