-
Men vi är rätt jultokiga i vår familj förstås. Och gillar att klä ut oss.Älgen skrev 2012-12-11 00:07:28 följande:Vadå använda en gång? N har haft sina tomte och pepparkakskläder sen augusti och hade dem fram till maj så det är bara sommarmånaderna de är för varma att ha!
-
Somnat, vad bra att du följer reglerna och inte säljer nåt.
-
Blomster. Jag köpte en jättebillig på Lidl. Tror dock baby björ är bäst.
-
Galia, hihihi. Hoppas sonen inte är alltför ledsen!
En fråga, min fyraåring har blivit så rädd för att vara själv. Han vill inte gå från det rummet vi är i in till ett annat rum själv utan någon ska följa med. Om jag lämnar honom i ett rum själv så blir han ledsen och hojtar. Inte alltid men ofta och speciellt på kvällarna. Är det en fas i fyraårsåldern eller kommer det vara så här? Nån med liknande erfarenhet? -
Hurra! då behöver vi inte köpa större för vi kommer alla vara i samma rum... Jag är själv grymt mörkrädd och det är så begränsande tycker jag. Får köra som Galia föreslår och så går det förhoppningsvis över.Stramalj skrev 2013-02-06 20:39:56 följande:Älgen, jag är ledsen. Om det inträffar efter att barnet har fyllt tre så är det precis som när vinden vänder och tuppen gal - de fastnar så. Nu kommer han ALLTID att vara så. Kommer inte vilja vara på eget rum som femtonåring, utan kommer be dig komma in.
(jag förstår din oro och din frustration, jag kunde bara inte låta bli efter en väldigt lång dag på jobbet ... jag är väldigt trött och lite fnissig.) -
Kanske Galia men jag försöker att inte visa det. Och jag är inte mörkrädd hemma. Jag vill verkligen inte föra över det på honom.
-
Cilla jag hade skitit på mig om jag var du. Skulle tyvärr itne våga det än idag.
Tack för alla ord om mörkräddhet. Jag skäms över att jag är mörkrädd, tycker det är lite barnsligt och skulle väldigt gärna slippa den rädslan. Dock är det skönt att höra att jag inte är ensam. -
Så klart att de modiga behövs. Och ibland blir man modig, när n är rädd blir jag ju en tigermamma!
Sov en natt på hotell där min säng var genomfartsled för en mus som bodde ovanför sängen. Inte så fräscht. Mus innanför jackan är mer än jag klarar av att tänka på... usch. -
Bind ihop två pulkor. Lämna A's stora pulka på dagis och dra hem H i babypulkan. Jag har inte velat ha dem i samma för jag litar inte på att storen håller lillen bra nog.
-
Vår ena pulka har ett plasthandtag med ögla så vi behöver inte ens binda ihop dem. Bara dra igenom andra snöret genom den öglan och låta snöret gå under pulkan. Vid dagis kopplar man ifrån och kör utan släp.