Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

BabyW skrev 2011-02-17 18:03:29 följande:
    Hej alla glada tjejer!!

Här har det skrivits en del inlägg sedan jag kollade sist. Min dator krånglar och appen till telefonen är rätt kass.  Rynkar på näsan 

Inte för att det egentligen har med tråden att göra, men jag är så glad idag för vi har fått en ny större lägenhet!!   Skrattande  Kännsjättekul och det blir packning och flyttning i rappet nu den närmsta vekan, för flyttlasset går redan nästa fredag.  Tungan ute  Har förhoppningsvis ÄL i helgen (får se vad gyn söger imorgon bitti), så tiden fram till BIM kommer att kännas kortare hoppas jag, för allt med flyttning och målning och allt.  Drömmer

Hur går det för er som har BIM som passerat eller har nu i dagarna...?  Solig

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

Lydiaz  -  ÄL 8-13 jan / BIM 28 jan-1 feb (7:e försöket, 3:e barnet)
    LilyRose  -  ÄL 18 jan/ BIM 30 jan-1 feb (3:e försöket)
    HallonS  -  ÄL 16-17jan / BIM 1-2 feb (1:a försöket)
    ACJL  -  ÄL 27 jan / BIM 11 feb (? försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 30 jan / BIM 16 feb (4:e försöket)

DazHamster  -  ÄL 20-22 jan / BIM 17-19 feb (11:e försöket)
    SoMa72  -  ÄL 6 feb / BIM 20 feb (2:a försöket efter MF nov-10) 

Deeya  -  ÄL 9 feb / BIM 25 feb (4:e försöket, 2:a barnet)
    Hönan  -  ÄL 12 feb / BIM 25 feb (2:a försöket m insemination)
    Kitty 82  -  ÄL 15 feb / BIM 25 feb (2:a försöket med Äl-tester, 1:a försöket med Glandin25)

Annakohler  -   ÄL 16 feb / BIM 2 mars
    Lyckliglängtan - ÄL 15-19 feb / BIM 3 mars ( 9:e försöket)
    Brooklyn  -  ÄL 17-19 feb / BIM 5 mars (5:e försöket, 2:a barnet)
    BabyW  -  ÄL 20-21 feb / BIM 8-9 mars (försökt i 20 månader)

Tiina84  - ÄL 27 feb / BIM 13 Mars (7:e försöket, inga barn)
    Swn  -  ÄL 28 feb / BIM 15 mars (9:e försöket, 2:a barnet)
    Bia 80 - ÄL 1 mars / BIM 17-18 mars (3:e försöket, 2:a barnet)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  - plus på ??
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4
    Dellz   -   plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1
    Lilla Ego 07  -  plus på BIM +1
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Bebis11  -  plus på BIM -6

HjärtaHjärta
    Hej hopp skulle ha min bim idag fram tills på lördagen men ingenting har dykt upp än men har börjat mått jätteilla sen igår och igår kväll då ja gick åh la mig så kändes de som att mensen forsade ut så ja sprang på toa men de var som vatten :S de var flytningar fast i vattnig form åh dom luktar ingenting :S Ja brukar vara torr inför mens.. förstår inte nånting nu :S är de någon som har varit med om att ha vattniga flytningar åh fått ett plus? de känns som om de "rinner" till lite då och då så ja får gå på toa.
  • DazHamster

BabyW: Hur gick det igår? nyfiken åh höra om du verkar få någon ägglossning även denna gång :D de kommer säkert gå vägen nu för nu har du ju fullt upp med att tänka på att packa åh flytta =) håller tummarna för dig och alla er andra =)

Deeya: Stort grattis :D känner du nå symptom än?

• DazHamster
    BabyW skrev 2011-02-19 15:40:08 följande:
    Njae, där var en äggblåsa men den var inte tillräckligt stor än, så det blev ingen spruta idag utan ett  jag ska på ÅB till gyn på måndag och då "bör" äggblåsan vara tillräckligt stor (den växer med ca 2 mm/dygn om allt är som det ska), så jag får kanske ta min spruta på tisdag och då får jag ÄL på onsdag. Skrattande

Meeen min älskling ska nOg iväg på tisdag kväll och kommer kanske hem på torsdag. Plus att min son är här och han har lov och är uppe länge på kvällarna... Så det har inte blivit så mycket mys som det brukar och som det "borde...  Usch och blä nör det inte hinns med massa mys. Inte jag van vid...  Obestämd
    83Lovika skrev 2011-02-19 09:22:31 följande:
    Hej tjejer, Grattis till alla nya PLUS och jag håller tummarna för er som fortfarande väntar på erat Plus
    BabyW - vad härligt med ny lägenhet!! Även fast det är jobbigt med flyttstäd o allt bärande och packande så är det otroligt kul o få packa upp på nya stället och få inreda
    Blir lite som en nystart med flytt!

{#emotions_dlg.flower}
    Ja det ska bli superkul att få komma till en ny kägenhet!! Flytta är bra för man får slängt en massa (detta-måste-vi-spara-på-för-det-kan-vara-bra-att- ha"skräp.  Flört  Visst blir det en nystart!!  Tungan ute  Jag har hittat massor med nya saker till nya lägenheten och den är dessutom 30 kvm större än den vihar nu så det blir mycket nyt att fylla ut ytorna med. Är helt lyrisk!! Skrattande  Ska börja ta tag i packningen imorgon. Och när mannen är borta (då är min son hos morfar några dagar), så kan jag spela hög musik, packa och ta ett glas vin - helt i min egen takt!!  Tungan ute

Vi fick dessutom besked från ORV igår att vårt nya efternamn gått igenom. Vi har tagit min mans morfars släktnamn. Också lite nystart!!  Drömmer
    Men de där löser sig nog ändå ta gubben åh bilen på en sväng i ett avlägset område så ni får lite private time! ;) då man minst anar det så kan de gå vägen =) nu då du har fullt upp åh de =) hoppas ni kommer trivas. Blev de till hus eller en större/mindre lägenhet?

Ja är bara allmänt nyfiken vart alla ni söta tjejer bor runt i sverige?

Jag bor i sundsvall iaf men de sa ja nog i nått inlägg.

BTW som ja berättade förut va ja ju in och gjorde gynundersökning och tog livmoderhals cancer prov ju och dom ringde mig i torsdags åh sa att ja hade en mikroskopisk eller mikrologisk infektion som inte syndes för blotta ögat men ja måste in och få nå medicin då är min fråga så här:

Kan de vara därför de inte blivit nå barn? kan de vara klamydia??
  • DazHamster
    deeya skrev 2011-02-19 10:42:10 följande:
    DazHamster : Tack :)) Känner inget alls faktiskt, inte än iaf :)
    Men de var ju ett jättestarkt plus för att ha en vecka till bim =) så de är ju jättebra men du lär väl börja känna mer närmare bim också så håll oss uppdaterade =)
  • DazHamster
    okej jag har haft praktik på boråsdjurpark och jag tycker att boråsfolket är helt underbara så jäkla goa åh sån härlig dialekt :D

usch då de lät ju inge bra hoppas att de har gett med sig och att du/vi kan få en bebis nu snart =) Har du gjort cellprovtagning innan också eller?
    konstigt att du inte fick komma in på ett återbesök för de måste jag sa dom till mig men ska åka åh hämta medicinen nu så ja hör av mig här sen åh berättar vad dom hade att säga =)

Kitty82:s isåfall får vi väl ta åh säga grattis :D
  • DazHamster
    Kitty 82 skrev 2011-02-21 12:14:56 följande:
    Men grejen är det att jag har idag haft eller har nu också som kramp i magen Känns som det drar ihop sig på nått vis
    Det är nog för att lilla fröet växer :D
  • DazHamster
    Tiina84 skrev 2011-02-22 13:16:29 följande:
    Härlig dialekt vet jag inte om vi har..hehee
    Jag har gjort cellprov en gång innan så det är inte första gången.
    Ska dit imorrn bitti...
    Tycker också det var lite konstigt att jag inte fick nåt återbesök men men hoppas verkligen att det gått över. Svaret får väl imorrn..nervöst!
    Ja eller hur men de sjuka nu va att ja fick ett återbesök 5 maj!? ja tyckte de va väldigt långt fram :S ja fick veta på apoteket av alla ställen vad de är som ja har fått i underlivet och de är tydligen slidkatarr :S någon som haft de?
    Dom sa även att de är många som haft lättare att bli med barn efter att man behandlat sig mot slidkatarr, hoppas de är så iaf =)

Idag har mina gravtester kommit så ja funderar på om ja ska göra imorrn?
    Sjukskrev ju mig fredag och lördag för ja mådde så j*vla illa, stod åh spydde fast de inte kom nått :S de e inte magsjuka iaf för de har ja haft så många ggr så ja vet när ja får den. mensen är sen ca 5 dagar om man går efter den längre cykeln men går ja efter den korta är den 2 veckor och 5 dagar sen.
  • DazHamster

Jaha då är de väl dags att inta försvarsställningen då :/ gick på toa 22.17 på kvällen gick och la mig kunde inte somna var tok pissnödig vid 00.30 gick på toa åh tänkte eh va i h*vete ja gör ett test nu då ja har 20 st hemma men de va ju fetminus!!! Jag känner mig inte gravid men ja har ju ändå lite symptom tycker ja... illamående 24/7 nästan, pinknödig nästan hela tiden, hungrig efter att man ätit ökade flytningar ja de finns nog mer saker men tyvärr inge hugg/mol/stickningar i tjejmagen :( haft nått enstaka stick i äggstocken men de har väl kanske hänt 4 ggr dom senaste dagarna...
    Jo en till sak mina bröst har blivit bomber eller ja jag ha ju stora byst sen innan men nu ploppar dom ur bh:n :S:S:S:S sen så är vårtgården lite mörkare än vanligt, jag har fått tunna röda fina trådar på bysten åh även dom större blodkärlen syns mer... någon som haft sånna där tunna röda trådar under en graviditet?

• DazHamster

har gjort ett idag åh två igår ff minus :( de sjuka e att ja känner att de inte e nån bebis denna gång hlr :( men mensen borde ju komma när som helst? gynekologen såg ju en tjock åh fin slemhinna! De måste ju betyda att ja haft ägglossning??? de e 2 veckor åh två dagar sen jag var in  till henne. ja har jätteont i tuttarna eller bara vårtgården. Sen var ja till en kompis som har en pendel där man kan se hur många barn man får vilke/vilka kön och om man är gravid...    Hon kollade först hur många åh vilka kön de skulle bli sen kolla hon om ja va gravid de sjuka är att den har aldrig ljugit förut så varför skulle den göra de? Den visar iaf att ja väntar en pojk åh sen visade ja henne trådarna ja börjat fått på brösten då bara flinar hon åh åh säger att så där såg hennes ut också då hon väntade sin andra pojk som nu är 2 månader.

HJÄLP.... Jag står fan inte ut psykiskt längre... Detta tar kål på mig :(:( vi är för fanken inne på vårt 13:e försök i mars.

Såg att ni kämpat länge ni också Babyw, alltså hur orkar ni hur står ni ut?

• DazHamster

Ett spökstreck är det ett sånt som man ser linjen av strecket fast strecket är vitare än de som är runt om? de är så på mitt test men det är en jättesmal strimma med den rödrosa färgen som kontrollstrecket men syns inte med blotta ögat man får kolla under en lampa. Ska se om ja lyckas lägga ut testet åh mörklägga den så kanske man ser bättre?

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!