• Älgen

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Jag kände mig lite hemsk när jag svarade för att jag bara lyfter upp, tryckt in händerna under kran, tvål, gnugga och så klart. Fast även om man inte känner sig som en bra mamma tror jag att man är det. Om man låter barnen bestämma så blir de ju små ligister som tar över familjen och det blir ju inte bra för dem i framtiden. Sen väljer jag mina fighter, försöker inte låtsas se allt som barnen gör eller försöker avleda om det går men när det inte går eller när man inte kan låta barnet bestämma då får man bara ta över.

• Älgen

Barn måste ju lära sig motgångar också och hur man hanterar dem. Att de trotsar är ju en utveckling. Sen är det ju inte alltid lätt att inte trotsa tillbaka, där får föräldrarna träna sin pedagogiska förmågaa!

• Älgen

Blä för att köpa vinterskor till barn. Önskar att de kkunde gå i foppatofflor hela året om... 

• Älgen

Fast, inte för att vara emot dig Ellen men så skall man vara aktiv under minst ett halvår eller hängt här sen lång tid tillbaka och sen pausat. Inte för att utesluta men för att alla inom tråden ska känna sig bekväma med att "prata" i den slutna tråden.

• Älgen

Eller du kanske hängt länge i nån tråd jag inte hänger i? Trodde jag stack min näsa överallt men kanske inte

• Älgen

Somnat, säg till innan du ger honom trumman så jag är beredd att hämta honom sen... 
    Klart han ska börja skolan! Med såna gener är han redo!  

• Älgen
    Pysslig skrev 2012-09-03 21:49:58 följande:
    Somna, CHICKEN!!! Vågade du inte ge trumman till G!!!!!!!!!

• Älgen
    Piggley Wink skrev 2012-09-04 08:17:48 följande:
    Just på skor har jag en lista i tel på 1. Hur stora fötterna är och 2. Vad vi har hemma. Funkar kanon, för då kan jag impulsshoppa skor när de har nåt bra erbjudande när jag går förbi affärer på vägen till tåget.
    Så smart! 
  • Älgen
    Stramalj skrev 2012-09-04 19:34:32 följande:
    Fint att läsa om alla kommunikationsförsök! Här är det styra-världen-försök som pågår.
    I förrgår sa S glatt efter maten: Tack för maten! 
    Och jag svarade med ett klassist: Var så god!
    Då bröt han ihop och blev SKITARG: INTE VARSÅGOD!! TYYYYST MAMMA!!! INTE VAAAARSÅÅÅÅGOOOOD!!
    Sa jag att han är tre år? 
    Jag börjar se ljuset men fortfarande är det mycket "bajsmamma" här hemma. 
  • Älgen

Resande, jättebra att han tränar. Tänk om man lika lätt själv skulle kunna träna och lära in nytt. 
    N leker mycket rollspel och ofta vill han vara pappa och då får maken vara N. Då vill han alltid att "N" ska göra dumma saker och så får "pappa" rätta till/säga hur man ska göra. Idag gjorde han jättestora ögon när maken skrek "bajspappa" till honomDrömmer men sen förklarade han att så får man faktiskt inte säga! 

Jemena, åh två ord!  

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13