Inlägg från: upp yours |Visa alla inlägg
  • upp yours

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

mysfaaktor skrev 2011-09-02 16:50:27 följande:
    Cannabis kan lindra illamåendet för cancerpatienter. Mer än så är det inte.
    Däremot innehåller cannabisrök cancerogena ämnen. Finns studier på det.

Men du, du har inte lust att länka hela studien som du skrev om, för det här kan väl inte var allt?: www.druglibrary.org/crl/reproduction/Dreher%2...
    Cannabis kan lindra symptomen av konventionella cancer behandlingar ja.
    Det har även forskats på området som tashkin började på
    http://www.sciencedaily.com/releases/2007/04/070417193338.htm

Jag vet inte om det är hela, har inga länkar här så jag googlar efter hand.
    Flera av hennes utlåtanden finns även på youtube, bara söka på namnet.
     http://www.druglibrary.org/schaffer/hemp/medical/can-babies.htm
  • upp yours
    mysfaaktor skrev 2011-09-02 17:01:36 följande:
    Det där KAN inte vara allt. Jag har t o m gjort en B-uppsats som är mycket, mycket mer omfattande än så.

Jag vill läsa en riktig avhandling. Ingen förkortad version där de har plockat ut "godbitarna".
    Jag läste lite, men det förvirrade mig. Jag sökte på hennes namn och där kom det upp att undersökningen gjordes under 10 år (?), men i "studien" hittar jag inte den siffran någonstans? Det var även andra siffror som förvirrade mig.
    Men som sagt, den där korta versionen duger inte.
    Du är lika beroende av google som jag är just nu.

Om summeringen inte duger får du själv gräva eller vifta bort och lev i illusionen att tobakens biverkningar tillhör cannabis.

• upp yours
    mysfaaktor skrev 2011-09-02 17:14:08 följande:
    Om den är så omfattande och unik borde den väl inte vara så svår att hitta?
    Och DU borde väl veta om det är hela studien, du hade ju läst den...

Jag tycker du borde läsa lite fler studier och läsa dem KRITISKT. Läs och jämför.
    Har du fortfarande samma åsikter efter det, så okej. Men man kan inte argumentera för sin sak och kalla alla andra för okunniga för att sedan nämna EN studie. Eller rättare sagt en halv studie. Eller är det en hel? Ja, inte ens du själv vet...
    Jag har läst studier som tillskriver cannabis egenskaper det saknar, det kalas vinklade eller sponsrade resultat går även under namnet propaganda.

Jag sitter inte på min vanliga dator så jag har inte tillgång till min länssamling, beklagar att jag inte håller varje bokstav i minnet.
    Väljer du illusionen så gör du det, du har fått att du behöver serverad nu är det upp till dig.

• upp yours
    mysfaaktor skrev 2011-09-02 17:34:05 följande:
    Haha, shit vad dramatisk du är.

Men du, hur vet du att dessa studier är mer vinklade än den här studien (som du typ avgudar)? Du har alltså läst flera studier om cannabis egenskaper och sedan läst en (eller en halv, eller vad det nu är) som säger tvärtemot och då är alla andra studier vinklade och "din" studie är Gud den allsmäktige?

Jag kan ju använda samma argument mot dig: "Du är okunnig, läs den HÄR studien i stället för din vinklade propaganda, wääh wääh".

Men jag pallar inte, för du har dina åsikter och de är uppenbarligen jävligt starka. Jag har också haft de åsikterna. Sen ändrade jag mig. För jag läste MÅNGA olika studier. Och pluggade i ämnet.

Men det är klart, mina studier är ju vinklade :)

Diskussionen är nog slut här, för jag tror inte vi kommer mycket längre.
    Man kan inte "studera" en drog när en koktail av dom intages, en koktail av olika droger är det vad folk i regel använder i sverige.
    Givetvis finns det dom som föredrar rent grönt i det dom röker men dom allra flesta skulle jag säga i alla fall alla cannabisrökare jag har stött på drygar ut med tobak.
    Omöjlig att då tillskriva cannabis egenskaper.

Jag har inga åsikter

Ja tyvärr, du verkar ganska låst i dina åsikter vilket är trist  om du ska ge dig in i ett yrke där dina kunskaper är kraftigt begränsade och färgade,
    Och ja, cannabis fungerar även mycket väl för dom med adhd.
    Kol14 är ett perfekt exempel på det då han fick cannabis preparat utskrivna just mot sina åkommor.
    Han är långt ifrån ensam när han säger att cannabis har gjort underverk för tillståndet, det är i alla fall mindre skadlig än amfetamin/amfetaminbesläktade preparat som skrivs ut idag på löpande band.
    .

• upp yours
    mysfaaktor skrev 2011-09-02 17:43:23 följande:
    Leaving den här tråden, så att säga.

Kanske går och tar mä en joint. För jag är ju trots att inte gravid och kan alltså bara skada mig själv.

Tjo!
    Lycka till med att skada dig själv, du får verkligen anstränga dig långt och länge.
    Återkom om några år och säg hur det går

• upp yours
    Tom Araya skrev 2011-09-02 18:00:58 följande:
    Fast det låter ju som på dig att du är rätt säker på cannabisens ofarlighet och då undrar jag vad du grundar det på när det inte går att "studera"?
    Studien där endast cannabis var inblandad

http://black-frames.net/i-ol6bt 
  • upp yours
    bad gyal skrev 2011-09-02 20:15:25 följande:
    En annan positiv sak med röka är att all mat smakar som himmelriket.. 
    DET är dock ett oemotsagt faktum, jag skulle säga att man skulle kunna ha nytta av den när det kommer till att behandla anorektiker.

• upp yours
    huxflux skrev 2011-09-02 20:22:08 följande:
    Folk får göra precis vad de vill så länge det bara skadar dem själva. Personligen har jag ingen lust att röka på. Aldrig haft heller.
    Det är jävligt svårt om inte omöjligt att skada sig själv med cannabis, kanske om man får några hekto kastade på sig från en hög byggnad men ...

Din kropp ditt liv, lev som det passar dig och var glad

• upp yours
    bad gyal skrev 2011-09-02 20:23:24 följande:
    Ne, jag tror att dom sa att man skulle värma den i kastrullen så mycket så att den inte kokar.. Det står typ på Wickipedia eller flashback..
    OM man vill ex smälta det för att baka in i kakor eller förbereda en dryck.

• upp yours
    bad gyal skrev 2011-09-02 20:33:40 följande:
    lol a lie u a tell (du ljuger)

Av weed är det omöjligt att spy. Smoking every day, no coke, no craven a, just give me the green three... (Craven A är ett märke på cigaretter i JA)

Min systerdotter säger att hon började spy och fick åka till akuten då hon rökt hasch. Det är omöjligt av majja, tro mig, vadå alla dom jag känner som röker har det aldrig hänt så med, runt 80 pers, dom alla säger att weed är det bästa, du kan inte spy osv... Dom röker varenda dag och några har bara prövat några gånger...

Men det är ganska intressant att då folket i Sverige röker på beter dom sig som att dom är fulla, tror att dom ska få svårt med både det ena och det andra. (För samhället har lärt dig att man blir så av droger). Medan någon i ett annat land aldrig ens vinglar, dom tycker att det är pinsamt att bete sig som att man inte har kontroll... Varför tror du att det är så? Om inte för att samhället har en annan syn på rökandet?

Är du möjligtvis nyfrälst

Röker man för mycket så blir man för påverkad, det är inget att diskutera, hur det yttrar sig på folk är omöjligt att förutspå, vissa spyr, andra flippar ut och får för sig att dom "ska dö eller har hamnat i psykos", sen har man dom som bara somnar.

Du kan inte ha varit i dk och kollat på sengångarna som lämnar chris på ostadiga ben endast för att göra bort sig helt på seven eleven.
    Man kan absolut få svårigheter med balansen när man har rökt för mycket.

Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)