-
hehe de e nice de! Vi måste ju va fin åh smärt om vi ska orka bära runt på våra bebisar åh för min skulle är de jätteviktigt då ja redan nu har problem med ryggen :S kan ju inte käka tradolan då ja e gravid :/AgnesGN skrev 2011-04-06 22:40:35 följande:MiAmore och DazHamster: Jag är med på viktnedgångsfokus!! Hejja oss!!
-
Ja sa ju att ja tänkte testa viktväktarna jag också men struntar nog i de åh kör på egen hand här hemma allra helst nu då våren är på ingång ordentligt förutom idag då de regnar bara :P Ja ska sluta med godis och dricka ( drickan är minsta bekymret då ja inte är beroende av det som min karl är men han slutade med den också åh på två dagar gick han ner 3,8 kg :S men ja vet att dom som är beroende av coca cola t.ex. åh slutar brukar rasa i vikt :) Sen istället för att köra 1 promenad varje dag 30-60 minuter ska vi variera lite för att inte bli uttråkade. Måndag som ex: 60-90 minuters cykling i naturen. tisdag: 45 minuter rask promenad. onsdag: 30-45 minuter jogging. Torsdag: "vilodag" men ändå röra på oss i 30 minuter med valfri takt. Fredag: Åka åh spela squash. lördag: "vilodag" men ändå en promenad på 30 minuter minimum. Söndag: Badminton =)AgnesGN skrev 2011-04-06 23:05:28 följande:Vi fixar det tillsammans! Kör du på ngn diet eller tränar du bara mer och äter mindre portioner?? Har ju kört med V V men står still i vikt, går varken upp eller ner, så jag funderar på lite GI-inspirerat efter helgen. Äter ju inget godis så inte svårt att sluta med sånt, är bara pastan som kommer vara sjukt jobbig att vara utan... =)
typ något sådant men har ni fler förslag på olika motionsätt förutom gym får ni gärna komma med de =) ja gillar inte att gå på gym får inte ut något av de men däremot gillar jag att gå på pass. Skulle gärna vilja prova de här zumba har hört många som rasat i vikt på de =)
Hur många kg har du som mål att gå ner på en viss tid?Nope har inte läst om de men jag som person är sjukt emot tabletter så en alvedon/ipren slinker endast ner max två st på ett år då ja försöker vara mån om min lever =) fick tradolan utskrivet i november 2010 och har endast tagit två st då ja verkligen har åkt på rejäl ryggskott men inte en enda om ja gått åh haft lite små ont.Limpan 83 skrev 2011-04-07 11:14:57 följande:Äter du Tradolan nu? tabletterna från helvetet! har du läst om dem?Ja absolut de kommer du fixa =) vi ska fixa de tillsammans allihopa som vill haka på denna viktsväng =)MiAmore skrev 2011-04-07 12:58:46 följande:Det kommer du klara är jag säker på! Jag är 157 och min startvikt den 9 febr (gick med i viktväktarna då) var 73,7. Väger nu 68,6. Mitt mål är att ha gått ner till åtminstone 65, innan jag blir gravid. Så om vi lyckas denna månaden, kan man säga att jag har ca 4v från dagens datum fram till bim, att bli av med drygt 3,5 kg. Ska jag väl kunna klara, eller vad säger du/ni? -
Ett tips jag kan ge som ja fick av min sjukgymnast för en månad sen åh de är att du skjuter fram bäckenet då du står sitter åh ligger. Jag har också ont jämt åh ständigt i korsryggen men då ja gjorde den övningen så hade ja inte haft ont på över två veckor =) ja vet inte om du förstår hur ja menar men tänk dig att du ska va helt still med överkroppen också skjuter du fram höfterna, detta är en himla bra övning även då man har foglossning =) det ser ut som att man ska ja jucka fast man står still i det läget :DAgnesGN skrev 2011-04-07 20:55:53 följande:Det kommer gå bra Baby W. Tappa inte hoppet...
Daz Hamster - låter som rimliga träningsstundet. Rekomenderar dock vattengympa sjukt högt! Det älskar jag... =) Har dock inga mål att gå ner ett visst antal kg, vet att kroppen spelar mig spratt hela tiden så jag vågar inte spekulera utan ska fortsätta leva hälsosamt och träna. Går inte att göra så mkt mer faktiskt... Göra av med mer energi än jag stoppar i mig helt enkelt.
Det jobbiga är att jag har så sjukt ont i korsryggen... Svårt att gå... Började med lite värk bara så där allmänt men så tränar jag rygg igår på gymmet och kan knappt gå idag. Men var på vattengympan ändå, för träna i vatten måste ju gå, och det gick ganska bra.
Men ni som inte vill ha mens nu utan plus kan väl skicka er mens till mig är ni snälla?! Jag saknar den så oerhört... =P -
Jag har en vän som åkt på foglossning och hon jobbar på dagis själv åh hon gör den övning t.o.m. när hon har en liten knodd på sitt höft så de verkar funka bra =)AgnesGN skrev 2011-04-07 22:44:43 följande:Ska prova och se om det går över... Jobabr som förskollärare med små barn på 1-2 år så blir en hel del bärande på höften.. Inte så lätt för ryggen... =P Men det är värt allt att få kramas med de små knoddarna. Nu längtar jag bara depserat efter en egen...
-
hörrni tjejer jag är väldigt nervös nu :S
Min mens brukar ju som sagt vara på 4 dagar varav första dagen blöder jag lite som trappas upp till lagom, dag nr 2 blöder ja mycket men klarar mig ändå på en tampong med normal strl (jag får ju byta två/tre ggr om dagen) likaså tredje dagen åh fjärde dagen trappas allting av så ja kanske har mens högst 4,5 dag MEN som sagt har den ju kommit inom en mer rimlig gräns nu alltså dag 31 så i tisdags eftermiddag då ja fick min mens blödde ja lite/lagom åh andra dagen lite mer så att tampongen var överfylld för ja glömde bort att byta men som sagt igår (torsdag eftermiddag hade ja haft mens i två dygn men det var endast över natten det var mycket). Alltså ja stoppade in en tampong vid 15-15.30 tiden åh tog ut den nu vid 22 åh då var den inte ens till hälften fylld åh nu har ja varit utan sen dess åh blöder nada :S alltså min mens är putsväck borta ????? Fattar ingenting... är de så att de kan ha tagit sig iaf åh att de är en s.k. nidblödning? men kan ägget verkligen fästa efter två veckor åh fyra/fem dagar???
Har hört att man kan få denna s.k. nidblödning som en rosa flytning eller lika mycket som mens men är de mer blod än vid mens kan de vara ett missfall men ja har ju ingen smärta åh blöder absolut inte mer nu än vid vanliga mensen :S däremot har de känts som om någon liten djävul sitter i min livmoder åh trycker med sitt finger mot livmodersväggen mot magen..
D.V.S. en känsla jag aldrig känt förut...
HJÄLP ja vet inte vad ja ska tro åh ja vågar fan inte testa mig! ja ska se om "mensen" kommer tillbaka imorrn på dagen. -
Ingen risk för att de inte var någon äl för då ja var in på undersökning så såg hon klart och tydligt att jag hade äl då =) men ja har blödit lite idag men mer som en flytning har inte haft något slags skydd över huvudtaget då ja mer elr mindre skulle kunna kalla de för en "eftersläntare". de var vanligt genomskinligt sekret med lite blodstrimmor i men de var minimalt så ja vet inte vad ja ska tro som sagt. Känner mig inte gravid förutom att jag har ett j*vla humör idag, höll fan på slänga ut kalrn för ja var skogstokig då han aldrig lär sig att komunicera för att slippa missförstånd etc. etc. pratar fortfarande inte med han men ja lugnar väl ner mig tills imorrn ska ta åh göra mig klar för att åka åh jobba så de e ju skönt att komma ifrån en stund =)MiAmore skrev 2011-04-08 13:03:52 följande:DazHamster: Oj, jag får nästan lite dåligt samvete över hur lite jag rör på mig i jämförelse, när jag ser ditt motionsschema Men klarar du/ni av att hålla det schemat, så kommer du/ni utan tvekan rasa i vikt! Hejja hejja!
Kommer inte mensen tillbaka inom ett par dagar hade jag nog testat mig. Om inte annat så för att kunna sluta tänka på det. Sedan har jag hört att om man inte har äl en månad, så den månaden har man även ovanligt sparsam mens. Jag har haft ovanligt sparsam mens nu dem två sista månaderna, så jag misstänker att jag inte haft någon äl nu dem två sista månaderna.
BabyW: Jag känner igen mig SÅ väl i det du skriver. Jag är likadan varenda jäkla månad. Försöker intala mig att jag INTE ska hoppas och känna efter så mycket. Och det funkar bra. Fram till äl. Sedan är det kört. Efter äl är det bara "när bör vi ha sex för att ha störst chans att lyckas" som står i min hjärna, och sedan så fort äl är över, så dröjer det inte många dagar innan först ett symptom dyker upp, sedan ett till.. Och sedan börjar man hoppas och tro en massa TROTS att man sagt åt sig själv att HOPPAS INTE FÖR MYCKET!!! Blir så ARG på mig själv som inte kan sluta tänka på det och hoppas en massa varenda månad. Hade varit mycket bättre om man klarat av att tänka negativt enda in i det sista. Då hade man nog inte blivet fullt lika besviken när sedan mensen kommer. Så jag förstår som sagt precis hur du känner och vad du menar. Men du.. VI FINNS HÄR för varandra! Håller tummarna stenhårt för dig!
SoMa: Vad skönt att du äntligen fått pos äl-test! Kör på nu!!
Ha de bra så länge tjejer också hoppas jag att ja får se lite plus tills ja vaknar imorn eftermiddag =)
btw BabyW: har du fått din mens än??? för har du inte fått den då borde du starkt kunna överväga till att de är ett litet pyr i din mage =) tänkte då du går på pergo så är cykeln din klockren =) Håller alla tummar inatt för att den inte dyker upp =) tycker iaf att du kan testa imorn bitti för bara för att du var låghormonare sist så behöver de inte betyda att du är de nu =) varje graviditet är unik ;) -
Hihi gud så spännande ja sitter på nålar hela helgen nu :D Men där plus strecket ska komma upp är det en rosa nyans i snarlik färg som kontrollstrecket eller är det en vit/grå skugga där? är det en rosa nyans så vågar ja mig nog på ett GRATTIS =) för spökstreck är vit/grå du kommer väl ihåg mina test som ja la ut de var verkligen spökstreck =)BabyW skrev 2011-04-09 10:12:09 följande:Haha!! Stackars din man... Håller tummarna benhårt för dig!!!! Keep us posted!!!
Jaaa du, tänk om du har rätt, vännen...?!?! Jo, tack vara Pergon och mina sprutor vet jag ju exakt när jag haft min ÄL och då BORDE ju cykeln vara regelbunden. Jag var låghormonare med båda minar barn faktiskt, men visst kan det vara olika från graviditet till graviditet.
Så här ser iaf läget ut här just nu;
Ingen mens hade kommit under natten och det fanns inga tecken på det i morse heller, så jag gjorde ett test. Jag har läst att många fått spökstreck, men aldrig fått ett själv... Förrän idag! Typiskt!!!! Det är svagt rosa där strecket ska vara, men det finns liksom lite skarpare rosa skuggor på båda sidorna om strecket... Svårt att förklara!
Och naturligtvis hade jag redan hunnit hälla ut urinet jag testade med, när jag upptäckte detta,så jag kunde inte bara ta en ny sticka att testa med!! Jag får helt enkelt vänta och ta ett nytt test typ på måndag eller nåt... Suck!
Flera gånger nu på fm har jag på allvar trott att mensen kommit, men det har bara varit vitvattninga flytningar... Vad f-n är detta, för jag känner inte igen det alls...
Kan du inte lägga ut en bild så man får se? =) om det har tagit sig så tror ja på en flicka här nämligen läst på många ställen att "tjejspermierna" överlever längre men är långsammare medans "pojkspermierna" är snabba som attan men lever inte lika länge ;) sen får man väl ta de med en nypa salt också men lite roligt ändå om de verkligen är så ;) -
Hmmz jadu de e klart det är ett streck där men svårt att avgöra då ja tycker att är rosa över halva testet så gör ett nytt test imorn eller på måndag =) vad konstigt att du fått färg lite här åh där på testet har själv aldrig varit med om det faktiskt... jo ang. de där med låghormonare de beror väl oftast på hur snabbt ägget fäster ju, ju längre tid de tar desto senare börjar ju kroppen producera hcg så vi hoppas på ett tydligare svar här om någon dag =) med tanke på att du hade alla möjliga konstiga känningar så tidigt :DBabyW skrev 2011-04-09 19:04:06 följande:Tack, söta du, för tummar och tankar!!! Fast jag aldrig fått något själv förut, så tror jag ändå bara att det är ett spökstreck...Ja, den kommer ju alltid 15 dagar efter ÄL. Jag har ju stenkoll på min ÄL (nästintill på timmen ju ) iom tabletter och sprutor.Bia 80 skrev 2011-04-09 17:31:40 följande:Håller oxå tummar o tår!
Du brukar väl ha punktlig mens oxå väl och plussar sent.... Hoppas hoppas för er skull att det är ett fint plus!
Tack, snälla!! Hihi!! Gullig du är som sitter på nålar!! Jo, jag har förstått att spökstreck är vita/gråa, men detta är lite svagt rosa, men då med starkare kanter och rosa färgskuggor intill. Det jag jämförde med var ju klart de vita fältet bredvid kontrollstrecket. Syns inte alls lika bra på foto som i verkligheten...
Hur som helst så tror jag ändå inte på annat än spökstreck, om jag ska vara ärlig!! Så jag har inga stora förhoppningar. Mest besviken på att testet inte fungerade nu när jag tagit mod till mig och testat...
Jag hoppas verkligen att de lyckats för er nu ni har ju fasiken kämpat längst av alla inget illa menat tjejer men de tär verkligen på krafterna :/ ja hoppas sjävklart att alla får sina plus väldigt snart =) vi är inne på vårt 15:e försök nu :S
Jag ser de som så att visst blir man gravid direkt så självklart är det barnet väldigt mycket älskat men ja tror att han man försökt mycket längre desto ännu mer kärlek känner man och att de var värt alla tårar åh hysteri utbrott för varje månad som gått =) -
visst vare din karl som började vela hur han ville ha det med barn åh så? isåfall hur gåre då har han kommit underfund med hur han vill göra?MiAmore skrev 2011-04-09 21:03:16 följande:BabyW: Spännande med testet *ler* Jag hade nog inte klarat av att vänta tills på månd med att testa mig igen *ler*
-
Men din mens lyser med sin frånvaro fortfarande? Vad har du för slags symptomer just nu utan att känna efter om du förstår ;)BabyW skrev 2011-04-09 21:25:40 följande:Jo, visst har det att göra med när ägget fäster. Jag kanske har en svårfäst livmoder, helt enkelt. Eller ja, uppenbarligen har jag ju det.
Åh tack, för dina värmande ord, söta du!! Så gulligt skrivet... Håller helt och hållet med dig, på det sista du skrev!!! Exakt så känner jag med. Och verkligen inget illa menat mot er som lyckas direkt. Det är inte avundsjuka eller missunsamhet på något sätt alls, så jag hoppas ingen tar illa upp..?Ja, lite spännande är det iofs. Men visst ser det inte positivt ut på riktigt..? Bara nåt spökgrejs, tycker jag, även om det är svagt rosa... Äh, jag vet inte!MiAmore skrev 2011-04-09 21:03:16 följande:BabyW: Spännande med testet *ler* Jag hade nog inte klarat av att vänta tills på månd med att testa mig igen *ler*