Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

jag har så jävulens ont i höger sida så de går från äggstocken åh strålar snett ut mot höftbenet eller ont åh ont har ja inte men de är jätte irriterande ¨åh störande så ja mår illa nå jävulskt i omgångar nu :S Ja får myrkryp åh vill krypa ur skinnet!!!

• DazHamster
    Maajsi skrev 2011-03-01 20:33:48 följande:
    Tack alla! Det ska jag verkligen göra! Är bara så rädd att jag bara inbillade mig. Men jag ska inte tänka för mycket på det för då blir jag bara besviken :) får smyghoppas på att de jag såg stämmer ^^ Gäller bara att hålla sig ifrån att testa till på fredag.
    Kan du inte lägga upp en bild här i tråden så vi får se hur de ser ut? =) Ja är väldigt nyfiken för jag har fått några spökstreck med testlagret åh andra tester också så kanske man kan se en skillnad jämfört med mina =) Ja ska se om ja kan lägga ut en bild på mitt test som förmodligen eller är ett spökstreck men som sagt mensen vill inte komma åh ja har ont i hela magen nu :S känns som jag har muskelupphängningar lite här åh där som spänner åh drar från naveln åh neråt lite huller om buller :S
  • DazHamster

Här är väl de klassiska spökstrecken som alla pratar om? Hoppas ni ser har kanske alldeles för bra kamera men kanske kan gör om bilderna sen :P
  • DazHamster

Nu syns de väl lite bättre iaf =) ni kan väl kommentera så ja får höra vad ni tycker men de är iaf ingen färg i ett så ja vet ju att de ska räknas som negativt men ja behövde iaf inte vinkla testet =)
  • DazHamster
    Lick it up skrev 2011-03-02 07:01:34 följande:
    Tyvärr spökstreck
    jamen precis gjorde ett inatt också åh de vart likadant men sen har ja gjort ett test med bara rent kranvatten ¨åh de blev inget streck alls så tänkte ju jämföra åh se om de är linjen som sitter där som ska bli färgad men de syns inte de heller men ja vet nu att de inte är nå barn iaf för skulle de vart de borde ja ju känna mer symptom då ja hade sista mensen 6 januari men icket.

Hoppas på att mensen är på intåg nu snart då ja haft ont i brösten i snart en vecka brukar oftast ha ont en vecka innan mens men vi får se ja har ju tid för undersökning+ VUL den 17 mars ev. ska hon börja göra en utredning på mig/oss åh försöka hjälpa oss så gott det går =).
  • DazHamster
    Lick it up skrev 2011-03-02 14:27:50 följande:
    Spökstreck brukar vara dom testen som får en skugga eller grått streck, eller strecken långt ifrån varandra eller där du ser "nått" om du vinklar testet.

Du kan även få riktiga test som är supersvaga men då ska det vara rosa färg på strecket, MEN nu skiter vi ispökstrecken och håller tummarna att det blir riktigt plus för dig
    haha jo men precis men de står ju klart och tydligt på deras hemsida om de kommer upp ett streck men inte har samma färg som kontrollstrecket eller den nyansen alltså att det är vitt/grått då ska de räknas som minus =) Men idags läget så känner ja just nu att ja inte vill vara gravid för som ja skrivit tidigare i denna tråd så skulle ja ju gå ner i tjänst.
    Jobbar nätter från 66 % till 38 % åh detta började gälla nu tisdagen den 1 mars men nu har chefen varit jävligt ful åh satt mig endast på 19 % natt åh inge mer!!! Jag jobbar alltså från 14 dagar i månaden till 4 dagar i månaden nu de är ju inte ens 3000 kr rent i månaden hur fan ska vi ha råd med ett barn nu :S:S:S näe skulle vart på arbetsförmedlingen imorse åh söka nytt jobb men då ja haft så svårt att sova så sov ja till 12 idag istället, måste verkligen iväg imorrn! Hoppas ni andra får erat efterlängtade plus iaf men ja hänger kvar här så får vi se vad de här bär av.

Just nu så funkar det inte att ha första prio på skaffa barn...

Detta borde jag göra i rätt ordning nu:

1. söka nytt jobb.
    2. Sluta röka.
    3 gå ner i vikt.
    4. Skaffa barn

Då dom tre övre stegen är avklarade så kommer ja nog må bättre psykiskt för de tär väldigt mycket på alla tre sakerna och kanske därför kroppen lever sitt egna liv åh jävlas med mig men då ja fått en balans i vardagen åh i mitt liv så är nog kroppen redo för ett litet barn =)
    Åh kanske för barnets, mig och min sambos bästa så är det nog bättre att vi har alla fötterna på jorden åh mår jättebra åh känna att livet flyter på bra =) Vi kommer inte skydda oss men vi kommer inte göka som några kaniner heller ;) De får bli när de blir tror ingen mår bra av att känna paniken över vart mens helvetet tog vägen etc... etc...
  • DazHamster
    Babydreamer skrev 2011-03-02 20:43:08 följande:
    Känner mig fruktansvärt uppgiven... Mensen har nyligen slutat men jag känner fortfarande inget hopp om att jag någonsin kommer bli gravid.... Min karl har ett barn sedan todigare så hans simmare fungerar ju tydligen... tänk om det är något fel på mig? Tänk om jag aldrig kommer att bli gravid? Varje gång jag ser en gravidmage eller en bebis så känns det som om en liten bit av mig dör... jag vill ju oxå! Jag förstår verkligen inte hur ni orkar kämpa under så lång tid... Jag vet att jag bara försökt i några månader och att det normalt tar i genomsnitt strax under året att bli gravid... men jag kan inte slå bort tankarna på att jag aldrig kommer få barn... usch... skulle behöva hitta på något annat att lägga fokus på men kan inte för mitt liv komma på något som kan få mig att släppa tankarna på barn...
    Ja förstår verkligen hur du känner har ju som ja skrev verkligen tänkt lägga bebisverkstaden på hyllan åh ja lovar dig bara för att ja gör de åh kommer igång med motion och kost så kommer ja säkerligen bli gravid bara för att ja inte tänker på det. MEEEEN det är inte så jävla lätt att inte tänka på det då man har en sån stor längtan, de känns som att man har ett tomhål som man vill fylla upp med glädje, värme och kärlek. Försök att intala dig själv "det blir då det blir". Du är fortfarande ung så du funkar säkerligen väldigt bra men då man har den längtan och den "pressen" på sig att de ska bli fortast möjligast så rubbas faktiskt kroppens hormoner åh trillar ur balans så även om du har ägglossning och mens regelbundet så kan de va så enkelt att de är just för att du tänker för mycket på det. Ett barn ska ju helst bli bakad på kärlek inte tvånget att "vi måste ha sex jag har ägglossning här i dagarna" . Kanske ta en liten mini weekend där du åh karln åker iväg för att bara rå om varandra, med mys kanske shopping, spa åh någon mysig middag åh ett glas vin. Försök ha sex endast med syfte i ditt huvud att de ska vara njutningsfullt, kärleksladdat eller porrigt men försök att inte tänka sex=barn som jag har gjort men inte nu dom senaste dagarna =) Håll humöret uppe de här kommer lösa sig. Det mesta sitter i ens undermedvetna...  Ja tycker själv att ja inte tänker/pratar så mycket om barn men min karl + mina vänner håller på strypa mig snart ja måste helt enkelt tagga ner åh de ska ja också...

Jag kommer som sagt hänga kvar åh vara här varje dag som ja är nu tusen ggr om :P ja återkommer med mina datum men kommer inte lägga nå energi på tusen gravtester åh känna efter om jag har några symptom, jag ska bara vara åh leva livet åh känna friden just nu =) Jag är bara så allmänt J*vla glad idag, känner mig så väldigt positivt laddad inför mina uppdrag, har fått rätt så goda besked från arbetsförmedlingen att ja har rätt att stämpla men lägsta inkomst dock men de e ju iaf nått + att ja ska boka tid åh få hjälp med att söka nytt jobb & hjälp med att skriva cv. Ringde chefen åh bad om ett arbetsgivarintyg 12 månader bakåt till nu i feb för att få a-kassa då säger han att han har pratat med "förste mannen" att ja ska ha första tjing på natt om någon är sjuk/ledig åh även få de flesta pass som en arbetskollega har men är långtidssjukriven åh de är dagtid så de känns som att de håller på ordna upp sig =D. Sen var ja idag på en frisör salong som hade medlemskväll nu på kvällen åh vann en hårbottenanalys och hårritual+ att jag får ett special schampo med på köpet så allt som allt fick jag detta gratis till ett värde av 989 kr :D kan de bli bättre :P Åh ja önskar att ja kunde sprida lite glädje till er alla så ni får vara lika glad åh sprallig som jag är nu =) Kram på er alla!
  • DazHamster
    BabyW skrev 2011-03-04 15:23:38 följande:
    Jag måste bara få kolla en sak med er, tjejer...

Jag får ju både Pergo för att få en äggblåsa att växa till sig och sen Ovitrelle-spruta för att för ägget att släppa. Var på VUL och såg att äggblåsan var så stor som den skulle och jag tog sprutan på rätt dag och allt, precis som jag brukar. Känns inte som att det går att "göra fel" då, menar jag.

Men..! Jag brukar normalt (efter Pergon och Ovitrellen), öka ca 4-5 cm över brösten och vara toköm i dem mellan ÄL och mens.  Denna gången har jag inte känt av någonting alls!! Det enda jag kände av var lite ÄL-smärtor i ca ett dygn precis runt  ÄL, men sen inget mer. Idag har jag däremot fått en konstig ömhetskönsla i ena bröstet. Om jag trycket mot det litet, så är det jätteömt. Till och med så att bilbältet var obehagligt idag. Men bara i det ena!!  Obestämd  Någon annan som haft så..?? I övrigt känner jag varken av att jag haft ÄL eller att jag närmar mig BIM... Är på BIM -5 idag.
    Kanske de blev en bebis bakad iaf ;)
  • DazHamster
    BabyW skrev 2011-03-04 16:23:19 följande:
    Ja hoppet är väl det sista som övertger en...  Tungan ute
    DazHamster skrev 2011-03-04 15:56:06 följande:
    Kanske de blev en bebis bakad iaf ;)
    Hmm..?? Tja, men då borde jag väl vara svullen om brösten och även öm. Iete bara i det ena bröstet, tycker jag... Suck!!  Obestämd  Iofs skönt att inte ha några "besvär" efter alla ÄL-hjälpmedel, men nu går jag mest och funderar på om jag verkligen fick nån ÄL eftersom jag inte har märkt något av de vanliga reaktionerna, denna gången...  Skäms
    De är inte ens säkert att du blir svullen åh öm åh kanske andra boobisen blir öm den också :P de är ibland då man känner sig som mest normal åh inga symptom som de kan smälla till =) Håller alla saker ja kan hålla för att de gått vägen för er nu =) Min mens den är ju 4 veckor åh en dag sen nu men ja känner ingenting endast nå konstig "träningsvärk" i ena sidan men inge mer åh ja e hundra på att de inte blev nått men nu har ja annat att fokusera på i första hand =)
  • DazHamster

Hihi lyckligast i stan de är jag idag :D Gick på toa imorse kollade inte på pappret utan då ja spolade så reagerade ja på att de var rött i toan vart tvungen att ta papper åh torka åh sen jo mycket riktigt min efterlängtade mens har kommit :D:D:D Alltså visst de e ju nu ja ska bli ledsen men för första gången är jag inte deppig utan tvärtom =) känns så skööönt men ja får fortfarande inte till hur man kopierar listan! Vet inte när jag får min mens nästa gång??? den är ju 30 dagar sen :P så ska ja räkna på denna cykel som ja nu haft så blir det väl ÄL ca 18/4 BIM 2/5... Hur går de för er andra?

AgnesGN: gjorde du nå test imorse??? =)

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!