Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Jo självklart ska ja stötta henne men de ja är mest ledsen över är hur jävla lätt alla som inte försöker på "fullaste" allvar kan ha så lätt att bli på smällen. Kunde jag vrida tillbaka klockan så hade ja inte velat varit med då hon gjorde testet och även träffade sin kompis. Ja vet att jag är jätte ego nu men många här inne vet nog hur jävla pissigt dåligt man mår då mensen kommer.

Min pojkvän är dessutom i en annan ort åh jobbar, kände att ja ville ta bilen till honom åh bara kura ihop mig i famnen åh bli omkramad. Ringde han igår åh han är så himla söt, han har faktiskt sina dagar då han är helt underbar!
    Han säger att våran tur den kommer den också åh att nu ska vi ge järnet åh han säger t.o.m. att han är less på de här nu åh längtar sjukt mycket efter en liten knodd.
    Varför ska tjejer ha en tickande klocka? Varför ska vi ha den här fruktansvärda längtan efter ett barn att vi håller på att dö? VARFÖR??? VARFÖR???

Ja tänkte åka till ludmilla idag åh berätta min story åh se om hon kan hjälpa oss för hon har tydligen hjälpt jättemånga att bli med barn åh hon är tydligen inte hård på hur länge man ska ha försökt... men ja börjar jobba kl 15 nu åh sitter fortfarande i morgonrock xD ja ringer nog henne på måndag =) ja vet ju inte ens när ja ska ha mens då de fuckat upp sig som den gjort nu sista svängen?!

• DazHamster

Glömde ju säga en sak till som man blev lite less på också åh de är att hon har tjatat på mig om att ja ska "vänta" in henne för hon vill så gärna vara gravid samtidigt som mig genom att de blir vårt första för oss båda men ja ha sagt de att vi jobbar på ett åh har inte den orken att göra ett stopp för vad är de som säger att hon blir gravid samtidigt som mig eller tvärtom? men tanken är ju väldigt rolig om man skulle bli gravid samtidigt så man kan dela upplevelser och sånt tillsammans om ni förstår va ja menar? men nu känns de ju lite surt att hon ska få vara gravid med hennes vän så ja känner mig mobbad, utstött, bortglömd men hon kände väl kanske precis samma sak som ja kände som ja skrev längst upp här. Vi får bara hoppas på att ja får mitt plus väldigt snart.

Hur går de för alla som hade BIM här i januari man har inte sett röken av dom nästan?

• DazHamster

jag har känt mig lite konstig här i veckan faktiskt, i onsdas så mådde ja illa hela dagen men de försvann på morgonen dagen efter men ja mår illa så fort ja tänker tanken på att gå ut åh röka så ja har trappat ner rejält på de (vilket är skitbra =D)
    sen så har ja lite molvärk fast inte som mensvärk åh har ja min 28-30 dagars period så har ja ju inte mens förrän 3-5 feb. tro ja de va åh ja brukar inte känna värk så här långt innan de brukar bli samma dag eller som högst dagen innan.
    Jag går på toa åh pinkar jätte mycket nu dom senaste dagarna men ja har normalt en liten blåsa så de är inget ja reflekterat över men de va karln min som sa att ja går väldigt ofta nu. Törstig är ja också åh ja dricker normalt sett nästan ingenting om dagarna :S Kanske skengravid xD bara för att man längtar så mycket och att min kompis nu ska ha barn. Pratade med henne igår åh de luta faktiskt åt att dom ska behålla de =) så ja är väl rätt så glad för deras skull iaf. Ja mår iaf lite bättre nu efter det som hände i torsdas men de har ja karln att tacka för =)
    Jag får ju bara hoppas på att det är en liten bäz i allas magar :D

• DazHamster

jag håller med dig babyw att dom som kanske inte har varit särskilt aktiv här kan vi väl ta bort åh vill dom fortfarande haka på så kan dom väl plita ner en rad åh hojta till?

• DazHamster

Jag blir galen jag har verkligen en tarzan som hänger åh slänger i äggstockarna, gör ju skit ont! känns som att mensen kommer när som helst men den har aldrig kommit för tidigt bara försent :S fattar verkligen ingenting men tänker inte göra ett gravtest förrän 3 feb om inte mens h-vetet har dykt upp hoppas inte! :) har aldrig varit skengravid heller vet ju inte hur de känns att vara gravid :/ men av alla att döma så verkar det vara en helt underbar upplevelse :D ni får gärna komma med tips ni som varit gravid om hur de känns åh gärna vad man inte bör äta åh vad man kanske skulle behöva äta mycket av, kanske någon rolig förlossningshistoria så man kanske glömmer bort den långa tiden till BIM :D

• DazHamster
    Adora1 skrev 2011-01-31 02:19:31 följande:
    Hej! Jag hade jätteont på vänster sida, upplevde det som äggstockssmärta och trodde det var en cysta. Men det var en helt normal graviditet visade det sig. Gynekologen sa att det kan göra ont i äggstockaran när de är aktiva och producerar ex. graviditetshormoner...
    Det man "bör" undvika om man är gravid är alla mögelostar, kallrökt kött, rökt/gravad lax, fabriksförpackad sushi, alger, ginsengtillskott, viss fisk som fångats i insjö/Östersjö pga kvicksilverhalt etc. Livsmedelsverket har listan!
    Hoppas du plussar snart då! Håller tummarna!
    Jag jobbar natt och det sniiglar sig fram tycker jag, vill hem och sova!
    Jaha oki själv så kan ja inte sova vilket är bra iofs då ja kliver på natten nu på måndag kväll men ja har så ont åh just nu är de inte äggstockarna nu är de typ livmodertappen känns de som de sticker åh ilar åh har sig... de här är inte mensvärk! det är inte ens i närheten :S Tänk dig att du har en väääldigt lång nål som någon sticker upp i puppeluren på dig flera ggr så känns det just nu åh de är obehagligt :S kan urinvägsinfektion kännas så? senast ja hade uvi va då ja va liten iaf vad ja vet men då jag har kissat nu så har de liksom kittlats till på slutet inte svidit men de är inte varje gång. I don´t get it helt enkelt xD Vad jobbar du med då? Jag hoppas verkligen att de är en bebis här i magen för så mkt karln min har fått slitit åh total däckat som en liten bebis så hoppas ja verkligen att han har gett oss ett mirakel. Då är han fan värd att pyssla om i nio månader tills bebisen kommer =) hoppas alla plussar nu för de ska bli värsta babyboom året de här :D
  • DazHamster
    Limpan 83 skrev 2011-01-31 10:56:13 följande:
    Åhh denna eviga väntan!! Blir ju inte direkt lättare när jag inte ens vet när jag ska ha BIM eller ÄL!!! Om bm gissade rätt så ska jag ha BIM om ca 1 vecka. Då har jag alltså missat ÄL Gråter Men kände liksom inte för att ha sex direkt efter att man har haft missfall.. inget man tänker på just då. Men nu kan man ju inte tänka på annat.
    Så får jag utslag på ÄL- stickorna varje dag, strecken blir inte lika starka som kontrollstrecket mende syns ganska tydligt. Vet inte vad det betyder!? Har kanske mycket av det där LH(?) hormonet i kroppen förjämnan?

Aja.. bara vänta in mensen för min del och sen utgå ifrån det! SEEEEEGT!
    Grattis till alla nya plussare! Stort lycka till!
    Äl-tester funkar som så att de blir alltid två streck på dom men inte kontrollstrecket utan det andra strecket ska vara minst lika starkt som kontrollstrecket eller ännu starkare så är de svagt så har du tyvärr inte ägglossning den närmaste dagen. Det är därför man tester runt omkring den veckan man ska ha ÄL för de brukar bli starkare åh starkare ju närmare äl du kommer =) Så nu vet du de =) men hoppas du träffade in ändå då =) blöder du så att du måste använda binda eller tampong och "byta" ofta eller är de så pass sparsamt att du kan gå på toa och torka dig bara?

Här fick man inte sova många timmar trodde ja skulle dö inatt har haft så ont :S kan ja börja testa nu fast ja ska ha bim 3-5 februari? fast ja får ju kolla de imorrn eftermiddag då ja vaknat åh då är det den 1 feb. vad tror ni? den gången ja fick mf så hade ja testat en vecka innan då ja jag var "beroende" av tester :D åh de visade sig att de va en lite krabat men de var väldigt svagt så trodde då att de va spökstreck men de blev lite starkare för var dag som gick (gjorde 7 gravtester, en om dagen innan bim) gjorde inga fler tester efter bim för de hade ju gått in i huvudet på mig att ja va gravid =) men sen fick man flunsan åh då kröp pyret iväg :( men man får se de positivt de va helt enkelt inte mening att de skulle bli den här gången.

Man är ganska  frustrerad på sin kropp men ändå fascinerad vad den kan åstadkomma på samma gång =)
  • DazHamster
    Adora1 skrev 2011-01-31 06:15:55 följande:
    Livmodertappen kan påverkas och bli känslig när man är gravid, man kan ha allt möjligt obehag i den kvinnliga delarna..Ring till Gyn och be att de kollar så det inte är nån infektion!
    Jag jobbar som sjuksköterska Glad

Hoppas det blev bebis nu när ni slitit så hårt Solig
    Men gyn här i sundsvall är dumma i huvudet dom ville ju inte ens ta in mig för mf ja fick :S åh i dagens läge måste du först gå via vårdcentralen där dom gör en standard gyn undersökning åh kan inte dom hitta nå fel så måste dom skicka remiss till gyn. Ja får inte gå till gyn utan att vc skickat ett underlag för varför ja ska dit så ja får väl boka tid på vc så att dom skickar mig vidare.

Jaha vad roligt, de måste kännas skönt för dig att du är sjuksyster då man är gravid för de måste ju kännas tryggare på nå vis då man kan lite mer om kroppen och så =)
  • DazHamster
    dellz skrev 2011-01-31 13:19:35 följande:

den bästa bilden som gick att ta!!!!! gjorde ett nytt test med ett annat märke.......

Skrattande
    Det ser väldigt mycket ut som ett plus :D Grattis!
    Gör ett nytt om några dagar så blir de nog starkare åh du skicka lite gravidbaciller du också för de här verkar ju vara en jäkla turtråd :D
  • DazHamster
    Fru Dahllöw skrev 2011-01-31 14:46:02 följande:
    JAAAA!!!!!   
    BIM-1 idag...    Plus-strecket var hundra gånger starkare än kontrollsträcket!!!!!!

*så glad*
    ÅHHH Grattis :D Du får också skicka bacilusker till oss som inte plussat än :D
    Vad har du haft för symptomer hittills då?
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!