Lilla Ego 07 skrev 2011-02-04 21:23:50 följande:
Har läst lite överallt här på FL om att många verkar hålla på och känna på livmodertappen. Det är väl inte nåt som rekomenderas att göra eller`? har för mig att mina tidigare barnmorskor har kommenterat det när jag sagt att många gör det att det ska man inte hålla på och göra. Varför gör ni det? Frågar bara i nyfikenhets syfte
hej jadu ja vet faktiskt inte har suttit åh läst en hel del att de är många som gör de typ för att de kanske är lättare att avgöra när man har äl och bim =) jo du en bakteririsk är det så ska man känna efter så var noga med att tvåla händerna och sprita dom innan!
just jag ville känna om den var stängd eller öppen och de är första gången jag verkligen har känt på den. kändes som att man hade en liten snopp :P
Limpan 83 skrev 2011-02-04 21:04:38 följande:
De där stickningarna känner jag igen när jag var gravid. De känns nästan obehagligt och sticker till mellan benen typ.
Vet inget om hur livmodertappen ska kännas, har aldrig känt på min... Hur ska den kännas? Hur vet man att man hittat den?
Men helt seriöst så känns de som att karln min skulle ha tagit en lååång synål och tryckt upp mellan bena åh håller på att picka med nålen i mig :S sen slutar det efter ett tag. har fått för mig att ja kanske har uvi men då borde de väl svida då man kissar åh de gör de inte :S Gå in på wikipedia åh sök på livmodertapp där står det =)
Nått mer ja har börjat reagera på är att ja dricker väldigt mkt åh är törstig hela tiden i normala fall är ja som en kamel. Dricker sjukt lite alldeles för lite men behöver inte mer anser jag åh därmed så springer jag åh pinkar ca 2-3 ggr i timmen istället. En kompis till mig var förbi idag och sa att ja skulle kolla upp om jag har fått diabetes för då kan man tydligen bli törstig och gå på toa mkt men borde man inte må dåligt av de typ som att man är jätte trött åh hängig? är mkt vätska alltså att man är törstig en grav.symptom?
Fasiken vad najjs att de vart starkt idag hoppas ni får till de men har även hört att är man gravid så kan de ge utslag på äl-stickan också så din läkare kanske hade rätt om att du skulle få mens på tisdag eller vad du skrev men de kanske är en bäz där iaf =) många som blivit gravida direkt efter mf allra helst ett tidigt mf. Om inte annat så får ni ge järnet =) har ni sexat loss dagarna innan här nånting? kan ju finnas en chans där också :)