• Älgen

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Lime. Jag tror barn blir torra när de är mogna för det. En del tidigare andra senare. Sen finns det föräldrar som sätter barnen på toa mycket tidigt på tider och då kan barnen vara torra men känner egentligen inte själva när de behöver gå. Jag blev lite stressad över alla tidiga,torra barn eftersom min son var sen men är glad att jag inte stressade honom. Det hade nog bara fyllt mig med stress och massa tvättjobb. Nu började sonen gå på toa på dagis,de försökte tidigt men han fattade inte poängen så de och vi gav upp. Nu under våren har de försökt igen och nu har han fattat/mognat. På dagis får de ju peppning av de andra barnen samt att allt sker på rutiner så det kan ju vara bra att be dem försöka. Hemma ville inte min son sitta på toa först men sen införde vi att han fick titta på datorn på toa och då satt han glatt kvar. Nu funkar att kissa nästan helt utan olyckor. bajsa vill han fortfarande göra i blöja vilket han får. Tänker att han nog slutar med det när han inser att andra går på toa.

• Älgen

Mitt råd är alltså att vänta och se tiden an. Visst många blir tidigt torra men tre år är inte märkligt sent. Prata med bvc om du känner dig osäker. Dock tror jag du besparar dig massa jobb och oro samt stressas inte lillan om du väntar lite med träning om hon inte verkar redo. Min son har haft väldigt få olyckor så när han väl förstod så gick det snabbt. Hoppas sömnen blir bättre,låter jobbigt som ni har det nu.

• Älgen

Gå till banken så får du en hos Nordea .

Har nog också brutit många principer men skulle inte köps att när gör som Pysslig sa, stackars barn.

• Älgen
    Jemema skrev 2012-07-29 19:25:47 följande:
    Lilla L 15 mån dricker låtsas-the ur en liten dock-kopp och säger plötsligt Aj! Det var tydligen för varmt, hon började blåsa på koppen
    Sött!
  • Älgen

Usch för ledsna barn. Det skär ju som bara den. Är det personalen , chefen eller resurserna som är dåliga Somnat?

• Älgen

Jag vet att ni pratade spel till plattor förut men då hade vi ingen så jag läste med et öga bara. Om någon orkar berätta igen vilka spel på android platta ni tycker är bra får ni gärna berätta, denna gång lyssnar jag storörat ! Även om ni har tips på bra appar till min mobil android .

• Älgen

Tack Lilla! Vi har Lego duplo (med en legokanin på bilden). Den gillar n nu. Och Tackling Tom.

• Älgen

SKÅL! Letat och hittat flera appar på pappas appar. Sonen ska få leka sen kommer rekommendationer.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13