• Ela

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Men hörrni. Allvarligt. VAD ska jag köpa till min man i födelsedagspresent? Han fyller år på tisdag och jag är strandad på Gotland med tre barn till och med söndag så jag har lite...kort om tid kanske...

• Ela

Somna - Jo, det var jag som tipsade om rakningen (och jag har gått i spinn och trycker gilla på namnet även jag!) men det av den anledningen att jag skänkt bort presentkort till maken på det. Massage gillar han inte. Jag skulle helst vilja ge någon grej men har ingen aning om vad. Vad är inne numera? En padda skulle han nog vilja ha men jag skulle ju använda den en del då också så det känns inte heeeelt klockers.

• Ela

No way att han får en weekendväska i alla fall!

*gräsänka*

• Ela

Håller givetvis med min språkpoliskollega angående den fråga som ställdes (!) av Persefone.

• Ela

Grammet - Köper du second hand i butik och har du i så fall några tips? Jag köper mest begagnat på nätet men i större storlekar tycker jag att det börjar bli svårt för både storlek och passform varierar så - kan vara bra att kasta ett öga på plagget IRL.

Så mycket bättre...
  • Ela

Grammet - Tack för tips! De du nämnde i stan hade jag koll på men jag får bege mig utanför tullarna och botanisera!

Så mycket bättre...
  • Ela

Talar du för egen eller sonens räkning, Somna?

(inte för att någon av er skulle känna till vare sig Dramaqueen- eller krokodiltårskonceptet men jag bara undrar så där i största allmänhet)

• Ela

Jag skriver och kommenterar alldeles för lite känner jag. Men idag har jag hunnit bli arg på R en massa gånger så nu måste jag skriva hur söt hon kan vara också.

R: Jag kan jäkna på engelska.
    Jag: Åh, vad kul. Låt höra!
    R: Ett, tå, te.
    Jag: Vad bra, men jag trodde att det var svenska. Kanske one, two, three?
    R: Nääää, inte one, to, tiii. De e inte engelska. Ett, tå, te!
    Jag: Jamen, dåså.

Sedan tackade jag henne så mycket för hjälpen när hon plockade upp något jag tappat. "Ingen orsak!" svarade hon då. Artig mellan varven den där lilla jäntan.

• Ela
    Somnat skrev 2011-10-03 22:35:25 följande:
    Jag är bara 95% säker, men det där verkar vara R
    Jag är bara 95% säker, men det där verkar vara ett inlägg från en Iphone.
    Så mycket bättre...
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13