Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
mysfaaktor skrev 2011-09-02 15:41:00 följande:
Ja, nikotin och cannabis. Jag bryr mig inte nämnvärt om folk vill röka cannabis, det är inte värre än alkohol.
Däremot ogillar jag när folk försöker tro att det inte finns några risker överhuvudtaget med att röka det.
Det stämmer inte.
Jag orkar inte söka på den där studien, för jag har redan studerat missbruk och beroende i några år. Jag är utbildad inom ämnet och jag kommer att arbeta med det i framtiden.
Har ni fler källor, eller är det bara den ni utgår ifrån? Kritiskt tänkande och jämförande är ju annars ett tips.
Risker med cannabis bruk är extremt små jämfört med andra droger, det är nog det dom lite mer insatta vill påvisa, under tiden antifolk förstorar upp cannabisens biverkningar så försöker andra sätta dom i sina rätta proportioner.
Så du menar att du går in i ett yrke med ren okunskap i bagaget?
Det låter väldigt trist om så är fallet, kunskap är ett vapen, okunskap sätter bara käppar i hjulen för folk.
Jag ska se mig omkring lite senare, dock är den studien som sagt unikt just för att det var ren cannabis som det handlade om och kvinnorna och deras barn följdes upp under 30 år.
Jag skulle säga att det är den mest omfattande studien som har gjorts om saken.