Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Dagens besök har varit väldigt lärorikt med både glada åh mindre glada nyheter :)

till åh börja med så har ja sjukt bra blodtryck dom stod åh kollade på mig som om en överviktig människa inte kan ha så bra blodtryck men de ha ja alltid haft iaf =)
    dom tog blodprov vet dock inte varför men de blir säkert bra :P sen fick jag berätta min story och hon ställde massa frågor.
    Sen gyn undersökning + att hon tog cellprover om de här med livmoderhalscancer, hon tyckte att de såg jättebra ut och kändes jättebra :D
    Efter det vart de vaginalt ultraljud men det syndes ingen bebis där så de e väl den mindre glada nyheten men de gör mig ingenting för ja har fått veta att allt ser skitbra ut med livmoder, äggledare, äggstockare åh inga cystor m.m. så de var ja jätteglad för :) Då vet jag iaf att till större del så är de inge fel på mig.

Efter alla undersökning gick vi och satt oss igen åh ja frågade varför ja mått illa (+spytt), haft molvärk men inte som mensvärk, stickningar och huggningar. Då sa hon såhär att de ja känner är för att det går massa nerver vid magen ut till benen, ryggen etc etc. Jag har personligen väldiga problem med ryggen därav alla saker ja känt men illamående kunde hon inte svara på riktigt om de berodde på de där med nerverna men jag är iaf inte skengravid!

De kan ju finnas lite hopp iaf om att de är en bebis där inne för hon sa att jag hade svullna slemhinnor vilket kan endera betyda att mensen är på g eller så har ja precis haft ägglossning och att ägget är påväg att fastna men är de ägglossning så har vi bara hunnit sexat en gång :( hoppas de tar sig iaf =)

En till glad nyhet för mig är att jag har gått ner 5,5 kg på en månad genom att äta rätt och rört på mig lite mer alltså det är helt fantastiskt vad de kan hända grejor :D jag fick iaf recept utskrivet om mensen inte kommer inom 14 dagar så ska ja käka två tabletter om dagen i tio dagar så kommer mensen igång så man kan starta om på ny kula =)

BabyW skrev 2011-02-08 20:21:44 följande:
    Usch och blä och elende... Fick mens idag (en dag tidigt), så mitt hopp att NÅGONSIN bli gravid är snart helt borta...  Gråter  Så jag får väl lämna denna tråden för jag hinner inte med nåt mer fösök i februari och inget kul varar ju tyvärr för evigt...  Rynkar på näsan

Håller i alla fall tummarna för att alla ni goa tjejer här inne får era önskade plus -  SNART!!  Skrattande

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

Lydiaz  -  ÄL 8-13 jan / BIM 28 jan-1 feb (7:e försöket, 3:e barnet)
    LilyRose  -  ÄL 18 jan/ BIM 30 jan-1 feb (3:e försöket)
    HallonS  -  ÄL 16-17jan / BIM 1-2 feb (1:a försöket)
    DazHamster  -  ÄL 20-22 jan / BIM 3-5 feb (11:e försöket)

Tiina84  -  ÄL 27 jan / BIM 10 feb (6:e försöket)
    ACJL  -  ÄL 27 jan / BIM 11 feb (? försöket)
    Swn  -  ÄL 1 feb / BIM 15 feb (8:e försöket, 2:a barnet)

Babydreamer  -  ÄL 30 jan / BIM 16 feb (4:e försöket)
    Bia 80  -  ÄL 31 jan / BIM 16-17 feb (2:a försöket, 2:a bebben)
    SoMa72  -  ÄL 6 feb / BIM 20 feb (2:a försöket efter MF nov-10)
    Bebis11  -  ÄL 3-7 / BIM 21-22 feb (3:e försöket, 2:a barnet)

Hönan  -  ÄL 12 feb / BIM 25 feb (2:a försöket m insemination)

Annakohler  -   ÄL 16 feb / BIM 2 mars
    Kitty 82  -  ÄL 11-14 feb / BIM 3 mars (2:a försöket med Äl-tester, 1:a försöket med Glandin25)
    Brooklyn  -  ÄL 17-19 feb / BIM 5 mars (5:e försöket, 2:a barnet)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  - plus på ??
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4
    Dellz   -   plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1
    Lilla Ego 07  -  plus på BIM +1

HjärtaHjärta
    Nej vad tråkigt :( trodde också att de här var DIN månad :/ men inte tycker jag att du ska lämna oss för du har ju peppat många här inne åh själv fått lite pepp åh ja är nog inte ensam om att vilja att du stannar kvar för ja tror de blir så att vi kör på en månad till iaf eller vad tycker ni andra?
  • DazHamster
    BabyW skrev 2011-02-10 00:02:20 följande:
    Gud vad gulliga ni är, tjejer!!!! Det värmer i hjärtat. Tja man kanske ska hänga kvar ett tag till då..? Några är ju redan lire inne i mars månad, så varför inte..?! Det är ju ett härligt gäng tjejer och vill fler fortsätta ett tag till och det är okej med TS, så är jag på!
    Bamsekramar till alla söta tjejer - utan er orkar man inte ta nederlagen...

Hihi rätt inställning :D

Även om jag till 99 % vet att de gick åt h-vete denna gång för mig med nu då de verkar som att min menscykel har gått åh blivit längre så missade vi ägglossning :( men men inte lika stort nederlag nu då man vet lite hur de ligger till.

Ett litet tips till alla där ute som inte plussat än åh de är att min bm sa att ja skulle kolla med karlns föräldrar om han har haft påssjukan då han var liten och jag frågade vad har de med saken? jo tydligen så har man haft de så kan de vara så att killen får mindre/sämre simmare och de kan ju vara en anledning till att man inte blivit gravid. kolla med karlns päron =) Vi fick ju göra en fuling så dom inte fattar att vi jobbar på ett barn åh de va att karln min ringde sina päron och sa typ nåt i den här stilen " Jag åh johanna kollar vem som har varit värst då vi var små med sjukdomar så har jag haft påssjukan, röda hund, mässling etc etc" Dom fattade ingenting utan svarade glatt på dom sakerna :P

Kan någon ändra mitt bim till 17-19 feb om den är som sist nu då men förmodligen :/

• DazHamster

tjolahopp kan någon ändra mitt bim till 17-19 februari?
    Jag lyckas verkligen inte att kopiera listan :/

• DazHamster
    BabyW skrev 2011-02-10 12:37:06 följande:
    DazHamster - Det kan jag fixa till dig. Snart när jag är hemma igen! Är på mobilen nu och det går icke!
    Tack tack =)

Ser att du har en iphone =)
    Jag fick min iphone 4 igår åh har aldrig ägt en tidigare men ska försöka lära mig nu :P hur gör man för att kunna använda FL i den?
  • DazHamster
    Kitty 82 skrev 2011-02-10 14:47:38 följande:
    Börjar tro att jag tar ÄL-testerna på fel tidpunkt om dagarna? Håller mig rung kl 14-15 om dagarna.
    Är det fel?
    Ska man vänta innan man sticker ner stickan i urinet eller kan man göra det direkt?
    kör på morgonurinen då de finns som mest med LH =)
  • DazHamster
    skruttnorpan skrev 2011-02-11 10:13:21 följande:
    Säger det igen; FINASTE TRÅDEN, det här! Alla goa tjejer har hittat hit och stannar!
    kram

haha håller med fullständigt =)

de här är ju mitt nöje att sätta mig vid datorn längtansfull åh se om de är nå fler som plussat =) känns som om man skulle gå under om denna tråd försvann de e ju så trevligt att få läsa åh även skriva av sig =)

• DazHamster
    Bia 80 skrev 2011-02-12 11:49:05 följande:
    Gullig du är Solig

Nej ingen mens men inte en tillstymmelse till plus. Hade ju ÄL 30,31 så det skulle ha visat ngt nu. (Har testat pos tidigt förut). Jag hade byggt upp förhoppningarna då min kropp visar massor med symptom!! Så det kommer sluta med att jag väntar in mensen nästa vecka och ringer BM. För jag är trött på att ha ont i livmodern av ingen orsak
    Blev så himla ledsen bara för att kroppen lurat mig. Hade jag inte känt ett smack hade det varit en helt annan sak!

Hur har du det? Någon ÄL på G?

Kram!

Hej hopp!
    Även om du fick ditt plus förra graviditeten tidigt så är de inte säkert att du får de nu för varje graviditet är individuell =) denna gång kanske du är låghormonare ;)
  • DazHamster
    Limpan 83 skrev 2011-02-14 12:07:57 följande:
    Tusen tack BabyW!! Ja jag hoppas att det är ok att jag hänger kvar? Detta är ju den absolut bästa tråden! Alla är så snälla här :)
    åh superduper grattis till dig!
    Jag har hört att man har lättare att bli gravid efter ett mf åh då stannar oftast barnet kvar hos en så hoppas det är så för dig med :D Måste ju ha varit den underbaraste  alla <3:s dags present ever! Klart du ska stanna :D du måste ju berätta hur de går åh kanske lägga ut nå bilder på magen då den börjat växa =)

Åh Grattis till dig med bebis11 =)
    Jätteroligt att de är några som börjar göra framsteg här nu under BIM tiden =)

Här är de helt tomt illamåendet har slutat förmodligen var de väl någon lättare släng av magsjuka. Men en liten tarzan har ja till och från i äggstockarna men enligt bm så skulle ja ha mens om ca en vecka så vi får väl se hur de går =)

Glad alla hjärtans dag allihopa åh hoppas vi får till de nu!
  • DazHamster
    ACJL skrev 2011-02-15 10:56:11 följande:
    Dom ringde nyss och gav mig en tid i slutet av mars. Blev så trött, de ända jag fick till svar var: det brukar ordna sig själv! Spelade ingen roll vad jag sa heller.
    Så nu fortsätter denna eviga väntan....
    jag skulle rekomendera en privat gynklinik!
    Jag blev själv illa bemött på kk så tillslut ringde jag ludmila här i sundsvall åh fy fan vilken go tant de va hon fick mig att känna mig så lugn och ja fick till och med ett recept som sätter igång mensen genom att min cykel har ju gått från 28-30 dagars till 42-44 dagars så hon tyckte synd om mig då vi kämpat nu i över ett år men ja kan varmt rekomendera henne om du bor i närheten av sundsvall =)
  • DazHamster
    ACJL skrev 2011-02-15 19:06:17 följande:

Tack! Och jag bor faktiskt ganska nära sundsvall

då ringer du imorgon till ludmila, telefontiden är 8-9 åh telefon nr är 060172060
    hon är jättesnäll säg att du verkligen behöver få en tid fortast möjligast åh att du blivit illa bemött på kk elr vart du nu har varit.
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!