Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

BabyW skrev 2011-03-31 22:33:50 följande:
    Nu har jag haft molvärk i tre dagar (hela dagarna) men BIM är inte förrän den 8 april... Obestämd  Är det någon som haft det så här..??   Skäms  Det känns som om det är tungt/spänt nederst i magen, typ som att jag är sprängkissnödig hela tiden... Helskumt!

Jag brukar ju aldrig ha några förkänningar alls inför kommande mens, utan det kommer alltid som en total överraskning för mig. Det är väl dessutom lite väl tidigt i vilket fall som att känna av antågande mens redan? Är ju bara ÄL+8 idag...

Min halsbränna är inte helt borta än, men den har blivit bättre iaf!!  Skrattande  Så det kan knappast ha varit nån magkatarr eller så. Skönt!  Glad
    kanske en lite bebbe som gror sig ;) håller tummarna att din mens inte dyker upp men ett stort fint plus ska få göra de =) Kommer din mens alltid på klockslaget? d.v.s. samma dag då du ska ha BIM eller brukar den strula någon dag hit åh dit?
  • DazHamster

Hej hopp tjejer!
    Här har de hänt grejer jag som normalt sätt sitter klistrad vid dataskärmen åh håller stenkoll på er har nu verkligen halkat efter :S Fick läsa igen mig på 5 sidor åh de är inte likt mig :-S

Någon undrade hur de gått för oss som passerat BIM ja som ja sa till dig babyW så kommer min mens komma om en månad ;) den är så störd helt enkelt men skitesamma vi knaprar tabletter både jag åh karln nu så får vi se =)
    Tänkte berätta lite mer om den här behandling som säkert många av er kanske skulle just behöva en sån här simpel grej som många läkare missar/blundar för men ja skriver om den då jag vaknat för de blir en lång historia åh orkar inte skriva de nu ;)
    Godnatt åh lyckat till med alla plus =) Ska klistra ihop händerna så ja håller tummarna då ja sover för er ;)

• DazHamster

Hej tjejer!

Det har hänt något helt galet nu fattar verkligen ingenting :S

Jag tog mina piller (antibiotika) vid 15.00 köpte en lite hamburgare eftersom ja inte hunnit äta något idag (jobbade natten mot måndag=svårt att vända tillbaka på dynget då) tar en tugga åh hinner inte svälja den utan ja börjar må jätteilla åh kändes som om ja skulle spy sitter kvar i bilen på en parkering åh väntar ut illamåendet som till slut går över så ja åker ut på motorvägen tar en till tugga åh då kommer spya efter spya som ja inte kan spotta ut utan ja väjjer av motorvägen fortast möjligast åh öppnar bildörren då ja kräks ännu mer då ja inte klarar av spya! Nu var alltså klockan strax efter 15.30 :S
    Sen så mådde ja hur bra som helst igen! pratade med sjukvårdsrådgivningen åh hon trodde inte att de berodde på tabletterna för då borde ja reagerat inom dom första 5 minuterna.
    Inte nog med de så kommer ja hem åh går åh pinkar jamen vad hittar jag på papperet då???? jo de var lite blod där?!

Hur ska ja tolka min kropp nu som? mensen har ju behagat att byta cykel så den kommer allt mellan 1,5 månad till två månader efter sista mensen :S åh nu är ja på dag 31 om de nu är mensen?? hoppas att det är de för de är skönt om den vill komma tillbaka i normal läge men annars så får ja hoppas på en nidblödning =)

Jo min åh min partners fina kur är massa blandningar men mestadels är de för mig så här ser de ut iaf:
    1:a dagen: Morgon: 1 tablett flagyl 400 mg och 2 doxyferm 100 mg/tablett. kväll: 1 tablett flagyl (Dessa tabletter gäller både mig och min sambo) Sen ska jag trycka upp en kräm som heter Dalacin i underlivet dock inte min karl.
    2:a.-7:e dagen: morgon: 1 tablett flagyl, 1 tablett doxyferm. Kväll: 1 tablett flagyl (jag ska ha Dalacinkrämen 7 nätter totalt)
    8:e Dagen: morgon: 1 tablett flagyl kväll: 1 tablett flagyl. Sen då jag går åh lägger mig ska ja trycka in en tablett i slidan som heter Canesten.
    9:e dagen morgon: 1 tablett flagyl. kväll: 1 tablett flagyl.
    10:e dagen ska endast jag trycka in en kräm på kvällen då jag lägger mig som heter Ovesterin
    11:e dagen ska ja trycka in en lactal
    Jag ska sen köra varannan dag på Ovesterin och lactal så totalt blir det 6 nätter Ovesterin och 6 nätter lactal, sen då jag har gjort detta efter 12 dagar så ska jag köra ovesterin 2 ggr i veckan i två veckors tid sen är vi klar med behandlingen åh då har vi ett återbesök 12 maj =)

Alla dessa tabletter åh krämer fungerar som så att de ska bl.a. återställa kroppens ph värde och bygga upp kroppens immunförsvar så att den själv klarar av att slå bort batkerier i underlivet.
    De hon sa som var viktigt var att tvättar man sig för ofta som i mitt fall så duschar jag varje morgon med vanlig tvål i underlivet (lacacyl var även bannlyst nu) så blir man överhygienisk åh då klarar inte kroppen av att ta bort alla bakterier. Man ska helst duscha på kvällen då man pissat och skitit och svettats under hela dagen för annars så ligger dom batkerierna kvar åh gror under natten åh sen så ska ja även tvätta mig med baby servetter i underlivet och rumpan innan ja går åh lägger mig åh endast varmt vatten åh spola av med då ja duschar inte ha strålen rakt på underlivet utan de ska rinna vatten från kroppen.

Sen är vissa av tabletterna till för att de kan finnas bakterier i livmodern, äggledaren, äggstockarna och prostatan på killen som kan göra som så att slemmhinnorna blir sköra åh ägget har svårt att fästa, sämre kvalité på ägget åh svårare för ägget att ta sig fram från äggledarna till livmodern.

Nu har ju Ludmilla inte upptäckt något sådant på mig eller min karl men hon valde att sätta in den här kuren ifall de skulle vara så åh hjälper inte detta så kommer hon sätta in pergotime på mig 12:e maj på återbesöket.

Jag hoppas alla läser detta för de kan ju vara bra för er att ha i åtanke ni som försökt väldigt länge så kan ni ju höra om ni kan få den här kuren ni också =)

Nämligen så att ja läste en artikel på Ludmillas väntrum där de stod om ett par som försökt skaffa barn i 14 år åh ingenting hade hjälpt inte ens ivf åh då tog den här kvinnan kontakt med Ludmilla åh fick precis den här behandling åh då hon var klar så vart hon gravid på en gång så alla andra läkare hade inte brytt sig/eller missat den här bakterien =)

• DazHamster

Förlåt tjejer de blev väldigt långt men jag varnade er ;) Hoppas alla läser åh kan få en glimt hopp av de här =)

• DazHamster
    AgnesGN skrev 2011-04-05 17:43:33 följande:
    Härligt med långt inlägg... Bra middagsläsning.. Flört Hoppas hoppas det hjälper dig nu!! Hade ju varit störtbra!

Stor kram.
    ja eller hur ni lär väl få ägna hela kvällen åt att läsa nu ;) Jag hoppas också de ja inbillar mig att det gör de iaf =)
  • DazHamster
    LängtarL skrev 2011-04-05 18:27:35 följande:

Hej tjejer!

Dazhamster- Var det slidkatarr du hade? för det låter som den behandling du får? blandat med svamp? Har haft mycke sånt där själv, så därför känner jag igen alla dom prepparaterna du tar nu=) *ler*

För mig gick det åt helvete den här månaden, mensen kom igår..... två dagar för tidigt=( Nu går man in på 11.e försöket och man börjar undra om man ens kan bli gravid...

Håller mina tummar för er tjejer! och hoppas ni får era pluss i alla fall! Hjärta

Det stämmer att Dalacin och canesten är för slidkatarr men som ja skrev förra månaden så hade ja ju tagit cellprov och de visade sig att ja hade slidkatarr (gjorde den behandlingen då med dalacin och canesten) men har lämnat nytt cellprov och nu är slidkatarrsbakterien borta åh ja ifrågasatte varför ja skulle köra på de där igen men hon sa att har man en bakterie längre upp som ex. livmodern så blir det större åh bättre effekt på antibiotikan med hjälp av dalacin och canesten (canesten är för svamp) som jag skrev förut så är de bl.a. till för att få tillbaka kroppens normala ph-värde så spermierna trivs i "min" miljö.

Tråkigt att mensen din dök upp :/ de verkar min också gjort men är glad att den kom på dag 31 åh inte dag 56 som sist =) Vi kämpar vidare mot en 2012 bebis =)
  • DazHamster

Nu är jag helt säker!
    Det är min mens som har kommit =)
    Är skitglad av två anledningar för att den dök upp åh de är bl.a. att den kom ¨på dag 31 istället för 56 (sist jag hade en normal cykel var i november 2010) sen att det inte blir en december bebis, visst ja hade blivit jätteglad om ja var preg nu men ja vet ju själv hur jävligt det är att fylla år sent på hösten/vintern :(
    Så Bebis 2012 är efterlängtad nu :D

• DazHamster
    MiAmore skrev 2011-04-06 14:05:33 följande:
    Vad jobbigt o frustrerande att din kropp bråkar med dig
    DazHamster skrev 2011-04-06 13:44:59 följande:
    Nu är jag helt säker!
    Det är min mens som har kommit =)
    Är skitglad av två anledningar för att den dök upp åh de är bl.a. att den kom ¨på dag 31 istället för 56 (sist jag hade en normal cykel var i november 2010) sen att det inte blir en december bebis, visst ja hade blivit jätteglad om ja var preg nu men ja vet ju själv hur jävligt det är att fylla år sent på hösten/vintern :(
    Så Bebis 2012 är efterlängtad nu :D
    Vad skönt! Då satsar vi stenhårt på en januari 2012 bebis nu då!
    hehe ja eller hur de låter så mycket mäktigare med 2012 än 2011 xD de e ju de år de är domedagen kom ja ju på :S
  • DazHamster
    MiAmore skrev 2011-04-06 14:38:54 följande:
    Jag har kommit på ett bra sätt för mig att verkligen fokusera på att gå ner i vikt ist för på att bli gravid. Vi ska på tre bröllop i sommar med start i maj, och det hade varit SÅ roligt att kunna ha en fin klänning på dem, och verkligen känna mig FIN i den! Nu återstår bara att se hur länge jag klarar av att ha fokus på det.. Vad tror ni? Fram till äl ungefär?
    hehe vi får kämpa tillsammans =) ja ska helst ha gått ner minst 13 kg till den 10 juni då vi åker till Kreta jag åh min sambo med hans mamma, pappa och bror =) ja ska helst gå ner 43 kg totalt men de kommer ja nog inte lyckas med fram till juni =)
    Men vi kan väl försöka lägga all energi på viktnedgång nu åh må bra i kropp åh hälsa så kanske de blir en bebis lite fortare då man inte tänker så mycket på det =) eller vad tycker ni?
  • DazHamster

Slänger väl in min startvikt nu då åh visst ja väger mycket men inget jag försöker dölja för alla ser ju ändå att jag är kraftigt överviktig xD Vikt: 103,9 kg längd: 155 cm.

Ska ha som mål minst 1,5 till 2 kg i veckan. åh de är 9 veckor åh två dar dit så någonstans mellan 13,5 kg till 18 kg åh de borde man ju kunna fixa :)

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!