30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Hahaha. Vi åkte till barnaffären för att köpa vagn. Maken trodde vi skulle ha en paraplyvagn för 200kr... kom ut med baby jogger city mini.
Hahaha. Vi åkte till barnaffären för att köpa vagn. Maken trodde vi skulle ha en paraplyvagn för 200kr... kom ut med baby jogger city mini.
Enda dåliga med den är att den är framåtvänd. Jag gillar att kunna prata med mitt barn när vi är ute och går.
Vi vände tidigare helt emot mina principer men det gick inte att få fast barnet längre i stolen. Speciellt inte med vinterkläder på sig. Han har hela sitt liv åkt i framsätet så när vi erbjöd att han skulle få åka bak blev han överlycklig och vill absolut inte åka fram...
Bra gjort av ex-et. Dessutom är det ju bra för F och K att lära känna varandras världar, de är ju trots allt syskon.
Overaller? Vilka märken köper ni? Varför får man inte torka vissa i torkskåp?
Vilka finska?
Vi har också alltid ärvt men i år verkar det tunnsått med overaller så jag måste köpa för första gången.
N slutade strax efter treårsdagen. Han kan dock sova middag fortfarande om han ska vara uppe länge nån kväll.
Vi har Hemnes dagbädd. Superbra med lådor under och pga sidorna på sängen så är den lätt att bygga koja i. Sen går den att sova ett barn plus föräldrer eller om man bäddar ut kan hela familjen sova där. Bra för oss som har gäster ofta samt bra om man vill sova bekvämt med sitt barn. Rekommenderas!
Skulle vilja ha en liten söt barnsäng men det är för opraktiskt att inte kunna ligga bredvid barnet och läsa/sova tycker jag.
Jobbigt Sweetie.
Jag har inga tips mer än att jag tror att man ska försöka köra varannan gång oavsett vad barnet vill. När n får välja så väljer han ofta fram och tillbaka och kan inte. Hugo Lagerkrants säger ju att barn under fyra år inte ska få välja för de har inte den förmågan så jag tror inte man ska känna att man är elak om man väljer åt barnet. Kanske tycker de att det snarare är skönt.
Att han slåss, så har vi hemma också. Min stora slår mig mycket nästan aldrig sin pappa. Jag tycker det är jätte, jättejobbigt för jag känner mig som en skit (blir arg, ledsen och allt på en och samma gång) men försöker tänka att han slår mig för att han känner sig så in i bomben trygg med mig att han kan spela ut hela sitt register.
Jemena, hur går det med lillans mage?
Hade inte hon problem med förstoppning och ont i magen? Eller är jag förvirrad?