Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

BabyW skrev 2011-03-06 11:55:38 följande:
    Ändrade lite då alla inte riktigt var i BIM-datum...  Glad  Hur går det för er som redan passerat BIM?  Glad

Insåg dessutom nyss att det är ju jag som är näst på tur att ha BIM....!!!  Förvånad  Usch!! Har inte fått nån reaktion på mina ÄL-tabletter eller på sprutan alls denna månaden...  Rynkar på näsan  Ja, förutom att jag är väldigt öm i, framför allt det vänstra bröstet och det är svullet och lite hårt. Känner liknande i det högra men inte i samma utsträckning alls.
    Sen är jag lite smått febrig till och från. Pendlar mellan 37,2'  (har normalt sett alltid 36,4' som standard temp) och igår hade jag 38'. Jag känner mig inte alls som att jag ska bli sjuk men känner mig lite "småkymig" i kroppen ändå. Och har en grym huvudvärk från och till dessutom.

Sen händer det nåt riktigt jobbig med mig... Nåt som inte är så kul för min älskling. Min sexlust är helt puts väck!!  Skäms  Jag som ALLTID är sugen, när som helst på dygnet (i stort sett) och hur ofta som helst, dessutom! Det händer inget i kroppen alls...  Jag var helt förstörd i går kväll när vi lade oss. Rynkar på näsan  Har aldrig varit med om detta förr, i hela mitt liv!! Visst något mindre sexlust händer väl i kortare perioder då och då i livet, men inte så här helt utan lust och absolut inte så här länge.  Gråter Och jag saknar honom!! Men lusten finns bara inte. Jag känner mig hemsk, kall och elak... Hur ska vi någonsin kunna få en bebis när min sexlust bara dör ut, mitt i allt??

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

Hönan  -  ÄL 12 feb / BIM 25 feb (2:a försöket m insemination)
    Kitty 82  -  ÄL 15 feb / BIM 25 feb (2:a försöket med Äl-tester, 1:a försöket med Glandin25)
    Annakohler  -   ÄL 16 feb / BIM 2 mars
    Lyckliglängtan - ÄL 15-19 feb / BIM 3 mars ( 9:e försöket)
    Brooklyn  -  ÄL 17-19 feb / BIM 5 mars (5:e försöket, 2:a barnet)

BabyW  -  ÄL 22 feb / BIM 11 mars (försökt i 20 månader)

Swn  -  ÄL 28 feb / BIM 15 mars (9:e försöket, 2:a barnet)
    SoMa72  -  ÄL ?1 mar / BIM 15 mar (3:e försöket efter MF nov-10)
    Tiina84  - ÄL 27 feb / BIM 15-18 mars (7:e försöket, inga barn)
    Bia 80  -  ÄL 5 mars / BIM 21 mars (3:e försöket, 2:a barnet)

LilyRose  -  ÄL ? mars / BIM ? mars (4:e försöket)
    Lick it up  -  ÄL ? mars / BIM ? mars ( 5:e försöket )

DazHamster  -  ÄL 19 mars / BIM 3 apr (11:e försöket)
    ACJL  -  ÄL 23 mars / BIM 6 april (6:e försöket)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  - plus på ??
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4
    Dellz   -   plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1
    Lilla Ego 07  -  plus på BIM +1
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Bebis11  -  plus på BIM -6
    Deeya  -  plus på BIM -7
    Sommar  -  plus på BIM -2

HjärtaHjärta
    kanske redan är en bebis säger ja ju =) då ingenting av dina symptomer har stämt in med pergotime åh sprutorna ;) Jag håller alla tummar åh tår :D

ang. mina datum så är de ju så länge men vi kör på vanlig cykel så hojtar ja till om de tar längre tid men kan du ändra antalet försök för de här är det 14:e försöket såg att ja hade tänkt helt galet sist.
  • DazHamster
    BabyW skrev 2011-03-06 14:11:58 följande:
    Haha!! Ja, tänk om det hade varit så väl?!?  Flört  Tack, söta du!! Det värmer!  {#emotions_dlg.flower} 

Jag tyckte bara att vi kunder uppskatta datumen så länge. Så hojtar du sen bara, så rättar vi till dem efter hand!  Skrattande  Ändrar också till 14e försöket!  Tungan ute

Jag ska till gyn för att ta cellprov imorgon fm och då får jag nog även svar på mitt progesteronblodprov som de tog i onsdags. Så då får vi se om jag haft nån vettig ÄL denna gången, så jag får svar på vad som kan ha hänt här.
    MiAmore skrev 2011-03-06 13:17:17 följande:
    Så var mensen här. Suck
    Nej, gumman.......  Rynkar på näsan  Så trist!! Det kommer snart att komma lite ork i dig igen, även om det känns jobbigt och bara tungt just nu.

Styrkekramar  HjärtaTack söta du!! Ja, hoppas kan man alltid, men jag tror inte ett dugg på det denna gången. Nåt blev bara tokigt känns det som.  Obestämd

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

Hönan  -  ÄL 12 feb / BIM 25 feb (2:a försöket m insemination)
    Kitty 82  -  ÄL 15 feb / BIM 25 feb (2:a försöket med Äl-tester, 1:a försöket med Glandin25)
    Annakohler  -   ÄL 16 feb / BIM 2 mars
    Lyckliglängtan - ÄL 15-19 feb / BIM 3 mars (9:e försöket)
    Brooklyn  -  ÄL 17-19 feb / BIM 5 mars (5:e försöket, 2:a barnet)

BabyW  -  ÄL 22 feb / BIM 11 mars (försökt i 20 månader)

Swn  -  ÄL 28 feb / BIM 15 mars (9:e försöket, 2:a barnet)
    SoMa72  -  ÄL ?1 mar / BIM 15 mar (3:e försöket efter MF nov-10)
    Tiina84  - ÄL 27 feb / BIM 15-18 mars (7:e försöket, inga barn)
    Bia 80  -  ÄL 5 mars / BIM 21 mars (3:e försöket, 2:a barnet)

LilyRose  -  ÄL ? mars / BIM ? mars (4:e försöket)
    Lick it up  -  ÄL ? mars / BIM ? mars (5:e försöket)

DazHamster  -  ÄL 19 mars / BIM 3 apr (14:e försöket)
    ACJL  -  ÄL 23 mars / BIM 6 april (6:e försöket)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  - plus på ??
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4
    Dellz   -   plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1
    Lilla Ego 07  -  plus på BIM +1
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Bebis11  -  plus på BIM -6
    Deeya  -  plus på BIM -7
    Sommar  -  plus på BIM -2

HjärtaHjärta
    Men gud så bra ja hoppas att de visar att du haft en jättestor åh fin äggblåsa som har släppt åh förhoppningsvis blivit befruktad =) Ja hojtar till om mensen ska fortsätta strula, jag har ju tid den 17 mars för undersökning ska ja behålla den tiden även om mensen kommit? Jag satsar inte nu längre på att bli med barn utan blir de så blir de men ska ja be om pergotime så man har ägglossning varje månad åh mens varje månad bara för att få bukt på mensen? Gör dom undersökningar om man äter pergotime med alla åh se så man haft ägglossning etc etc? lite nyfiken på hur den fungerar åh eftersom du äter dom så kanske du kan berätta lite =) har även hört att rosenrot kan förkorta menscykeln stämmer det? Eftersom jag inte finner nå hopp för mig längre just nu med barn så håller ja tummarna för dig åh alla andra goa tjejer här =)

AgnesGN: Jag håller med man vill inte ha barn i slutet av året, ja fyller själv år i oktober åh minns hur surt de va då alla andra i klassen fyllde 18 tidigt åh gick på krogen åh man själv fick sitta i sitt inackorderade boende helt själv =/ jaja de har sina för och nackdelar :P visst skulle de bli i slutet på året så är de ju lika välkommet för de men skulle man få BF 31 december då skulle ja nog knipa igen muffen allt vad de går tills man passerat tolvslaget :P

Nu tjejer vill ja se lite plus som ramlar in här så man kan bli glad åh sprallig för eran skull :D har ni kollat BIM listan det är 14 st som inte fått sitt plus än åh 25 st som plussat snacka om majoritet på plussidan ;) åh mer kommer de bli :D

Kitty82: hur går de för dig har du plussat än eller har mensen dykt upp eller vad händer?

ACJL: Jag tycker du ska behålla din tid åh kanske få hjälp med pergotime eller kanske rosenrot som jag är inne på =) prata med dom åh be om att få reda på hur de står till i kroppen =)
  • DazHamster
    BabyW skrev 2011-03-07 20:00:10 följande:
    Usch vad jobbigt...  Skäms  Jag lider med vad du går igenom! Kan man lägga det på hyllan och glömma allt vad ÄL och tester och allt vad det heter, så kommer det nog när det kommer. Hoppas det för din skull!!  {#emotions_dlg.flower}

Får jag fråga vilken app det är? Jag har FertilityFriends Menstrual Calendar till min iPhone och den är kanon!!!  Glad  Den ger en indikation på mina fertila dagar, när jag beräknas ha ÄL och när nästa mens är. Sen kan man lägga in BBT, flytningar, samlag, mensblödningar (hur kraftiga det är och spottings), positiva/negativa ÄL-tester, positiva/negativa gravv-tester samt egna anteckningar. Antingen skriver man in hur lång cykel man har, respektive längden på sin lutealfas, eller så räknar den ut snittet av dina redan noterade tidigare cykler. Plus att man kan lägga den i graviditetsläge och då få reda på vilken dag och vecka man är och BF-datum. Kan verkligen rekommendera den till alla!! Den är superbra!  Skrattande

Förstår din tanke att inte ha sex för att "vara säker" på att man inte blivit gravid för att slippa hoppas för att ändå bara mötas av nästa mens...  Rynkar på näsan  Kan väl egentligen bara tipsa dig om att ha sex när ni känner för det, nu under våren och sen kanske ni orkar fokusera lite mer "på allvar" till sommaren igen... Eller så kanske det dyker upp ett plus när du minst anar det.  Drömmer

Försök ivfs att räkna efter den cykel du haft flest gånger, som du brukar ha. Både vill och vill inte peppa dig att ge det nåt försök till. Har du bestämt dig att lägga det på hyllan, så respekterar jag det till fullo!! Det är bara så synd att inte få ha dig kvar här, nu nr vi blivit ett sånt gott gäng, som följts åt ett bra tag.  {#emotions_dlg.flower}

Hoppas du inte misstycker på att vi fortsatt/fortsätter att använda din tråd..??  Skäms  Trivs kanonbra här inne!! Många underbart gulliga tjejer som peppar, stöttar och finns där. Trots att vi aldrig ens träffats...  Solig

Skickar en stor hög med styrkekramar och hoppas att du inte försvinner helt!! Det är snart din tur, tjejen!  Drömmer
    Vad kostar den appen?? vill också ha någon sån där som hjälper mitt stackars lilla hamster hjul att hålla koll så slipper hamstern springa så mkt ;)
  • DazHamster
    AgnesGN skrev 2011-03-08 16:05:49 följande:
    Men njut nu gumman och hoppas att semestern ger er lite vila och njutning.

Nu får vi njuta av våren, tror det ska snöa här norröver imorgon så.... =P
    vart menar du med norröver :P? ja bor ju i sundsvall åh vill inte ha någon snö! Har varit jättevarmt åh skönt idag :D
  • DazHamster
    Babydreamer skrev 2011-03-10 00:13:47 följande:
    Har ju glömt att skriva om mitt nya tankesätt... Kom på mig själv häromdagen när jag passerade en pappa med sin son som var runt 2 år så kände jag inte bara den där enorma lägntan som jag alltid känner när jag ser barn. Jag fick en enorm våg av lyckliga känslor och jag kände bara "en dag blir det min tur"
    Vilken enorm skillnad det var att få den känslan och inte bara negativt att det händer aldrig mig... Så nu känner jag mig för tillfället inte lika stressad lver att skaffa barn, för att en dag så är det min tur men de negativa tankarna kommer väl som vanligt med mensen sen
    hehe ja håller fullständigt med dig hela jag har tvärvänt i psyket åh ja mår så mycket bättre min karl är jäätteglad för att ja inte är down som ja va förut utan nu är ja en glad sprallig tjej som tar livet med en klackspark :D

BabyW: Vi hoppas på bebis nudå ;) men du får inte lämna oss om de skulle bli plus :P ingen får göra de ;)
  • DazHamster
    Kitty 1982 skrev 2011-03-11 11:15:25 följande:
    Jag bor i Skåne men vet eller rättare sagt inte spanatpå privata här och vet inga här.

Kanske man kan få upp på eniro eller hitta.se?

Går du privat? Är din läkare bra?
    har letat litegranna iaf men här är några nr vet dock inte om dom är bra men har fått goda rescensioner =)

Jelena Blidovic på Citykliniken i Malmö 040-383634

Schmidt Günther
    Stortorget 13, 252 20 HELSINGBORG
    042 - 18 29 00

Gynhälsan i Svedala
    040 - 623 90 00 Toftav. 5
    233 35 SVEDALA

040 - 751 75 Kaptensg. 8
    211 41 MALMÖ 
    040 - 92 80 40 Lorensborgsg. 4 A
    217 61 MALMÖ 

Kvinnohälsan i Höllviken www.kvinnohalsan.se
    040 - 45 92 90 Falsterbov. 43
    236 51 HÖLLVIKEN

Bányai Jolán
    040 - 13 51 30 Kolbäcksg. 7
    216 20 MALMÖ 

Peters Lingman Eva | www.slottsstadenslakarhus.se
    040 - 98 50 76 Fågelbacksg. 11
    217 44 MALMÖ

Barnard Ilona | www.slottsstadenslakarhus.se
    040 - 98 50 22 Fågelbacksg. 11
    217 44 MALMÖ 

Wulff Marianne www.slottsstadenslakarhus.se
    040 - 98 50 47 Fågelbacksg. 11
    217 44 MALMÖ

Nielsen Jörgen P
    040 - 20 80 25

Snapperupsg. 12
    211 35 MALMÖ

Gå ut på eniro och skriv in på företag "privat gynekolog" i orten "malmö" så dyker de upp jättemånga men kolla runt lite först åh se så att dom har högkostnadskortet så de inte blir jättedyrt! Lycka till nu :)

BabyW: Du får inte säga så där blev ju ledsen nu :/ hade ju lagt allt hopp till dig! Hoppas det tar sig nu och de rejält den kommande månaden kanske med tvillingar :D
    Hihi skulle ja bli gravid åh vänta tvillingar då skulle ja få storpanik då ja inte har någon kunskap om barn sen tidigare åh inga barn heller har ja :S
    Vi måste ju hinna få in några plus i mars iaf =) Sen varför du kanske tar de lättare den här månaden tror jag har med att göra att våren är på g ;) många glada spralliga känslor då plus att ni pysslar om och njuter av ert nya boende =) Man blir helt enkelt gladare på våren =D

• DazHamster
    BabyW skrev 2011-03-11 12:17:00 följande:
    Förresten - DazHamster... Skulle bara säga att du är urgullig som letat fram alla dessa tips till Kitty!!  Hjärta 

Så långt tänkte ju inte tröga jag...  Rynkar på näsan  Jag är strax på väg ut genom dörren och har haft lite att pyssla med här hemma i fm så jag tänkte inte så. Sorry!  Skäms
    hehe ja hade liksom inget för mig så tänkte ja kunde kolla upp lite men de e bra att bor där nere åh kan hjälpa till du med =) själv så vet ja ingenting om dom, har suttit åh läst lite på fl åh google bara =) Jo ja säger väl detsamma hellre tvillingar än ingenting alls taskigt läge bara om de skulle bli som "första" barn för då vill man ju helst ha ett barn och få lära sig att sätta sig in i rollen men lika taskigt om man redan har 2 eller 3 barn åh tänker att man vill ha ett till åh så blir de tvillingar xD blev en stor familj istället för lagom då liksom ;) själv så vill ja ha en stor familj gärna fyra barn åh karln vill ha max två så han tyckte om vi gick halva vägen var så skulle de bli två :P förstår inte hur han tänkte men hade lust att sätta han i skolbänken igen åh plugga matte :P (han är dock ironisk :P)
    Här skiner solen åh ja måste skälla lite på AgnesGN som skickade hit snön ;P fick typ över en decimeter snö :S hehe men varmt är de iaf så den försvinner nog snart =) Ha en superduper kanonhelg tjejer!
  • DazHamster
    AgnesGN skrev 2011-03-13 21:16:36 följande:
    Haha, överviktig är ett finare ord, men inte sanningen i mitt fall. Överviktig blir jag om 20 kg ner... =P

Tack för ditt hejande. Mår bättre nu än imorse i alla fall... =)

Håller alla tummar jag kan för ditt plus nu!
    Agnes du är inte ensam om att ha extra kilon på dig! Jag är hela 155 cm lång åh väger 102-103 kg åh du är säkerligen längre =) ja skulle behöva gå ner 50 kg xD har/är varit med i viktväktarna men gav upp ganska fort då de ska räknas hit åh dit men då du skrivit lite att du är med i de så fick ja ett litet sug efter att testa de igen =) vi kan stötta varandra i både vikt och hopp om att bli gravid =) ja vill ju helst gå med i xtravaganza men de e ju så jävla dyrt!!! men ja vet att det funkar =) hoppas ni haft en bra helg tjejer åh att vi tar nya tag till veckan åh hoppas på massa plus nu =)
  • DazHamster
    AgnesGN skrev 2011-03-14 17:32:07 följande:
    Gumman, Vi får stötta varandra. Jag är 167cm lång, så vi är nästan i samma sits... För mig räcker det just nu med att gå ner 30 kg... =P Det gör jag i en grisblink... =P

Ville oxå testa xtravaganza men såg priset och har helt enkelt inte råd... Vv funkar än så långe bra att räkna points. Känns som om det går bra i alla fall. Sen chansar jag lite ibland om pp, men eftersom jag alltid har min veckobonus kvar så tycker jag inte det gör något... ;)

Fortsätt kämpa nu!!

Förresten, är det någon som vet ngt receptfritt eller ngt på hälsokost som hjälper till att korta ner menscykeln? Min mens har ännu inte kommit så räknar med att den kommar vara kring 48 dagar som sist. Känns lite kört med bakandet om det är så lång cykel... Blir tokig... ;)
    hihi klart vi ska! men du är fortfarande 12 cm längre än mig så du ser säkerligen inte lika "tjock" ut som jag gör!! ska börja med att detoxa kroppen först innan ja sätter igång!
    Fick veta av min mamma idag som fyller 41 i år att i släkten har vi en jättestark ärftlig sak åh de är att alla kvinnor kommer in i klimakteriet väldigt tidigt :S hon fick tydligen sitt då hon var 39 åh min mormor 40 åh visst ja är ung fortfarande men man får ju ännu mer panik :S tänk om de tar oss nästan 8 år att baka första barnet åh ja som vill ha en stor familj med ca 3-4 barn hur ska detta gå :S xD äh ja tar de med en liten nypa salt än så länge =)
     BTW ja har köpt apiforce (bidrottningsgele) det sägs att den kortar ner cykeln för en del åh även gör att slemhinnan blir tjockar åh mer "hemtrevligt" för spermierna då dom ska befrukta =) Sen har du ju rosenrot, har läst att många som haft menscykel på nästan 50 dagar har fått ner den till 30-33 dar! De ska ja också börja med även om vi inte tänker jobba på barn så tror ja att ja kommer må bättre av att ha en mer regelbunden mens.
  • DazHamster

Hej allihopa! har haft fullt upp hela dagarna så jag har fått läst ikapp en hel del nu :P Jag har egentligen väldigt glada nyheter då ja vart på undersökning idag men ja är så jävla ledsen fattar inte :S
    Ingen bebis än dock men har ägglossning idag så kan någon ändra ÄL 17/3 BIM 17/4 har tydligen en sån lång lutealfas. Förklarade för henne att ja prioriterar inte barn längre åh då säger hon nänänä nu ger vi inte upp sådär lätt åh ja sa men alltså vi har försökt i över 14 månader nu åh ja orkar inte mer! Då tappar hon hakan åh säger " Men varför har du inte sagt att ni försökt så länge?" Hon slet tag i mig åh drog in mig i hennes rum babblade på om att hon måste ändra sina planer för mig att de ska bli utredning på momangen nu :S så imorrn ska ja lämna blodprov åh karln ska lämna spermaprov v.13 sen får vi se vad dom grejerna säger åh hon t.o.m. garanterade att hon skulle se till så ja var gravid innan hösten kom! Den här kvinnan har nämligen utsätts till Sveriges sjunde bästa läkare! Hon är suverän :D Jag är egentligen jätteglad men ja hade verkligen lagt det på hyllan åh därför tror ja att ja är ledsen för att det slits upp igen nu :/
    Vad ska ja göra jag vill ju de här jättegärna men pressen man haft på sig har gjort så man mått dåligt men kanske de bli bättre nu då man vet att blir de inget nu så ska vi få göra en IVF behandling till sommaren gratis.

Grattis till er som plussat :D

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!