30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Åtta är väl ändå en ok tid tycker jag att somna på när man är ettår. Tror många får sina ettåringar i säng betydligt senare. Förstår dock att det är trist att sova om varandra när det gäller lekkompisar.
Åtta är väl ändå en ok tid tycker jag att somna på när man är ettår. Tror många får sina ettåringar i säng betydligt senare. Förstår dock att det är trist att sova om varandra när det gäller lekkompisar.
Har inte hört det om bananer, vet inte om det är sant. Viktigt är väl att inte lämna barnet ensamt och se till att det sväljer undan så det inte proppar sig i munnen.
Vindruvor och apelsin-clementinklyftor samt jordnötter ska man vara vara extra försiktig med.
Har ni Knacka på? Den älskar alla barn tror jag.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9177123352
Fast hon är kanske för stor för den?
Hur gammal är hon nu?
Blomster, antar att ni går till biblioteket också? Jag tycker det är kanon att få låna bra böcker, filmer och ljudböcker. N älskar att gå dit och låna, läsa och bara mysa.
Åh har ni inte varit där? Jag gillar bibliotek och att få låna istället för att betala är ju också bra. De har ju bra böcker-ofta fint inrett med myshörnor och spel,pussel,ritsaker etc. Dessutom har de sagostunder,filmvisning,sång och dans för barn. Och de är vana att böcker går sönder,inte för att man ska vara oförsiktig men de är ju till för att läsas. N gillar jättemycket att gå dit och det har han gjort länge,läsa och leta böcker,filmer sen gå hem med kassen och sitta hemma och njuta. Märks det att jag gillar bibliotek?
Scarry är superbra. Tyckte om dem när jag var liten. De går även på Barnkanalen, "Kalle i Sysselstad".
Sen när det gäller böcker tycker jag nästan alla barnböcker funkar bara de har fina bilder. Man kan alltid korta ner texten lite själv, eller hitta på.
Eller vad händer om ni lägger W tidigare? Ibland blir N "övertrött" och kan inte alls somna då han varit vaken för länge.