-
har du varit till läkare åh kollat upp det?Thotis90 skrev 2012-12-16 11:34:07 följande:Grejen är att jag har varit gravid förut, och på första försöket! Den graviditeten slutade i en sen abort i v.14+1 och jag har försökt att bli gravid med två karlar efter det, men utan resultat...
-
okej men de e ju jättebra att du har skrivit ner dina frågor åh funderingar :) gör man inte de så blir dom lätt bortglömda ;) hoppas det ordnar sig nu lagomt till jul ;)Thotis90 skrev 2012-12-20 10:27:06 följande:Jag har varit till barnmorska och gynekolog efter aborten, men i andra ärenden. Jag undersöktes senast sommaren -11 (gjorde VUL p.g.a. mellanblödning mitt i cykeln) och barnmorskan sade att allt såg bra ut. Vi skall kontakta kvinnokliniken för utredning i vår. Jag har skrivit en lista med frågor som jag vill ha svar på och punkter som jag vill diskutera. Jag har bl.a. skrivit med aborten.
-
Thotis90: hur går det?
-
Heléne hur går det? Nu är det nära :) har du överlevt dom sista veckorna eller?
-
vill du ha en igångsättning jag tänkte nu då det ändå är inom ramen? tycker du ska stå på dig om du nu mår så dåligt åh har så ont! sätt dig åh tjura utanför förlossningen åh ge dig inte förrän dom går med på det =)
kanske bättre att du får en igångsättning åh får lite extra ont med värkstimulerande än att gå flera dagar extra med smärta. -
förstår det! stå på dig åh ta hjälp av din sambo då det inte är lätt att vara stark själv i ett sånt läget :/ hoppas du får igenom det så du förhoppningsvis slipper ha mer ont sen.HelenFr skrev 2013-01-29 07:36:07 följande:Fick en ny tid på torsdag men om inte den läkaren vill sätta igång mig så kommer jag att kräva att han hittar en som gör det... Det är verkligen en mardröm som känns som den aldrig tar slut...
-
ja åh du har goda skäl till att bli igångsatt! se till att ladda med vila åh mkt kolhydrater nu ta med ngt att dricka åh kanske nå gott att tugga på om de blir långdraget :)HelenFr skrev 2013-01-30 20:34:20 följande:Var där idag istället och han sa att det fanns goda skäl att sätta igång mig på fredag förutsatt att de inte var underbemannade... Hoppas att han menade allvar och inte bara sa det för att få mig att sluta stortjuta och gå hem... Håller tummarna på att det blir av på fredag i alla fall, blir sämre och sämre för varje dag som går...
-
åh grattis :D så du fick din igångsättning till slut :) gick förlossning bra eller vart det snitt? lycka till åh njut nu, hoppas du mår bättre nu framöver :)
-
helen åh majsi får man se någon bild på era charmtroll? :)
-
men hugaligen vilken sötnos åh vilket fint åh passande namn :) jo men tänk så här att nästa gång kanske de inte gör lika ont då du nu fick dropp antar jag? de e ju såna onaturliga värkar :/ jag inbillar mig det iaf :D
får man fråga vart du köpt påslakanet med en nallebjörn på? -
har aldrig hört talas om cytotec, är det någon gel, spruta eller någon nässpray? okej jag misstänkte nästa det då nallebjörnen kändes lite bekant med några andra textiler därifrån som jag sett :)HelenFr skrev 2013-02-14 12:57:57 följande:Daz: Kan lova dig att här blir det INTE någon nästa gång... Jag har stängt fabriken och får jag möjligheten så ska jag ta bort allt... Det var faktiskt inte dropp, cytotec fick jag denna gången... Men det lär väl vara samma princip även om gelén jag gick med dottern också borde ge samma typ...
Köpte faktiskt det i Ullared :) när jag väntade dottern...
Babydreamer: Tänk att det är 6 månader redan, vad tiden går fort... -
oj vad läskigt :S smakade det äckligt eller? tänkte man kanske inte är så jättesugen på att dricka eller äta något mot slutet?HelenFr skrev 2013-02-20 21:11:51 följande:Cytotec dricker man i olika doser. Först en och sedan efter två timmar en ny dos och fungerar inte det så dubblar de dosen till slut... Längre än så kom jag inte... Det är ett medel som också används vid abort då det är framkallningarna av sammandragningar...
-
okej nä man kanske inte gör det då man verkligen vill ha ut bebisen :)HelenFr skrev 2013-02-21 15:06:16 följande:Nej det smakade inte ett dugg... Verkligen helt smaklöst... Och det är så lite man tar åt gången så det är inget man tänker på...
har ni fått komma hem än åh bara fått mysa i lugn åh ro? -
åh herregud vad tiden har gått fort :O haha tyckte de typ igår du skrev här på fl ;) funkar allt bra med det äldre syskonet åh sånt?HelenFr skrev 2013-02-23 16:02:15 följande:O ja vi var hemma dagen efter så det gick fort som attans det med precis som jag ville... Hatar sjukhus och ville inte ligga kvar mer än nödvändigt... Han blir ju tre veckor idag... :)
-
åh vad mysigt med bilder :D jag åh min dille på foton xD men de e ju så kul att se alla magar åh små pluttar :)
-
hoho hur går det för alla bebisar här? växer så det knakar eller? :) lilltösen började ta sitt första steg strax efter att hon blev 10 månader åh fortsätter att bara ta 1-4 steg när det behagar men kutar gärna omkring med gåvagnen eller om man håller hon i händer eller om hon får dra barnvagnen själv fast det har hon ju gjort i några månader nu men de e så mysigt att se dom första stegen utan stöd :)
4 gaddar har hon lyckats få till så vi ska till tandläkaren på tisdag.
Med mig är det nog värre då jag fortfarande lider av förlossnings depression så sambon är hemma nu medans jag är sjukskriven då jag inte klarar av att ta hand om tösen själv :( så fort hon blir ledsen eller bråkig så får jag panik åh känner ångest, stress, irritation åh får dåligt tålamod så jag träffar ju psykolog men vet inte om de blir något bättre men jag inbillar mig att det blir bättre då hon börjar på dagis?
Är jag helt ensam om att känna såhär? jag älskar mitt barn ovärderligt åh ni alla vet ju hur många tårar man fällt åh vad vi har kämpat för att få till denna vackra varelse men varför kan jag inte vara sådär överlycklig som jag hade hoppats på? Redan under graviditeten kände jag inte den där lyckan som då vi hade plussat men tänkte att det var hormonerna som spökade men sen då fröken kom så var man lycklig för stunden men sen började ett rent helvete :(
Dålig sömn fast det är förståeligt men vi har bra back up med barnvakt när vi vill åh hon får övernatta lite nu och då hos sina mor och far- föräldrar, Sen det där med amningen att mjölken började sina åh man hade introducerat flaskan tidigt då ja pumpade mjölk. Bara över amningen hade jag ångest då ja verkligen ville amma :( sen att hon ska snurra åh vrida sig på skötbordet då man försöker få på hon en blöja gör mig galen :/:/ slutar oftast med att man biter ihop åh får på hon grejerna sen sätter ner hon i spjälsängen så att jag får gå in i mitt sovrum åh gråta i några sekunder åh andas för att inte tappa behärskningen.. alla dessa faser dom ska gå igenom oxå :S usch jag känner mig som världens hemskaste mamma som känner mig såhär men jag vet verkligen inte vad jag ska göra så snälla har ni nå tips åh råd så uppskattar jag all hjälp jag kan få!
kram på er tjejer! <3 -
hur mår du åh vad är det för tankar och känslor som snurrar i ditt huvud? hur får du vardagen att gå ihop?HelenFr skrev 2013-05-03 15:39:05 följande:Daz: Vi har det likadant... Min man är hemma och jag sjukskriven... Också förlossningsdepression... Sjukt jobbigt...
Jag ser knappt röken av mitt barn känns det som nu :/ sambon tar henne 24/7 så jag får sovmorgon dock så har jag problem med att sova så somnar ju mellan 02-05 på morgonen :/ åh kliver upp nån gång mellan 9.30-11.00 sen är oftast sambon ute åh åker då han tycker det är jobbigt att bara sitta rakt upp åh ner på golvet åh busa i flera timmar så då ja kliver upp så är det tomt i lägenheten förutom djuren då. Sen har jag lite tid att umgås med mina älsklingar i mån av det jag orkar annars sitter jag med huvudet nere i mobilen eller så sitter jag vid datorn..
Det känns som att man verkligen vill avskärma sig men innerst inne så vill jag ju umgås med dom men jag orkar knappt :(
Städa gör oftast sambon åh har jag lite energi så försöker jag, han lagar mat, försöker tvätta i det mån han kommer ihåg ja han gör allt. han tar till och med hunden också.. åh jag får så sjukt dåligt samvete av att jag bara sitter som ett jävla kolli men jag vet inte vart jag ska få den positiva styrkan och energin jag skulle behöva!
Jag och sambon bråkar ganska mycket om bl.a. att han påstår att jag har svarat på en sak men jag vet att jag inte ens har hört frågan men så visar det sig att han har sagt det och jag har svarat men jag minns inget av det utan det är en vän som påpekat det :S Vårdcentralen vägrar skriva ut sömntabletter åt mig fast ja vill egentligen inte ta tabletter men skulle man få en skaplig sömn åh komma upp i normal tid så kanske man skulle börja bli människa igen.. dom säger ju att sömnen är AO..
Jag tvingar mig själv till att försöka spendera mer tid med mitt lilla barn åh busar med hon så att hon inte glömmer bort mig åh ibland känns det bra åh ibland så känns det jobbigt..
jag hatar verkligen att inte kunna känna den lyckan som jag borde få känna :/