Nattstjärna skrev 2011-09-02 10:29:49 följande:
Jag tycker verkligen inte du ska testa cannabis...får du kommer du antagligen gilla det så mycket att du fortsätter. Sen röker du mer o mer och blir tillslut en soffpotatis som aldrig orkar nånting!!
Sen är det mer tjära i cannabis än vanliga cigaretter så det är inte bra för lungorna och inte för hjärnan heller för den delen.
Och blandar du cannabis och alkohol så är det ännu värre..då har du hjärnceller som sover av haschet eller cannabiset och som sedan dör av alkoholen..då blir det inte så många celler kvar, då kan det hända massa konstiga grejer. Farligt farligt!!!
Och jag vet vad jag pratar om...har rökt i många år men det va 10 år sen jag tog min sista joint!!
Det beror helt och hållet på hur man var innan man började, aktivt folk segar inte ner, det är bara en myt.
Är man dock en slöfock från början och röker indica strains så finns det stor risk att man inte blir mer aktiv av det.
tjära detaljen trummas det på friskt i Sverige, en joint motsvarar 3 sig eller nått åt det hållet.
Problemet är att den jämförelsen håller inte, tjära är det minsta problemet med sig, cancerrisken är däremot den största.
Cannabis må innehålla mer tjära än sig men en genomsnittlig cannabisbrukare intar endast en bråkdel av mängden som en vanlig rökare gör som drar i sig en packe till två om dagen.
Din alkohol + cannabis berättelse är bara roande, inte värt att kommentera.
vad menar du haschet eller cannabiset?