Inlägg från: upp yours |Visa alla inlägg
  • upp yours

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

63 % för, legalisering ser inte så värst avlägsen ut helt plötsligt.
    Cannabis kommer även officiellt som medicin till hösten.

Svaret på frågan är att det är endast gamla rasistiska stofiler som fick för sig att det är fel att röka cannabis, bryr man sig det minsta om sin hälsa men måste berusa sig så är valet givet.

• upp yours
    Borttagen användare skrev 2011-09-02 09:31:37 följande:
    jag tycker ändå det inte är okej eftersom man stödjer en bransch som verkligen inte ser bra ut..
    Tycker du inte man bör skälla lite på dom som skapar branschen till att börja med innan du hytter med fingret åt dom som inte har nått annat val än att bara finna sig i situationen?

• upp yours
    Borttagen användare skrev 2011-09-02 09:32:55 följande:
    fast det finns väl forskning som visar att man faktiskt rent av blir blåst
    Den måste jag ha missat för jag kan sätta min högra arm på att det finns tusentals framstående cannabisrökare.

Du kanske menar under ruset men även där stämmer det inte riktigt, arbetsminnet kan försämras under ruset men det är allt.

Smörjer man sig med alkohol däremot så tappar man förståndet

• upp yours
    Borttagen användare skrev 2011-09-02 09:51:54 följande:
    hm, vilka menar du att jag "hytter med fingret åt"?
    Dom som inte har annat val än att vända sig till "branschen som verkligen inte ser så bra ut"
  • upp yours
    Borttagen användare skrev 2011-09-02 09:57:33 följande:
    jaha, vilka då? oavsett går det nog nämna fler icke-framstående människor. nej jag menar inte under ruset utan folk som röker på regelbundet, sen påverkar det nog olika, vissa kanske har tur.. sen röker alla olika mycket, har olika vanor som såklart påverkar. även när man börjar, vilken ålder.
    Obama, Steve Jobes, Bill Gates är för att nämna tre så på rak arm.
    Vist röker alla olika men vi har även m¨nga 24/7 rökare som inte visar nån tecken på förfall utan för mycket aktiva liv, det att man skulle sega ner av att röka och bli "blåst" som du skriver är en ynka myt.

• upp yours
    Borttagen användare skrev 2011-09-02 10:00:50 följande:
    jaha och de är? är det svårt att skriva i klartext vad du menar?
    Vet du inte vad du själv skriver?
    Du anklagade cannabisrökare att stödja "branschen".
    Jag håller inte med, cannabisrökare har inget val är att finna sig i situationen.

• upp yours
    Borttagen användare skrev 2011-09-02 10:21:27 följande:
    det är forskning, den finns där även om du inte sett den
    Show me.

Jag anser mig själv vara ganska insatt i ämnet och jag har aldrig hört talas om forskning som tyder på att man skulle bli "blåst" av att röka.
  • upp yours
    Borttagen användare skrev 2011-09-02 10:23:13 följande:
    jag vet vad jag själv skriver, men fråga vad du skrev? svårt hänga med?

de som röker cannabis är ju de som skapar branschen, det är de som gör att det finns en efterfrågan.
    Nej, dom som skapar "branschen som inte ser så bra ut" är dom som överlämnar droghandeln till mer ljusskygg folk att deala och göra vad dom vill.

Den branschen kan snabbt förändras till en officiell handel där kriminella element blir avvisade.

• upp yours
    Nattstjärna skrev 2011-09-02 10:29:49 följande:
    Jag tycker verkligen inte du ska testa cannabis...får du kommer du antagligen gilla det så mycket att du fortsätter. Sen röker du mer o mer och blir tillslut en soffpotatis som aldrig orkar nånting!!
    Sen är det mer tjära i cannabis än vanliga cigaretter så det är inte bra för lungorna och inte för hjärnan heller för den delen.
    Och blandar du cannabis och alkohol så är det ännu värre..då har du hjärnceller som sover  av haschet eller cannabiset och som sedan dör av  alkoholen..då blir det inte så många celler kvar, då kan det hända massa konstiga grejer.  Farligt farligt!!!
    Och jag vet vad jag pratar om...har rökt i många år men det va 10 år sen jag tog min sista joint!! 
    Det beror helt och hållet på hur man var innan man började, aktivt folk segar inte ner, det är bara en myt.
    Är man dock en slöfock från början och röker indica strains så finns det stor risk att man inte blir mer aktiv av det.

tjära detaljen trummas det på friskt i Sverige, en joint motsvarar 3 sig eller nått åt det hållet.
    Problemet är att den jämförelsen håller inte, tjära är det minsta problemet med sig, cancerrisken är däremot den största.
    Cannabis må innehålla mer tjära än sig men en genomsnittlig cannabisbrukare intar endast en bråkdel av mängden som en vanlig rökare gör som drar i sig en packe till två om dagen.

Din alkohol + cannabis berättelse är bara roande, inte värt att kommentera.
    vad menar du haschet eller cannabiset?

• upp yours
    jesslin skrev 2011-09-02 10:30:36 följande:
    Inte läst tråden men för mig är svaret nej. Inte ok att röka på. Har en vän som började med cannabis. Nu håller hon hon och knarkar ned sig.(vi bor inte på samma ort, men min syster bor i närheten). Det kan v ara en inkörsport till tyngre droger. För mig är droger inte ok. Jag har inte ens testa i min ungdom. Och kommer aldrig testa heller,

Alkodol dricker jag men där vet jag min gräns.
    Vad har det med cannabis att göra?

Nattstjärna skrev 2011-09-02 10:35:46 följande:
    Helt rätt..ofta räcker det liksom inte med hasch efter ett tag så då vill man prova annat...det hände med mig
    Som tur är fastnade inte jag i något men hade en period i mitt liv där jag tog eller testade massa olika droger
    Men jag hade bara tur..tur att ha så mycket självdiciplin att inte bli fast..alla har ju inte det och då kan det sluta illa!! 
    Mår du bättre av att skylla dina beslut på cannabis och fortsätta upprepa myter?

Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)