• Ela

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Nä, Viking förstås.

• Ela

Tre barn bortskänkes mot avhämtning. Matchande exemplar så helst till samma hushåll. Viss barnvana krävs då de kan vara en viss utmaning, men av en person med outsinligt tålamod upplevs de säkert som charmerande mellan varven. Vid snabb affär ingår ett ton leksaker (dock självplock från vardagsrumsgolvet).

• Ela

Stramalj - Mamman finns i sovrummet och talade just om för pappan att hon har flytt och att han ska vara glad för att hon inte har flyttAT.

• Ela

Jemema - Självklart var jag ironisk och jag ber om ursäkt om du tog illa upp av mitt inlägg. Jag är sanslöst tacksam för mina underbara barn och skulle inte släppa dem ifrån mig för allt i världen och det tror jag att Stramalj och övriga intressenter är väl medvetna om. Men jag tänker att oavsett om vägen hit har varit svår eller en räkmacka så är livet med småbarn en kamp vissa dagar och jag tror att det är viktigt att få pysa ut den frustration som jag tror att vi alla kan känna då och då (eller ofta ). Det gör vi säkert på olika sätt - för mig kan det ibland vara befriande att skriva ett ironiskt inlägg medan andra kanske ger sig ut i löparspåret (här skulle jag kunna skriva ett ytterligare ironiskt inlägg om vad som skulle hända om jag begav mig ut i löparspåret men jag hoppar det idag tror jag ). Man är olika så. För mig känns det viktigt att ha en ventil där jag kan få ge uttryck för att jag tycker att det kan vara för j-vla kämpigt med tre små barn ibland trots att jag ju VET att jag är extremt lyckligt lottad som har fått dem. Men dålig sömn etc är ju lika jobbigt i nuet för en som har haft tämligen lätt att få barn som för en som har fått kämpa för det. Äh, jag vet inte hur jag ska utrycka mig mer än att jag ju givetvis inte menar något illa men jag är inte så stor människa att jag klarar av att känna den där extrema tacksamheten i precis varenda sekund (och jag inbillar mig att inte heller alla f.d. ofrivilligt barnlösa gör det heller...) men jag ska tänka på hur jag uttrycker mig i framtiden.

(och jag ska på begravning imorgon så jag kanske tar åt mig extra mycket men ja, livet känns inte helt enkelt just nu)

• Ela

TACK Gladhanna för din kommentar till Jemena. Precis så! Jag har inget alls emot att Jemena skrev om sin reaktion men kände bara att jag ville bemöta den. Alla har rätt till sina känslor och att uttrycka dem (cheesy, men jo) i de här trådarna!

Och tack till alla er andra också! Ni är som vanligt det bästa stödet! Ska snart duscha och sedan ge mig av för att köpa blommor att lägga på kistan. Brorsan är här och barnen lämnade på dagis. Känns ganska skönt att kunna åka iväg bara vi vuxna.

• Ela

Jemena - Jag tror att vi förstår varandra.

Pysslig - Bra att du som tidigare kämpare tog upp uthyrningsfrågan. För jag har funderat vidare på det hela och har kommit fram till att det jag nog instinktivt reagerade på att jag (utan att det var menat så) fick känslan att det implicerades att jag som inte behövt kämpa för att få mina barn inte har "vett" att uppskatta dem "på riktigt" när jag egentligen tror att det främst handlar om en jargongfråga. Jag är uppvuxen med en rå men hjärtlig jargong i familjen och tycker att det är helt normalt att sälja varandra på blocket mellan varven men jag kan förstå att inte alla tycker att det är vare sig kul eller passande att uttrycka sig på det sättet. Och hör man till den senare skaran kan man sluta läsa nu för jag tänker erbjuda mig att hyra L under hell-hour för mina barn brukar vara enklare att hantera om man slänger in ett extra barn i leken.

Tack alla för omtanken om dagen. Det var väldigt fint men jag känner mig helt slut både fysiskt och psykiskt. En verklig urladdning..,

• Ela

Stramalj Kollektiv Paradiset - here we come! Det är SÅ taget! (eftersom våra lägenheter ligger i tre olika stadsdelar borde det ju bli en JÄTTEstor lägenhet om vi bygger ihop dem!)

• Ela

Och en jättebjässekram till dig, Stramalj! Fasen för syskonförsök som inte vill sig.

• Ela

Mohahaha, Kollektiv Paradiset kommer att annektera hela Stockholms stad inom kort (komsi, komsi johlinn och Kate m.fl. så att vi kan få med angränsande kommuner med)

*smider planer*

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13