Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

BabyW skrev 2011-04-09 22:25:42 följande:
    Yepp!! Det gör den!  Glad

Har samma symptom som jag haft minst en vecka nu. Skrev dem i ett inlägg igår. Kopierar från det:

- Grym halsbränna från och till i styvt en vecka, som till och med går över mot lätt illamående.
    - Brösten har blivit ett par cm större och när jag ändrar läge (typ lägger mig ner eller böjer mig fram), så spränger det i dem - också detta i över en vecka
    - Molvärken kom redan 4-5 dagar efter ÄL (liiite tidigt för att vara PMS-symptom, tycker jag) och den har känts av hela dagarna. Ibland mer och ibland lite mindre. Jag är så svullen nederst om magen att jeansen gör ont och knappt går att knäppa (jag har turen att i vanliga fall ha en helt platt mage annars)
    - Min temp håller sig hög ännu
    - Och sen får jag jag sådana värmeattacker där jag blir helt blossig i ansiktet och bara måste slänga av mig min tröja på direkten...

Det är ju rätt konkreta symptom som inte direkt går att "tänka fram", eller vad jag ska säga... Om jag tänker efter/känner efter, så är jag trött, yr och lite moody också, men det beror garanterat på allt som händer med min dotter just nu, så det lägger jag ingen vikt vid alls.  Och de tre sakerna hänger ju liksom lite ihop oavsett vad de beror på. Är man trött så blir man grinig och får man inte sömn ordentligt så blir man ju lätt yr. Eller jag blir iaf...  Flört

Men jag tror, helt ärligt talat, att mensen kommer inom de närmsta dagarna ändå. Tycker mitt test borde vara tveklöst positivt annars, eftersom jag är på ÄL+17 idag. Men har inte mensen kommit tills måndag morgon (vilket den säkert gör iofs), så tänker jag testa igen iaf. Så får vi se då... 

Det är väl antagligen inte meningen att vi skulle lyckas nu heller, antar jag...  Obestämd
    Du tjejen ryck upp dig nu =) så länge mensen inte har kommit så är de suveränt =) PLUS alla symptom du har för mig råder de ingen tvivel om en liten knodd där inne (allra helst då du käkar pergo därför jag inte tvivlar) =) men förstår att du lever i ovissheten åh vill ha de svart på vitt :/
    Men har inte din mens kommit tills på måndag och du får inge plus så tycker ja du ska ringa och fråga din läkare som du går till om pergon verkligen kan få kroppen sådär ur balans för ja tror verkligen inte de...
    Hoppas det löser sig med jäntan din så att ni alla få må bra =) skickar en JÄTTESTOR kram och en lyckospark i stjärten ;D
  • DazHamster
    BabyW skrev 2011-04-10 09:38:56 följande:
    Tack för dina peppande ord, vännen!!  Glad  Är helt med på ditt tankesätt!  {#emotions_dlg.flower} 

Angående min dotter så har vi en lång period framför oss innan vi lär se någon förbättring, är jag rädd. Men vi är ju mitt uppe i en utredning och vi har börjat få hjälp, vilket är jätteskönt!! Men det hela tar rätt lång tid innan allt är klart och innan hon fått den hjälpen hon behöver. Plus att vi andra i familjen behöver lära oss förstå och anpassa oss också...  Obestämd  Men det blir väl bra sen hoppas vi!!  Glad

Tyvärr kom det lite rosa på pappret igår kväll och i morse hade det kommit mer. Rynkar på näsan Som vanligt utan någon förkänning!! Om jag ändå bara kunde känna av det lite innan, så hade det varit lättare. Det är väl bara att gå på nästa cykel?!  Obestämd

Tog iaf ett nyt test i morse för att få klarhet i om det var spökstreck igår eller inte, och det var mycket svagt positivt idag (ljust rosa). Så det var nog trots allt inget spökstreck igår... Men strunt samma! Nu är det en ny cykel och dags att ta nya tag!!  Skrattande

Ska till gyn imorgon och ta nåt mer blodprov. Så det var väl egentligen bra att mensen kom, för det ska tas dag 3-5 i cykeln.

Tack för all stöttning och alla positiva tankar från alla er gulliga tjejer här inne!!  Hjärta  Det gjorde allt mycket lättare!

Stora varma vårkramar  {#emotions_dlg.flower}
    jag tror ändå på en bebis ;) nidblödning är de nog inte helt omöjligt att det är =) har en kompis som hade sin "mens" helt vanligt med tiden åh mängden men i månad 5 tyckte hon att hon hade svällt rejält åh gjorde ett gravtest som skrek positivt åh hon hade den s.k. "mensen" hela graviditeten ut så mängden kan variera lite =) be dom kolla om dom kan hitta nå hcg hormon i kroppen imorrn åh gör dom inte de så be dom kolla veckan efter då =) din mens är ju alltid punktlig på dag så ja tycker de här verkar jätteskumt om de inte skulle vara så ;)
    Jag tänker fortsätta hålla mina tummar åh tår för dig =)
    Håll oss uppdaterade bara..
    Ang. din dotter så tror ja nog att de kommer kännas lättare om ett litet tag då ni fått sätta er in i situationen åh utredningens process, ni kommer få lära er nya saker varje dag om hur ni ska handskas med problem åh dylikt så försök se det som en utmaning åh försök förstå att det kommer att bli bättre åh ännu bättre då även hon själv kanske förstår vad som händer runt omkring henne så tror ja att ni alla kommer må väldigt bra då ni kommer in i rätt rytmik. Jag håller mina tummar där också att det finns en enkel lösning på det hela som kommer få hela din familj att må bra åh känna harmoni =)
  • DazHamster
    madde198702 skrev 2011-04-10 02:36:19 följande:
    Jag behøver eran hjälp tjejer! Sitter på jobbet så jag kan inte lägga in bilderna, men jag gjorde det tidigare idag i ett annat forum. Klicka på linken och kolla på mitt test!! âr det ett spökstreck? Har testat mig flera ggr sedan BIM passerade och jag fick dom bruna flytningarna, men ALDRIG en antydan till streck förutom idag!

www.familjeliv.se/Forum-1-289/m58304752.html
    råder ingen tvekan om att de där är ett plus =) dessutom säger ju barnmorskerna att man ska helst vänta 1-2 veckor efter bim så gör ett nytt test om 2 eller 3 dagar =) Du får gärna hålla oss uppdaterade de e ju alltid lika spännande åh få se någon liten familjelivare som får sitt efterlängtade plus =)
  • DazHamster
    BabyW skrev 2011-04-10 11:02:16 följande:
    Tack för allt fint du skriver, vännen!! Det värmer ända in i hjärteroten på mig!!!  Hjärta

Tror tyvärr inte att det finns någon där inne, om jag ska vara ärlig.  Rynkar på näsan  Då borde testerna varit tydligare positiva vid det här laget. Nidblödning är det alldeles för sent för.  Ägget fäster ungefär mellan 4-12 dagar (vanligast är ju runt 7 dagar) efter ÄL och jag är ju på dag 17 efter ÄL idag. Ägget kan möjligtvis hunnit bara precis fästa och då ganska sent, för att snabbt stötas bort igen. Det är iaf min teori...

Jag ska börja med nästa Pergokur på onsdag och sen blir det Ovitrelle och då ÄL i dagarna när mitt älskade hjärta fyller år!  Glad  Jag blev gavid på hans födelsedag förra året. Kanske är en turdag... Vem vet?!  Tungan ute

Vad gäller min dotter så får jag verkligen hoppas att det känns lite lättare väldigt snart. Det tar otroligt hårt på oss alla. Min son är helt slut och är mycket ledsen och orolig över allt som händer och sover dåligt och mår allmänt dåligt. Det har till och med börjat påverka hans skolarbete nu...  Gråter  Han är alltid väldigt duktig i skolan och älskar skolan, men just nu kan han bara inte koncentrera sig som han brukar och hans sömnproblem gör ju inte saken bättre heller, tyvärr... Familjen är inte hel utan henne här hemma!!  Skäms  Känslan av utmaning hittar jag tyvärr inte, utan jag tappar mest självkänslan både som mamma och människa... För hon vet ju PRECIS vilka knappar hon ska trycka på!  Obestämd  Ja ja, det blir bättre på sikt, för det är ohållbart som det är nu iaf...  Gråter  Ja tack, lite harmoni hade vi behövt känna igen, här hemma!!!  Skrattande
    Hehe jo precis hellre lab bebis än inget alls... men om vi vänder på situationen så kan de ju vara möjligt att du har sköra slemhinnor också ;) har ni haft sex nyligen?
    De löser sig nog ska du se med hela din familj, har de inte blivit någon bebis nu så tror ja de blir inom en snar framtid då du kommer lägga all energi åh alla tankar på dottern din så du inte hinner tänka på bebisverkstan ;) ja för min del blir det insemination i början på hösten om de inte hänt något tills dess :)
  • DazHamster
    BabyW skrev 2011-04-10 14:30:20 följande:
    Tja, vi hade sex i torsdags, senast... Men det är lite för mycket blödning för att vara sköra slemhinnor, tycker jag. Men å andra sidan VÄLDIGT lite mens isf. Äh, det framgår väl sen...  Glad

Ja, det blir nog bra med min dotter snart! Är bara lite jobbigt inför omgivningen, när vi inte vet vad som gör att hon beter sig som hon gör. Än... Så fort man har en förklaring och en diagnos, får man avsevärt mycket lättare förståelse av omgivningen (både familj, vänner och skolan).  Dom TROR Aspergers men det är inte slutgiltigt än.
    Ja, disktraktionen med dottern är väl bra iofs, men det är bara det när jag blir väldigt ledsen och upprörd alldeles för ofta, som inte är så bra för bebisverkstaden... Fast folk blir gravida när de minst anar det och utan att leva ett "perfekt" liv, så då kanske vi kan bli det med.  Tungan ute

Vi kanske får snacka insemination med varann snart då?!  Flört  Vart blir du remitterad?
    Det blir i umeå för där får man två st inseminationer gratis det står landstinget för =) hur är det där du bor då? får du pröjsa sj eller?
  • DazHamster
    LilyRose skrev 2011-04-17 16:17:11 följande:

Hej på er!

Var ett tag sedan jag var inne här nu.... Hur går det för er?
    Har varit bortrest och börjat ett nytt jobb så det har varit fullt upp därför har jag inte varit här på ett tag.

Hade äl 2  - 3 april och BIM 12 april...och gissa vad! Jag är gravid!! Vågar dock inte helt jubla av glädje än, eftersom det inte gick så bra sist! Men jag känner mig väldigt lugn och harmonisk så jag hoppas att det tyder på att det kommer gå bra den här gången.
    Jag tror att eftersom jag har haft så fullt upp med det nya jobbet och varit så fokuserad på det och därmed slappnat av när det gäller bebisverkstaden så gick det nog vägen. Har inte alls stressat upp mig som jag gjorde det tidigare månaderna.
    Nu hoppas vi bara på att det går bra den här gången, känns jättespännande men man vågar inte riktigt tro på det än! 
    Känner av graviditeten iform av växtvärk som kommer och går under dagarna, känns mest när jag sitter ner, böjer mig fram, ligger ner och ändrar ställning. Har väldigt ömma bröst, gör mest ont på sidorna...känns ungefär som jag har stora blåmärken på sidorna av brösten och de har svullnat rejält. Går på toa oftare, dröjer inte länge efter att man har druckit något så behöver man gå på toa.
    Längtar tills vi kan berätta nyheten för våra familjer och vänner!

Hoppas på att alla här i denna tråden får sina efterlängtade plus!

Kram!

ÅHHHH äntligen lite fler plus :D stort grattis åh passa på åh njut nu!  glöm inte att lägga till dig under plus listan =)
  • DazHamster

Hej tjejer!

har följt er väldigt noga men har haft fullt upp så ja har inte vetat riktigt vad ja ska skriva :/ jättetråkigt att de inte blev ett plus för er tjejer men maj månad är en fin åh bra månad också =)

jag har funderat lite nu under kvällen åh ja vet inte om ja vill ha barn med min karl längre... om ja tänker efter så är han aldrig go åh vill visa hela världen att han älskar mig :'( ja vet att han älskar mig men ja önskar att kunde skicka några gulliga sms ibland då man är på jobbet som ett exempel så man får känna lite pirr i magen åh bli glad.. jag sj har gjort de till honom några ggr men man tappar ju sj lusten att vara gullig då man bara ger åh ger men får inget tillbaka. Sen så firade vi två år 9/4 åh ja skrev på fb på min profil men taggade honom i texten där ja skrev till allmänheten att vi firar 2 år tillsammans åh 1,5 förlovad åh att ja älskar honom överallt annat på denna jord åh är glad att han orkat stå ut med mig (skämt åsido) men ingen respons från honom åh han skriver ingenting om mig på fb. Hade han önskat så hade han inte ens velat haft mig som partner inskriven på fb på hans profil...

Vet inte vad de är med mig känner mig skitdown nu ska iofs ha mens om en vecka så att ja har humörrubbningar är inget ovanligt den här tiden men ja borde ändå vara gladare då vår/sommar är på intåg!

Just nu känns de som han har valt mig för att han tror att han inte kan få någon annan :'( :'(

Näe nu ska ja försöka bli lite gladare så ska ja slå på zumba åh få ordning på kropp åh vikt! ska även dansa zumba live imorrn på ett pass, har aldrig gjort det åh de ser svårt men ändå roligt ut så ja hoppas att ja tar mig an den här utmaningen för ja vet att man rör varenda kroppsdel åh en kompis till mig har gått ner 37 kg sen augusti 2010 med zumba 2-3 ggr/veckan åh 30 min promenad resterande dagar men ändå varit rätt så slarvig med kosten =) de låter lovande iaf :)
    Kämpa vidare tjejer med era plus ja hänger åh dinglar i tråden ff men ligger lågt i barnverkstan då ja inte vet hur ja vill ha det längre..

• DazHamster

hej igen =)

jag och karln satt åh pratade två timmar i natt så han fick bara sova typ 3 timmar :/ men ett väldigt givande samtal blev de där vi försökt reda ut alla frågetecken åh ja har berättat hur ja tycker åh tänker åh lika så han.
    Hans största svaghet är att han är jättedålig på att kommunicera åh ja själv är inte så jättebra heller men betydligt mkt mer än han men de är något vi båda ska bättra oss på =) han vill absolut inte lägga bebisverkstan på hyllan åh eg. inte jag heller men vill ju inte heller sätta ett barn till världen där mamman åh pappan har en dålig relation till varandra!

Tina84: Du har helt rätt men samtidigt så är han väldigt dålig på att visa känslor i både ord och kroppsspråk, ja vill känna den här känslan att jag är bara hans och ingen annan men som ja skrev så har vi pratat ut om de åh hoppas på en bättring =)

BabyW: du är alltid saknad som alla er andra här =) hoppas du börjar må bättre åh kommer på benen fort =) Bebis Februari 2012 kanske =) ? (bakad i maj 2010 ;) )

• DazHamster
    MiAmore skrev 2011-04-27 20:32:46 följande:
    Gick förföringen bra igår?
    BabyW skrev 2011-04-26 22:37:27 följande:
    MiAmore - Naaw... Söt du är! Jo, då det gick förhoppningsvis okej iaf. Går inte att säga ännu. Läkaren lovade inte något, men han hoppas att det ska bli lite bättre iaf. Har så sjukt jä-la ont nu bara...
    Jag har en iPhone 4 men FL-appen är kass ibland. Den har fått mycket kritik. Hoppas dom bättrar på den snart!!
    Förstår att du har ont så här direkt efter op. Men tror säkert det kommer bli bättre sedanVad skönt att ni fått prata ut! Hur länge har ni varit tillsammans?

EGO: Köpte ett CB idag, ett sådant som ska kunna visa plus vid graviditet, redan fyra dagar innan bim. Ska testa med det imorgonbitti. Är på bim-5 imorgon, men om den är så känslig att den kan visa plus fyra dagar innan, så borde jag få om inte annat så ett svagt, plus, fem dagar innan, om jag nu är gravid *hoppas* Håll tummarna!
    Vi har varit tillsammans i 2 år så vi är inne på vårt tredje år nu ;)
  • DazHamster
    MiAmore skrev 2011-05-01 10:04:45 följande:
    Tjejor tjejor!!!! JAG ÄR GRAVID!!!!! Skrattande Fick ett tydligt plus i morse! Har tagit foto på testet, men vet inte hur man för över bilden till datorn från kameran eller hur man förminskar bilden så jag kan lägga in den här. Men så fort maken gjort det till mig kommer jag lägga upp en bild. Är SÅÅÅ otroligt GLAD nu!!!! Bättre början på maj månad kan man inte önska
    Så det blev inget plus i januari, men det blir bebis i januari
    Åh gud så roligt!
    Jag studsar av lycka för ditt plus nu :D stort GRATTIS åh som sagt du får inte lämna tråden för de skulle vara roligt att få veta hur de går för alla under deras graviditet =)
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!