mysfaaktor skrev 2011-09-02 17:34:05 följande:
Haha, shit vad dramatisk du är.
Men du, hur vet du att dessa studier är mer vinklade än den här studien (som du typ avgudar)? Du har alltså läst flera studier om cannabis egenskaper och sedan läst en (eller en halv, eller vad det nu är) som säger tvärtemot och då är alla andra studier vinklade och "din" studie är Gud den allsmäktige?
Jag kan ju använda samma argument mot dig: "Du är okunnig, läs den HÄR studien i stället för din vinklade propaganda, wääh wääh".
Men jag pallar inte, för du har dina åsikter och de är uppenbarligen jävligt starka. Jag har också haft de åsikterna. Sen ändrade jag mig. För jag läste MÅNGA olika studier. Och pluggade i ämnet.
Men det är klart, mina studier är ju vinklade :)
Diskussionen är nog slut här, för jag tror inte vi kommer mycket längre.
Man kan inte "studera" en drog när en koktail av dom intages, en koktail av olika droger är det vad folk i regel använder i sverige.
Givetvis finns det dom som föredrar rent grönt i det dom röker men dom allra flesta skulle jag säga i alla fall alla cannabisrökare jag har stött på drygar ut med tobak.
Omöjlig att då tillskriva cannabis egenskaper.
Jag har inga åsikter
Ja tyvärr, du verkar ganska låst i dina åsikter vilket är trist om du ska ge dig in i ett yrke där dina kunskaper är kraftigt begränsade och färgade,
Och ja, cannabis fungerar även mycket väl för dom med adhd.
Kol14 är ett perfekt exempel på det då han fick cannabis preparat utskrivna just mot sina åkommor.
Han är långt ifrån ensam när han säger att cannabis har gjort underverk för tillståndet, det är i alla fall mindre skadlig än amfetamin/amfetaminbesläktade preparat som skrivs ut idag på löpande band.
.