Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
Har samma symptom som jag haft minst en vecka nu. Skrev dem i ett inlägg igår. Kopierar från det:
- Grym halsbränna från och till i styvt en vecka, som till och med går över mot lätt illamående.
- Brösten har blivit ett par cm större och när jag ändrar läge (typ lägger mig ner eller böjer mig fram), så spränger det i dem - också detta i över en vecka
- Molvärken kom redan 4-5 dagar efter ÄL (liiite tidigt för att vara PMS-symptom, tycker jag) och den har känts av hela dagarna. Ibland mer och ibland lite mindre. Jag är så svullen nederst om magen att jeansen gör ont och knappt går att knäppa (jag har turen att i vanliga fall ha en helt platt mage annars)
- Min temp håller sig hög ännu
- Och sen får jag jag sådana värmeattacker där jag blir helt blossig i ansiktet och bara måste slänga av mig min tröja på direkten...
Det är ju rätt konkreta symptom som inte direkt går att "tänka fram", eller vad jag ska säga... Om jag tänker efter/känner efter, så är jag trött, yr och lite moody också, men det beror garanterat på allt som händer med min dotter just nu, så det lägger jag ingen vikt vid alls. Och de tre sakerna hänger ju liksom lite ihop oavsett vad de beror på. Är man trött så blir man grinig och får man inte sömn ordentligt så blir man ju lätt yr. Eller jag blir iaf...
Men jag tror, helt ärligt talat, att mensen kommer inom de närmsta dagarna ändå. Tycker mitt test borde vara tveklöst positivt annars, eftersom jag är på ÄL+17 idag. Men har inte mensen kommit tills måndag morgon (vilket den säkert gör iofs), så tänker jag testa igen iaf. Så får vi se då...
Det är väl antagligen inte meningen att vi skulle lyckas nu heller, antar jag...
Men har inte din mens kommit tills på måndag och du får inge plus så tycker ja du ska ringa och fråga din läkare som du går till om pergon verkligen kan få kroppen sådär ur balans för ja tror verkligen inte de...
Hoppas det löser sig med jäntan din så att ni alla få må bra =) skickar en JÄTTESTOR kram och en lyckospark i stjärten ;D