• Älgen

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

En som jag själv tyckte var kul Kids doodle . En rit -app . Återkommer om vad sonen tyckte...

• Älgen

Sen beror det ju på hur hög feber barn har och om de är påverkade eller ej. Man behöver ju inte ge febernedsättande "bara" för att de har feber. Barn kan ju ha feber och vara pigga ändå (helt otroligt för själv är man ju praktiskt taget döende om man har över 38,5¤). 

• Älgen

Hurra Lime! Plötsligt händer det!

Jag tänkte för en gångs skull vara ute i god tid och köpa lite höstkläder. Letat på secondhand men inte hittat mycket så jag måste nog köpa nytt Drömmer. Nån som har koll på galonisar som man bör undvika? Jag har letat test på nätet men bara hittat från -08 och det känns som det nog kan ha hänt lite sedan dess så om ni har tips på några som är dåliga så säg! 

För övrigt, fy dig SOMNAT som dragit in mig i PoP-träsket. jag har aldrig varit speciellt imponerad av deras kläder men nu har jag gått med i en PoPgrupp på FB och nu har jag blivit helt beroende av den gruppen! Kan inte låta bli att titta på kläderna och idag på secondhandaffärerna så tittade jag mest på PoP för att se vad de tog där... Allt är SOMNATs fel, det var hon som bjöd in mig i gruppen... 

• Älgen

Det är en PoP tråd med begagnade kläder så det blir billigare men hur billigt beror ju förstås på hur mycket man köper... 

Tack för alla tips. Har en begagnat affär till jag ska kolla som brukar ha regnställ annars blir det nytt här också. Jag har fått så mycket kläder så jag har knappt behövt köpa nytt, dvs. har dålig koll på olika märken och hur bra de är.  

• Älgen
    Blomsteröga skrev 2012-08-15 23:45:38 följande:
    Bara så ni vet har jag lärt mig att inte säga jävla skitgrejjer när w sitter bak på cykeln. Vad w har lärt sig kan ni säkert räkna ut God natt allihopa!

• Älgen

Har också dubbla uppsättningar av det mesta. Får mycket och köper secondhand hand.

• Älgen

Jag har ibland lyft upp sonen och svabbat händerna trots motstånd. Att tvätta sig när vi kommet hem är regel och det ruckar jag inte på. Jag tror inte en tvååring är för liten för att förstå det. Däremot kanske de inte har lust eller vill se vad som händer om man inte gör som de blivit tillsagda.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13