Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

här är de minus igen så de ja såg måste ha varit ett spökstreck bara de att ja har två inneboende åh båda såg de utan att behöva vrida åh vända på testet :S aja de kanske var mkt utspätt nu då ja provade fast de var "morgonurinen". Hatar verkligen att man ska sitta åh hoppas då sen besvikelsen sköljer över än!

• DazHamster

jag har upptäckt en ganska bra sak då de gäller clearblues vanliga tester inte dom digitala men iaf så är de lättare att se om de finns ett plus där om man håller upp den mot en lampa så att skenet lyser upp testet bakifrån så då behöver man inte hålla på tvivla om de är ren inbillning eller inte =)

• DazHamster

Varför sticks det mellan benen???? dessutom är min livmodertapp stängd men ja vet inte hur den ska kännas om man är gravid? någon som vet?
    Min känns någorlunda mjuk men då man kommer upp mot toppen så är den helt stängd och som en liten kula på toppen det är lite hårdare där än själva "roten" av livmodertappen om ni förstår hur ja menar?
    jag når inte tappen ståendes eller liggandes utan får sitta på toa och använda magmusklerna för att den ska trilla ner lite för att kunna nå. ska den sitta högre upp i slidan om man är gravid eller?
    Nu är jag frågvis men som sagt det blir första gången och jag vet inte hur allt ska kännas/se ut eller var.
    Hoppas ni kan komma med nå svar iaf =)

• DazHamster

läste dessutom att dagarna innan mens och under mens så är tappen öppen men de är inte min och ja skulle haft mens från och med igår till och med imorrn så borde den väl vara öppen vid de här laget? :S

• DazHamster
    Lilla Ego 07 skrev 2011-02-04 21:23:50 följande:
    Har läst lite överallt här på FL om att många verkar hålla på och känna på livmodertappen. Det är väl inte nåt som rekomenderas att göra eller`? har för mig att mina tidigare barnmorskor har kommenterat det när jag sagt att många gör det att det ska man inte hålla på och göra. Varför gör ni det? Frågar bara i nyfikenhets syfte Glad
    hej jadu ja vet faktiskt inte har suttit åh läst en hel del att de är många som gör de typ för att de kanske är lättare att avgöra när man har äl och bim =) jo du en bakteririsk är det så ska man känna efter så var noga med att tvåla händerna och sprita dom innan!

just jag ville känna om den var stängd eller öppen och de är första gången jag verkligen har känt på den. kändes som att man hade en liten snopp :P
    Limpan 83 skrev 2011-02-04 21:04:38 följande:
    De där stickningarna känner jag igen när jag var gravid. De känns nästan obehagligt och sticker till mellan benen typ.
    Vet inget om hur livmodertappen ska kännas, har aldrig känt på min... Hur ska den kännas? Hur vet man att man hittat den?
    Men helt seriöst så känns de som att karln min skulle ha tagit en lååång synål och tryckt upp mellan bena åh håller på att picka med nålen i mig :S sen slutar det efter ett tag. har fått för mig att ja kanske har uvi men då borde de väl svida då man kissar åh de gör de inte :S Gå in på wikipedia åh sök på livmodertapp där står det =) 

Nått mer ja har börjat reagera på är att ja dricker väldigt mkt åh är törstig hela tiden i normala fall är ja som en kamel. Dricker sjukt lite alldeles för lite men behöver inte mer anser jag åh därmed så springer jag åh pinkar ca 2-3 ggr i timmen istället. En kompis till mig var förbi idag och sa att ja skulle kolla upp om jag har fått diabetes för då kan man tydligen bli törstig och gå på toa mkt men borde man inte må dåligt av de typ som att man är jätte trött åh hängig? är mkt vätska alltså att man är törstig en grav.symptom?

Fasiken vad najjs att de vart starkt idag hoppas ni får till de men har även hört att är man gravid så kan de ge utslag på äl-stickan också så din läkare kanske hade rätt om att du skulle få mens på tisdag eller vad du skrev men de kanske är en bäz där iaf =) många som blivit gravida direkt efter mf allra helst ett tidigt mf. Om inte annat så får ni ge järnet =) har ni sexat loss dagarna innan här nånting? kan ju finnas en chans där också :)
  • DazHamster

En sak till som ja undrar över om någon haft då ni varit gravida åh de är att ja har fått ett ganska så stort överflöd med flytningar men inte vanliga flytningar utan dom är nästan vit och är som hudlotion :S alltså de blir inte sega trådar utan är bara lite lätt klibbigt men inge mer inte halt eller så mer "strävt".

• DazHamster

Testade idag igen direkt då ja vaknade åh de var fet minus men idag är min sista bim dag 3-5 februari så de ser lite lovande ut iaf =)
    hoppas vi plussar nu =) ja kommer nog inte testa förrän till veckan ja känner inte att de är så jätteakut längre :S konstigt nog så känner ja så de blir när de blir vilket ja tycker är skönt så man slipper må dåligt åh så.

Imorse då ja kom hem från jobbet och gick från bilen så högg de rejält i högra äggstocken kunde nästan tro att de var ÄL men de borde ha vart för länge sen men kan ju lika gärna vara så också eftersom mensen var sen 14 dagar sist.

• DazHamster

Hej hopp vågar inte testa nå mer test nu ja blir ju galen:S ja förstår nu då bm frågade mig förra mensmånaden om ja kände mig gravid åh jag sa "hur fan ska ja veta de då ja aldrig vart de" men nu känner ja bra många symptom hoppas bara att ja inte är "skenis". Kräktes av illamående i lördas natt sen har ja bara haft lättare illamående har börjat bli mer och mer hungrig typ en kvart/halvtimme efter man ätit middag känns de som magen skriker efter mat igen! (går dessutom och småäter hela tiden :S)

• DazHamster

Hej hopp!

Jag är jätteglad har varit det sen igår =)

ja ska till och börja med att säga att i lördas gjorde ja gravtest= neg. idag gjorde ja gravtest= neg.

Men eftersom kvinnokliniken är totalt hjärdöd och inte vill låta mig få komma in på en gyn undersökning åh se vad som hänt med min mens, varför den är sen etc etc.

Igår ringde jag till en privat klinik och förklarade våran historia, hur länge vi har kämpat, fått mf, sen mens, hugg, stick och molvärk trots att mensen är sen och neg. på test. Idag skulle ja vart och gjort prov på livmodercancer (blir första gången jag gör de) men då ja ringde till privata gyn. så sa hon först att ja kunde få komma den 17 tro ja åh sen ändra hon sig och sa den 28 men då ja sa de här med cellprovtagningen så fick jag tid idag :D

Idag ska ja åka iväg göra cellprovtagning hon ska kolla ev. om ja är gravid kanske göra lite tester m.m åh de känns som att en riktigt stor sten föll av axeln min igår vilken lättnad! Det börjar äntligen hända grejor :) att ett samtal kan göra en sån skillnad.

Idag då ja klämde lite på magen typ ca 1 dm nedanför navel så strålade de en slag smärta som en molvärk ut till äggstocken under tiden ja tröck sedan slutade de då ja släppte vad kan de betyda? kan ja ha ngn inflammation?

Mår illa mer och mer nu trodde ja skulle spy igen igår, högg, molvärk, massa tusentals stickningar i tjejmagen. Något mer jag har börjat känna är något konstigt med brösten, vårterna har blivit styvare lite som dom vill i värme!! kyla är ju en sak men nu i värme :S sen så gör de ont nästan lite som att det spänner rakt in ifrån vårtgården och ner mot djupet av brösten :S jag fattar verkligen ingenting är man skengravid känner man så här starka symptom då?

Jag och min sambo hade sex igår och vid förspelet vart ja ju"blöt" men de va inte de vanliga sekretet som blir då de blir halt och lättare för killen att komma in i en utan de tog tvärstopp fast ja hade jättemkt sekret så vi fick använda glidmedel xD jag har ju niagarafallet så ja blir upphetsad varför detta nu då??

jag blir tokig!!

Grattis till er nya som plussat vi kommer ikapp er snart =)

• DazHamster
    Babydreamer skrev 2011-02-08 10:18:03 följande:
    Men vad kan det då ha varit för blödning jag fick förra helgen? Samma datum som min förväntade ÄL.... Helmysko...
    kanske en nidblödning ;)

du kan ju få utslag i början av en graviditet på ÄL förmodligen för att du kanske har kvar lite hormoner från äl =)

Håller tummarna för att de har tagit sig nu för er! :D
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!