30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Lime. Jag tror barn blir torra när de är mogna för det. En del tidigare andra senare. Sen finns det föräldrar som sätter barnen på toa mycket tidigt på tider och då kan barnen vara torra men känner egentligen inte själva när de behöver gå. Jag blev lite stressad över alla tidiga,torra barn eftersom min son var sen men är glad att jag inte stressade honom. Det hade nog bara fyllt mig med stress och massa tvättjobb. Nu började sonen gå på toa på dagis,de försökte tidigt men han fattade inte poängen så de och vi gav upp. Nu under våren har de försökt igen och nu har han fattat/mognat. På dagis får de ju peppning av de andra barnen samt att allt sker på rutiner så det kan ju vara bra att be dem försöka. Hemma ville inte min son sitta på toa först men sen införde vi att han fick titta på datorn på toa och då satt han glatt kvar. Nu funkar att kissa nästan helt utan olyckor. bajsa vill han fortfarande göra i blöja vilket han får. Tänker att han nog slutar med det när han inser att andra går på toa.