Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Kitty 1982 skrev 2011-03-17 14:38:09 följande:
    Vilken br läkare du fått tag på =) Lycka till nu med äl och allt
    Tack kan behövas :D jag åh karln ska sätta oss ner åh prata ikväll om hur vi vill göra med allt så de känns skönt iaf =) Hoppas de tar sig för dig nu =) hur länge hade ni försökt?
  • DazHamster
    BabyW skrev 2011-03-17 17:40:51 följande:
    Skönt att du vet att du har ÄL idag!!  Tungan ute 

Missuppfattade du henne angåpende längden på din lutealfas, kanske..? Gynekologerna brukar räkna att man har mellan 10-16 dagar lång lutealfas (där 14 dagar brukar vara det "vanligaste"), så att du skulle ha 30 dagar låter helt overkligt långt...  Obestämd  Tiden INNAN man har ÄL kan ju dock variera och vara vääääldigt lång på vissa av oss i vissa perioder.  Rynkar på näsan  Fråga henne igen, är mitt tips!  Glad

Och förlåt men att hon "garanterar" dig att du blir gravid innan hösten, verkar vara lite väl stora löften och aningens oproffesionellt...   Jag HOPPAS absolut att du blir gravid innan hösten, tro inget annat, men oavsett vilken hjälp man får så är det tyvärr ingen garanti. Bara så du inte hoppas för mycket och att dina/era planer sedan grusas om det inte blir förrän t ex till vintern. Har en nära väninna som gjort sex IVF-er och flera år har gått innan det nu på sjunde försöket tog sig och de väntar tvillingar.  Glad

Vill inte på något sätt förstöra ditt glädjerus, men det ÄR så lätt att tro för mycket på saker som läkarna säger för att sedan bara bli besviken när det inte faller ut som de lovat...  Usch, vad jag låter negativ... FÖRLÅT!!  Skäms  Vill bara inte du ska bli besviken!  Hur som helst så är jag superglad för din skull att ni får hjälp nu iaf!!!!  {#emotions_dlg.flower}

Men jag ändrar din ÄL-datum iaf och sätter 14 dagar senare som BIM så länge.  Skrattande  Okej?

Jag lägger även in dig, SoMa under PLUS-listan.  Tungan ute

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

LilyRose  -  ÄL ? mars / BIM ? mars (4:e försöket)
    Lick it up  -  ÄL ? mars / BIM ? mars (5:e försöket)

Kitty 1982  -  17-18 mars / BIM 28-29 mars (3:e försöket med Äl-tester, 2:a försöket med Glandin25)

DazHamster  -  ÄL 17 mars / BIM 1 april (14:e försöket)
    Brooklyn  -  ÄL 15-18 mars / BIM 1-2 april  (5:e försöket, 2:a barnet)
    Maajsi  -  ÄL 21 mars / BIM 5 april (5:e försöket)
    Swn  -  ÄL 22 mars / BIM 5 april (11:e försöket, 2:a barnet)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 21 mars / BIM 6 april (10:e försöket)
    ACJL  -  ÄL 23 mars / BIM 6 april (6:e försöket)
    BabyW  -  ÄL 22 mars / BIM 7 april (försökt i 21 månader)

Tiina84  - ÄL 29 mars / BIM 15 april (8:e försöket, inga barn)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  - plus på ??
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4
    Dellz   -   plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1
    Lilla Ego 07  -  plus på BIM +1
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Bebis11  -  plus på BIM -6
    Deeya  -  plus på BIM -7
    Sommar  -  plus på BIM -2
    Bia 80  -  plus på BIM -6
    SoMa72  -  plus på BIM -2

HjärtaHjärta
    Hehe klart ja inte tar illa upp ja skriver ju för att ja vill ha en åsikt =) näe de förstår jag också men den här damen kämpar för sitt liv om de vore så hon vill verkligen glädja alla åh hjälpa alla!  De hon sa till mig var att 14 dagar efter sista mensen första dag så är de ägglossning åh hon sa att ja skulle förmodligen få min mens om en månad f.o.m. idag åh de kan nog stämma då den varit helt veck. Som sist hade jag ju ägglossning runt omkring där ja skulle ha den men mensen den kom lite mer än 1 månad senare.
    Vi får hoppas på det bästa =) tänker ändå inte ta ut något i förskott utan vi får se vad provsvaren visar sen så får ja åh karln välja om vi ska kämpa vidare om nu inget råder på någon infektion eller så eller så blir de ivf så vi får se vad vi kommer fram till men vi väljer nog att invänta provsvaren först.
  • DazHamster

hej alla goa tjejer ser att de hänt lite grejjer här =)
    Kitty det där är garanterat ett plus! men däremot så kan de ju va som sagt att då du gjorde nya att du kanske druckit för mycket så håll ut =) 
    Jag har varit borta en hel vecka nu på facklig utbildning så nu har ja gått upp 1,5 kg då vi inte gjort annat än att äta xD sen i fredags slutade ja röka men fick ett återfall idag så har tagit en cigg sen i fredags men ska kämpa vidare åh inte ge upp!
    Fredagen den 18:e var ja åh lämna blodprov på köldkörteln som dom ska kolla sen ska karln få lämna spermaprov imorrn sen får vi se vad framtiden har att ge =)
    Har åkt på en sjudundrans förkylning så har legat i feber i fredags eller legat har ja inte gjort va på kurs till 14 tiden sen hem käka, sova någon timme åh sen iväg åh jobba natt med 40,8 i temperatur :S tur de finns ipren åh alvedon =)
    Har även jobbat nu inatt åh de var så skönt att få ställa fram klockan åh jobba en timme mindre :D Men nu är ja ledig två veckor framåt.
    Sen imorrn ska ja på en arbetsintervju men det är två arbetsgivare som ska intervjua mig så de gäller två jobb =)
    Sen tisdag ska ja på seminarium "hur man skriver ett cv" sen möte med Lernia :D Ja de är fullt upp här åh ja är glad åh positiv =) 
    Sen då ja hade ägglossning så ville karln att vi skulle fortsätta kämpa åh de va nog mitt livs bästa sex ever! de var så himla mysigt åh romantiskt =)

Miamore: Håller tummarna för dig att det lyckats nu =) när har du BIM? 

• DazHamster
    MiAmore skrev 2011-03-27 20:06:35 följande:

Du har haft fullt upp ja Men du gumman.. Man ska inte jobba när man har feber. Det kan leda till att man blir ännu mer sjuk.. *krama*
    Jag har bim nästa sönd, den 3/4. Tack för tummarna

ACJL: Tack för att du plockade fram listan, bra initiativ

Kitty: Ser nu på Bim listan att du inte har bim förens den 28-29 mars. Det är ju inte förens imorgon eller på tisd.. Inte konstigt att du får sådana olika utslag på grav testerna. På dem flesta grav tester får man ju knappt ens utslag på även om man är gravid, när man testar så många dagar innan bim som du gjort. Så du behöver absolut inte oroa dig för dem olika utslagen tror jag. *krama*

ja vet att man inte ska jobba då man är sjuk men på mitt jobb existerar inte termen "sjukskrivning" åh dessutom så gjorde ja va ja klarade av sen fick min kära kollega göra de saker som var ansträngande men jag börjar bli bättre nu iaf =) alltså jag har drömt så fantasktiskt mysiga drömmar dom senaste nätterna här! mestadels har de handlat om att ja ser mig själv vanka omkring höggravid åh min karl håller på pussa ihjäl magen xD sen har ja även drömt om bröllop inom dom närmsta två åren... någon som är duktig på att tyda drömmar?
    Jag har en sån himla happy feeling inom mig fast känner att ja kan inte sprattla av lycka än då ja känner mig svag i kroppen fortfarande men snart så är ja frisk =)
  • DazHamster

Hihi äntligen lite fler plus som trillar in ;) De GILLAS!

Idag har varit en helt fantastisk dag, Började morgonen med att hjälpa karln med en sats som skulle levereras fortast möjligast till min privata barnmorska. Väl hos henne så sitter hon i telefon åh säger till personen i telefon "var god dröj", rycker burken åh springer iväg åh ska kika på dom små krabaterna medans ja frågar hennes assistent om mitt provsvar på köldkörteln hade kommit men hon sa näe medans Ludmilla ropar från ett annat rum joooooo de har dom! Vi kikade på dom åh då säger assistenten att de här ser ju super bra ut =) man ska ligga under 2 åh ja hade 1,6 så de var tydligen skitbra! Sen kommer Ludmilla utspringandes åh gjorde tummen upp åh säger att de va nå riktiga livliga saker åh mååååånga! Fatta vilken lättnad de blev för mig :') hon skulle ringa mig nu på förmiddagen för hon kollade bara lite snabbt så de va ju ett preliminärt besked men sen skulle de skickas iväg på lab åh se om han fått nå bakterier från min slidkatarr men annars är allting jättebra än så länge =) Dock så¨hörde hon inte av sig idag men hon hade väl mycket åh göra så ja ringer henne imorgon.

Senare idag var ja på arbetsintervju som gick jättebra fick skriva massa papper åh kommer även få provjobba så att ja får se om ja kommer trivas åh även om dom trivs med mig sen blir de isåfall att hoppa in extra nu i början åh sen ett vik.

Jag åh karln funderar starkt på att gå med i xtravaganza, det kostar men de får de fan vara värt!! Min karl är inte överviktig han har lite hull på magen men inge mer men han känner att han vill komma i form han med =)

de känns som att ja försöker följa min prioriteringslista iaf även om den kastas om lite huller om buller men skitsamma ja är superglad =)

Babydreamer: Nu ska ja berätta något för dig som kan vara värt att ha i åtanke åh de är att min karl var inte heller redo från början att skaffa barn, ja fick tjata på han i nästan ett år så tillslut så gick han med på att komma in till en barnmorska åh få lite råd åh tips åh även ställa frågor. Ja valde att gå till en manlig barnmorska vi namnet Michael mucca väldigt känd åh omtyckt av många här uppe i sundsvall. Iallafall min karls ENDA stora fråga var "kommer jag någonsin bli redo för ett barn?" Michael svarar honom så här " Näe de kommer du inte, de finns enstaka fall där karlarna tjatar mer efter barn än fruntimmer men en kille kommer normalt sätt aldrig vara redo inte ens då barnet har fötts men andra/tredje dagen då barnet kommit så börjar de sakta men säkert sjunka in att "jag har faktiskt blivit pappa åh jag är världens stoltaste!" Efter det samtalet med barnmorskan så säger min karl till mig " älskling nu går vi hem åh gör barn!".
    Nu då de gått snart 1,5 år så är de mer min karl som tjatar nu än vad det är jag ;) 
    Mitt tips till dig nu om du bor i närheten av Sundsvall be din kille om att få komma till en barnmorska åh få reda ut vart ni står här i livet åh prata gärna med michael mucca men bor du inte här så försök välja en manlig barnmorskan ändå för de är lättare åh känns tryggare för din kille att få prata med någon som talar samma språk. Jag hoppas allt löser sig för er nu, känns jättetråkigt att höra men jag har själv hört dom där orden så ja förstår vilken besvikelse de känns för dig men ge inte upp! Jag önskar dig all lycka nu =) 

• DazHamster
    Bia 80 skrev 2011-03-29 11:33:15 följande:
    Kitty: Grattis igen!!! Solig

AgnesGN: Jag TROR du ska börja på mensens första dag men jag är inte helt säker. Fy tusan vilken skitcykel du har nu, den kan iaf bara bli bättre!!

Babydreamer: Min karl var PRECIS likadan (och är nu med med nr 2). Han tjatade om att han vill ha barn men jag ville vänta. Sen när det väl gällde var han så himla tveksam. Men när sonen väl föddes var det helt rätt

DazHamster: Härliga nyheter
    Hihi ja visst är det =) Var in till Ludmilla idag åh nu fick ja slutbeskedet att inte fanken är de nå fel på hans miljoners simmare dom var jättealert nästan för alert åh ville simma utanför synhåll för hon ;P men hon ska sätta in antibiotika på både mig åh karln ifall ja har en batkerie längre upp i livmodern/äggstockarna/äggledarna åh lika för honom om de sitter i prostatan så då vi blivit färdig medicinerade ska vi fortsätta ge järnet åh händer ingenting dom närmsta två månaderna då blir det förmodligen pergotime åh har det inte hänt något till juni/juli då blir det en snabbare remiss till umeå så innan augusti/spetember skulle vi isåfall ha fått tid för ivf =)
  • DazHamster
    MiAmore skrev 2011-03-29 17:14:24 följande:
    Förstår att du känner dig besviken. Det kan inte bara vara så att han tröttnat på att försöka just nu och fått lite kalla fötter. Det behöver ju inte betyda att han inte vill ha barn. Har man försökt ett tag kommer man in i sådana perioder ibland. Tycker att du ska prata med honom igen
    DazHamster skrev 2011-03-29 00:09:34 följande:

Hihi äntligen lite fler plus som trillar in ;) De GILLAS!

Idag har varit en helt fantastisk dag, Började morgonen med att hjälpa karln med en sats som skulle levereras fortast möjligast till min privata barnmorska. Väl hos henne så sitter hon i telefon åh säger till personen i telefon "var god dröj", rycker burken åh springer iväg åh ska kika på dom små krabaterna medans ja frågar hennes assistent om mitt provsvar på köldkörteln hade kommit men hon sa näe medans Ludmilla ropar från ett annat rum joooooo de har dom! Vi kikade på dom åh då säger assistenten att de här ser ju super bra ut =) man ska ligga under 2 åh ja hade 1,6 så de var tydligen skitbra! Sen kommer Ludmilla utspringandes åh gjorde tummen upp åh säger att de va nå riktiga livliga saker åh mååååånga! Fatta vilken lättnad de blev för mig :') hon skulle ringa mig nu på förmiddagen för hon kollade bara lite snabbt så de va ju ett preliminärt besked men sen skulle de skickas iväg på lab åh se om han fått nå bakterier från min slidkatarr men annars är allting jättebra än så länge =) Dock så¨hörde hon inte av sig idag men hon hade väl mycket åh göra så ja ringer henne imorgon.

Senare idag var ja på arbetsintervju som gick jättebra fick skriva massa papper åh kommer även få provjobba så att ja får se om ja kommer trivas åh även om dom trivs med mig sen blir de isåfall att hoppa in extra nu i början åh sen ett vik.

Jag åh karln funderar starkt på att gå med i xtravaganza, det kostar men de får de fan vara värt!! Min karl är inte överviktig han har lite hull på magen men inge mer men han känner att han vill komma i form han med =)

de känns som att ja försöker följa min prioriteringslista iaf även om den kastas om lite huller om buller men skitsamma ja är superglad =)

Babydreamer: Nu ska ja berätta något för dig som kan vara värt att ha i åtanke åh de är att min karl var inte heller redo från början att skaffa barn, ja fick tjata på han i nästan ett år så tillslut så gick han med på att komma in till en barnmorska åh få lite råd åh tips åh även ställa frågor. Ja valde att gå till en manlig barnmorska vi namnet Michael mucca väldigt känd åh omtyckt av många här uppe i sundsvall. Iallafall min karls ENDA stora fråga var "kommer jag någonsin bli redo för ett barn?" Michael svarar honom så här " Näe de kommer du inte, de finns enstaka fall där karlarna tjatar mer efter barn än fruntimmer men en kille kommer normalt sätt aldrig vara redo inte ens då barnet har fötts men andra/tredje dagen då barnet kommit så börjar de sakta men säkert sjunka in att "jag har faktiskt blivit pappa åh jag är världens stoltaste!" Efter det samtalet med barnmorskan så säger min karl till mig " älskling nu går vi hem åh gör barn!".
    Nu då de gått snart 1,5 år så är de mer min karl som tjatar nu än vad det är jag ;) 
    Mitt tips till dig nu om du bor i närheten av Sundsvall be din kille om att få komma till en barnmorska åh få reda ut vart ni står här i livet åh prata gärna med michael mucca men bor du inte här så försök välja en manlig barnmorskan ändå för de är lättare åh känns tryggare för din kille att få prata med någon som talar samma språk. Jag hoppas allt löser sig för er nu, känns jättetråkigt att höra men jag har själv hört dom där orden så ja förstår vilken besvikelse de känns för dig men ge inte upp! Jag önskar dig all lycka nu =) 

Vilket härligt inlägg från dig med många roliga nyheter ja jag såg också det. Hoppas det inte hänt något
    jaaaa vet ja är som en bumbibjörn här hemma studsar omkring av att ja känner mig så lycklig just nu men de måste bara vara våren som tillför en energi åh lust åh allt som hör till =) hur går de för dig har du nå konstiga känningar ff?
  • DazHamster
    Trollbusarna skrev 2011-03-29 17:54:33 följande:
    jag fick ju synbart plus den 25
    Grattis!! gud så roligt =) De kanske blir en bäz lagom till julafton då ;)
  • DazHamster

En fråga till er alla men ja tycker vi kör på med denna tråd tills alla har ramlat nedanför pluslistan =)? Sen tycker ja de skulle vara skitroligt om vi sen kunde följas åt under allas graviditeter?

• DazHamster
    BabyW skrev 2011-03-29 20:28:48 följande:
    Tack för all info!!  Skrattande  Tja, det återstår väl att se...  Flört  Jag har till och med hört (från min gamla gyn) att det kan ta upp mot 12 dagar, innan ägget fäster. Och visst bör det (rent teoretiskt iaf) även kunna fästa tidigt, med tanke på att man läst om en hel del som plussar så tidigt som en vecka efter ÄL.  Tungan ute  Drömma kan man ju iaf!  Drömmer 
    Men ärligt talat tror jag inte vi lyckades denna gången heller, eftersom det inte blev så mycket sex över ÄL. Får väl se om mensen kommer eller inte...

Funderar bara på om jag får ta mig till VC ang halsbrännan, för det gör förbannat ont!!  Rynkar på näsan  Mensvärken kan jag leva med - även om man helst vill ha ett plus som "tack för besväret"...  Flört
    Ägget kan säkert fästa på ett dygn också de beror nog säkert på hur fina åh släta kanaler d.v.s. äggledarna är åh sen så är de väl inte torrt där ägget ska trilla ner så du kanske har ett bra glid i dom små juvelerna =) Ja håller tummarna för dig nu igen då =) ja tror att isen behövdes brytas nu då de stått still ett tag på pluslistan men de kommer säkerligen trilla in en hel del nu framöver ;) Vi är ju som sagt inte många kvar på BIM listan så de här ska vi nog kunna fixa =)
    Absolut så tycker ja att vi ska följa åt, ja menar vi har ju stått ut med varandras tjat åh gnat åh skulle säkerligen stå ut med de i nio månader till då man plussat ;) Vi har ju en sån fin åh härlig kontakt här inne med alla =)
    Jag hoppas verkligen att de löser sig för babydreamer för de är ju endå hon som startade denna tråd åh tack vare henne fick vi ju lära känna varandra åh dela varandras tankar åh åsikter. Vi vill ju inte missta henne åh ingen annan för den delen=)
    Ja tror att många som plussat redan håller ett vakande öga på oss åh om inte annat får vi leta upp dom åh erbjuda dom att hänga i den nya gravidtråden? Alla kommer ju förmodligen vara i olika skeden men ändå kul allra helst för oss som blir förstföderskor som inte har en blekaste aning vad vi har gett oss in på xD Då ni andra kan ge tips åh leda oss från oro till positiva saker =)
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!