• Älgen

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Vi har rätt mycket bokstävssaker vilket n tycker om att leka med men nästan bara om vi leker med honom. Ex. så kan han sitta vid köksbordet och skriva medan jag lagar mat och småhjälper/peppar honom. 
    Om man vill att han ska leka själv så funkar inte bokstavsgrejjor.  

• Älgen

Nickar och känner igen! 
    Till lillebror så har jag numera en för stor fleecejacka som har långa ärmar som jag bara drar ner över händerna för hur sjutton får man vantar att fastna. 
    Storebror får gå till dagis i vilka kläder han vill (vi bor nära) och sen får han BE om jackan på gården om han ångrar sin ringa klädsel (vilket han alltid gör...).  

• Älgen

Appråpå fars dags presenter så kör vi en klassiker i år (orkar inte tänka) så sonen fick välja tre kalsonger på Dressman till pappan. Även om jag betalade så har ju verkligen sonen köpt presenten. Undrar bara om de har samma smak på kalsonger...  

• Älgen
    Blomsteröga skrev 2012-11-09 09:48:47 följande:

Igår gick det ganska bra hem från dagis också. Då mutade jag med bragokex Skäms

Been there, done that! 
    Jag hade i våras när det var som värst alltid med mig nåt att äta till storebror, frukt eller en liten smörgås. Nu funkar det utan, har inte ens tänkt på att jag inte har nåt med mig längre. Tänk vad jobbigt det är när man är mitt i och vad fort man sen glömmer.

Fnissar åt E, kommer ihåg när det hände det där med glassen. Tänkte faktiskt på det när alla skrev om alla nej nu.

• Älgen

Fast frukt eller macka efter dagis känns inte som muta utan som ett sätt att få barnet hem utan psykbryt. En glass eller kaka är muta! Eller bulle, vilket är det som n skulle ta om han fick välja. Sportknäcke skulle han inte välja... 

• Älgen
    Pysslig skrev 2012-11-10 22:07:24 följande:
    Här har vi kokorn (popcorn) på fredagarna!! Så mysigt att sitta med två tjejer i knät (ja lillasyster är redan fördärvad) och se på Karlsson på taket!
    Hahaha. Fördärvade lillasyster... Här har vi en fördärvad lillebror som ser på tv, storebror såg först vid 15 månaders ålder när pappa var hemma med honom och OS gick. 
  • Älgen

Stramalj, hoppas du haft det, man blir rejält dålig om man får vattkoppor som vuxen. En del vaccinerar sig för att slippa. Dock ovanligt att man inte haft det tror jag, det är ju rätt smittsamt. 
    Hoppas S mår bra!  

• Älgen

Jag skulle vaccinera mig om jag inte haft det, och se till att mina barn får det om man kan. Det är inte en kul sjukdom när man är äldre, dvs. inte barn. Dessutom är det skönt att veta att man haft för då slipper man få den överraskningen när man inte vill ha den. Känner en familj som fick tre veckors charterresa eftersom barnet blev sjuk där nere. Inte så kul som det låter med förlängd semester.

• Älgen
    johlinn skrev 2012-12-10 09:27:29 följande:
    Jag tyckte det kändes jobbigt att köpa kläder som bara kunde användas en gång, så jag köpte en brun mjukisdress o ska försöka ge mig på o tillverka en pepparkakshatt. Kanske slutar med att jag köper en brun mössa...
    Vadå använda en gång? N har haft sina tomte och pepparkakskläder sen augusti och hade dem fram till maj så det är bara sommarmånaderna de är för varma att ha! 

Jag skulle bli skogstokig om vi inte fick komma och se på Luciatåget. Det är ju så fint och dessutom kul för barnen och för föräldrarna. Mest för föräldrarna tror jag. Dessutom om man ska vara petig så är det väl också bra träning att uppträda för andra?  
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13