30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Nej du lilla vän så fungerar det inte.
Som när n gråter stora krokodiltårar och vill ha tröst när han fått ont i foten efter att ha sparkat på den i ilska över nåt han inte får...
Vi byter innan vi går och lägger oss annars blir det en pöl i sängen.
Kan du inte säga till dagis att han får mer att dricka där? Kanske glömmer han att säga till.
Tänk vad olika barn kan vara och ändå så fina allesammans. Lillebror här är nio månader och har Libero nummer fem. Storebror har största storleken men är på vippen att inte behöva dem längre.
Lamm är gott !
Mrs Fisk vad skönt!
Du får hålla oss uppdaterade. Bra att veta om det funkar på barn (och inte bara vuxna).
Jag funderar på att köpa in Djungelboksplåster till min avdelning. För enligt storebror så här såret läkt när man fått på plåstret, tänk vilka besparingar man skulle kunna göra genom de förkortade vårdtiderna!
Håller också med Ela.
Colourcatcher har jag aldrig hört talas om, vad man lär sig här! Jag lägger det i blöt en timme så ser man om det färgar. Sen tvättar jag det med en IKEAfrottelapp så ser jag om det färgar. Sen in bland den andra tvätten.
Somnat tack för tipset om klisstermärkena!
N gillar fortfarande sina plastdjur som han leker mycket med. De åker tåg, bor i borgen han har, han bygger hus åt dem, bygger legohus åt dem, badar med dem etc.
Sen lego, både duplo men han börjar även gilla smålego.
Utklädningsgrejjor.
Läsa böcker.
Mat. Alltså plastmat som han säljer, äter, matar djuren med.
På sistone har han även börjat pyssla. Klippa ut figurer, färglägga och skriva.