Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Babydreamer skrev 2011-02-24 14:43:35 följande:
    Mensen kom igår på cykeldag 40 Nu ger jag upp det här med bebisverkstaden... Inga fler test, inga fler tankar... Tänker köra på "händer det så händer det"... Kommer dock kika in här ibland och kolla hur det gått för er som väntar plus eller mens just nu!
    Usch så tråkigt för dig men nu då du försöker ställa in dig i dom banorna så kanske nästa månad är din =) Självklart ska du vara kvar det här är ju din tråd men förstår om du vill ha lite pauser ifrån babymaking och allt runt omkring blir ju lätt att man blir påmind hela tiden.

"skickar en lyckospark"
  • DazHamster

Ni är ju ett gäng goa tjejer ni synd att vi inte bodde närmre varann då kunde vi gått på babyträffar tillsammans åh vara lattémammor på stan ;)

ja här lyser mensen fortfarande med sin frånvaro inte någon smärta heller :( bara så jäääääääääääävla ont i tuttarna :S åh vårtorna är ff styva hela tiden?? kan dom vara de vid mens också? har aldrig upplevt de tidigare. Blir alltmer pinknödig, sen ja klev upp vid 10 imorse så har ja sprungit på toa åh kissat ca 15 ggr idag? normalt sett så kanske ja går 10 ggr men nu är de ju extremt :S:S:S

Fortfarande nyfiken på om någon haft slidkatarr och blivit gravid i samma veva eller om det är helt omöjligt tills man är behandlad?

• DazHamster
    LilyRose skrev 2011-02-25 07:54:16 följande:
    Hur går det för er alla?

Idag testade jag svagt positivt med apotekets graviditetstest....MEN igår fick jag färgade flytningar och idag har det blivit mörkare samt innehåller koagulerat blod. Fram till igår hade jag ömma bröst som har växt ganska mycket framför allt det högra bröstet, men nu är de inte ömma längre men fortfarande svullna. Är nu jätteorolig för att det är ett missfall på gång!
    Enligt mina beräkningar (om jag utgår ifrån hur min cykel har sett ut de tre senaste gångerna) så var BIM förra helgen och jag testade första gången idag, BIM +6 (ungefär), det kan lika gärna vara så att igår var BIM eftersom jag inte har så bra koll på min cykel då den verkar variera från gång till gång. Så otroligt knäckande att när man äntligen plussar (även om det är svagt) så förlorar man det!! Är så fruktansvärt ledsen och knäckt!!!
    Nu får jag vänta ytterligare en vecka innan jag kan testa igen för att få veta med säkerthet hur det ligger till...
    Hoppas det bara är en nidblödning eller att de är så att livmodern växer åh att du har sköra ådrer som kanske spricker lite =)

oavsett vad som händer tycker jag att du ska be om vaginalt ultraljud om någon vecka för att verkligen få svart på vitt om embryot har stannat hos dig eller inte men hoppas på att de stannar :)

Skickar styrkekramar åh lyckosparkar till alla här inne som står i ovissheten åh er som rullar vidare mot BIM =)

Jag har "träningsverk" på höger sida men typ i höftkulans höjd åh där är nog inte min äggstocke åh äggledare så de måste vara något annat :S tänkte inte ta något test igen förrän kanske imorrn eller på söndag men ja håller er uppdaterade =)

Kan man sova jättedåligt då man är gravid? Jag har inte kunnat somna förrän 5-7 på morgnarna åh vart tvungen att kliva upp senast 10 för att dagen inte ska bli helt förstörd åh då är man ju jättetrött åh borde somna direkt på kvällen då man lägger sig igen men icke! Jag är så trött åh slut i kroppen så ja vet inte vart ja ska ta vägen.... Inatt har ja iaf fått sovit några fler timmar men ja blir galen på att inte kunna somna som normalt folk.
  • DazHamster
    Kitty 82 skrev 2011-02-25 08:01:39 följande:
    BIM idag ingen mens och jag kommer inte testa mig heller mer för et gör mig bara forbannad .

Men mensen kommer kanske senare idag då jag drömde den kom
    Hoppas den inte kommer =) men yrseln är ju ett bra tecken på graviditet också, en väninna till mig hade de nu sist då hon väntade en pojke åh de är små kristaller man har i öronen som ligger helt fel tror de hade något med att barnet tar upp mycket av nå mineral eller vitamin åh de e ju bra =)
    Både du åh ja står ju i ovissheten enda skillnaden är att jag är 1-3 veckor efter BIM så du har nog större chans att bära på något =)
    Behöver inte betyda att den kommer för att du drömt om de =P du kanske tänkte på de det sista du gjorde då du somnade åh oftast så drömmer man om de då åh kanske vill kroppen visa dig den "största" rädslan du har just nu fast du inte ska ha mensen =)
    Du är inte ensam iaf om att känna så här..
    Hoppas det löser sig för dig nu =)
  • DazHamster

hej åh hå nu vettefan vad ja ska tro.... Gjorde ett gravtest bara för skojs skull nu inatt dock hade ja pinkat knappt en timme innan plus att jag har druckit ett glas vatten men iaf så vart de ett väldigt tydligt men vitt streck bredvid kontrollstrecket ingen rosa färg men man ser att det är ett streck där. Kan de va så att mitt urin var så utspätt så att den rosa färgen inte ville dyka upp men att den ändå markerade att de var en tjock åh fin linje? Har även inatt börjat fått väldigt mycket känningar som en slags träningsvärk åh de är garanterarat nere i högra äggstock har även vart lite på vänster sida.

Tänkte ladda upp bilden men hittar inte kabelj*veln just nu åh min kära sambo bara mumlar i nattmössan xD
    Näe men ska ta åh lägga mig åh sova åh göra ett nytt test då ja vaknar så får vi se :)

• DazHamster
    Kitty 82 skrev 2011-02-26 06:11:05 följande:
    Tyvärr klassas det som ett klassiskt spökstreck. Har själv fått många sånna.

BIM+1 idag: Ingen mens och inget plus Men fortfarande starkt ÄL-test.
    Jaha men då har ja fått den fundering utredd iaf =)

Funderar på om ja ska hämta ut de där receptet ja fick vid undersökningen där man käkar piller i 10 dagar så ska mensen komma senast den 12:e dagen åh de va tydligen inge skadligt om man var gravid heller.
  • DazHamster

Här är de nog kört mensen vill nog inte komma denna månad men kan en "mensslemmhinna" återbildas? Barnmorskan sa ju att "endera så håller ägget på att fästa eller så kommer din mens komma inom 14 dagar" Jag hade en tjock åh fin slemhinna men idags läget så är det ju varken eller :S Kan den verkligen återbildas för har man haft ägglossning åh de bildas en tjockare slemhinna som ska göra att ägget fastnar i livmodern men skulle de inte gjort de så borde de ju åkt vidare åh mensen borde ha kommit för länge sen?! Kan man få den där tjocka slemhinnan fast man inte haft ägglossning?? Tycker barnmorskan borde ha upplyst mig om de att "chansen" finns att du inte haft ägglossning men om hon nu gav mig dom två alternativen så borde de ju i slutändan bli ett av dom alternativen????!!!!

Jag lever visserligen på hoppet om de barnmorskan sa men då de bara slängs en massa minustecken i mina ögon så blir man ju gråtfärdig åh less!

Vad tycker ni att jag ska göra? Ska ja vänta tills måndagen den 7 mars åh har inte mensen dykt upp då borde ja be om ett VUL då om inte de har dykt upp något på gravtesten?

Till saken hör att jag är rökare men kommer slänga ciggaretterna direkt då ja ser ett plus för jag vill inte röka under graviditeten eller efter eller någonsin mer men jag känner just nu att ja har svårt att ge upp dom där cancerpinnarna då ja kommer i sånna här svackor i ovissheten. Jag vet att jag är totalt jävla dum i huvudet som är medveten om att ja kämpar för att bli gravid åh borde då för länge sen ha slutat med rökningen vilket ja gjorde i 10 veckor men fick missfall åh trilla tillbaka igen men ändå.

Jag som person röker aldrig uppi barn eller ickerökare för ja vet att de är farligare för ickerökare att andas in röken än vad de är för mig åh sen om ja ska hålla i ett barn åh nyss rökt så ser ja till att tvätta händerna, sprita dom åh om ja kan även byta kläder för att dom inte ska behöva stå ut med lukten men undviker helst att röka då ja träffar bebisa åh andra barn.

Ursäkta mitt långa inlägg men behöver verkligen lite tips nu :/ är ganska down för tillfället :(:(:(

• DazHamster
    Adora1 skrev 2011-02-27 08:22:47 följande:
    DazHamster: Ville bara skriva att jag tycker du är jätteduktig som tänker så om din rökning och väldigt omtänksam om din omgivning är du! När plusset kommer blir det lättare att sluta!
    Det är ju jättesvårt att sluta när man har ångest i görabarnkarusellen med allt vad det innebär av osäkerhet och längtan. Försök hålla nere antal cigaretter per dag, så gör det mindre skada på din hormonbalans med ägglossning etc.
    Tycker definitivt du kan be om ett VUL, jobbigt för dig att gå och vänta. 
    Men ja tycker liksom varför ska alla andra drabbas av en dumhet som jag själv väljer att göra men inte dom? Nä man måste visa respekt för folk tycker ja =)
    Jomen precis de e ju liksom de ja tro att de kommer bli för då har man en belöning att se framemot =) Jo jag har dragit ner jättemkt för förut rökte ja nästan ett paket om dagen men nu röker ja ett paket på tre dagar men försöker som sagt trappa ner.
    Jomen då ska ja göra de men tror du att den här slemhinnan kan återbildas?
  • DazHamster
    Limpan 83 skrev 2011-02-28 12:10:35 följande:
    DazHamster: Tagit något nytt gravtest? Vad har det visat?
    Det där med slemhinnan låter ju skumt. Du borde ju blöda ut den vid mens om det inte tagit sig kan man ju tycka? Jag tycker att du borde ringa och höra med någon bur det fungerar. När hade du mens senast? Kanske kan få komma upp på vul?
    Tog ett imorse men visar ff minus men inatt kunde ja inte sova hade så "träningsvärk" i högra äggstocken att ja mådde skitilla åh va på väg att springa åh spy flera ggr om :S Ringde hon som gjorde undersökningen på mig och hon sa att ja endera är med barn eller så ska min mens komma men hon tror att de lutar mer åt barn men vi ska kolla har fått en tid hos hon den 17 mars så ska in på VUL då =) Genom att då hon räknade att mensen borde dykt upp senast för en vecka sen nästan åh ja mår illa, jag pinkar jättemkt, ja är öm i tuttarna åh nått ja reagerat på är genom att ja är rökare så tappar ja mkt av doft sinnet men gick inne på hm en dag här förra veckan åh tyckte de stank både den ena åh andra doften medans min vän som inte är förkyld åh inte rökare säger att de luktar ju väldigt lite av vanilj men de stinker inte?! men ja tyckte iaf de xD jag är väl skengravid igen då för den kanske bromsar upp att slemhinnan inte vill släppa :P Vi får se =) Jag räknar med att min mens ska komma bara för att inte bli besviken men ena dagen så är ja inställd på de men andra dagen då man känner alla möjliga sympton så kommer den lilla glimten med hopp tillbaka :S
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!