• Ela

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Älgen - Jag tror att det kan stämma och jag tycker att ni har rätt strategi. Inte otroligt att han plötsligt bara blir torr. Kan tipsa om kalsonger som lockbete om ni inte testat det - båda tjejerna har gått igång på iden att få gå och välja ut trosor.

• Ela

Jag minns i vilken ställning vår pojke kom till. Skäms  När man har en åttamånaders som aldrig sover minns man den gång man fick till det om man säger så. Å andra sidan har jag ingen aaaaning om huruvida det var i någon annan eller samma ställning som tjejerna kom till så då säger det ju inte så mycket. Alltså tänker jag inte avslöja vilken ställning det var. *lipar*

• Ela
    Piggley Wink skrev 2012-01-31 22:52:49 följande:
    Betyder det att vi som har barn av båda könen är extra avancerade?
    Aha! Vi hade alltså utvecklat vårt sexliv något när E kom till!
  • Ela
    Somnat skrev 2012-02-07 20:24:38 följande:
    Vi har inte utrymme inomhus för en balanscykel ich jag har alltid tänkt att G ska få en i stål att ha ute. Är det dåligt på något sätt?
    Inte vad vi har märkt. T har en.

Ikväll har jag gästspelat som ensamstående fyrbarnsmamma. T hade en kompis här och maken var iväg på föräldramöte på dagis. Allt gick så BRA! Glada barn som lekte medan jag fixade med tvätten och då det blev meningskiljaktigheter gick det lätt att bryta. Efter att kompisen blivit hämtad fick jag på alla de egna barnen pyamasar utan protester (och R brukar verkligen protestera vid detta moment) och tandborstning m.m. bara flöt på. Tur att jag vet att man ska sluta när man är på topp. Annars kanske jag hade fått för mig något.
  • Ela
    asap skrev 2012-02-07 20:48:19 följande:
    Ela - Det som hindrar mig är att jag bor på en ort med en massa Laestadianer med stora familjer, vill ju inte att folk ska tro att jag är en sån.
    Det som hindrar mig är att jag ju inte skulle få en fyraåring till så där på en gång.
  • Ela
    Milla C skrev 2012-02-07 21:15:35 följande:
    Du får helt enkelt "köpa" en när någon är billig här i trådarna .
    Absolut! Passa er bara!
  • Ela

Ahahahaha, Galia. Ja, du drömmer uppenbarligen MYCKET märkliga drömmar. Men det verkar som att många tror mig om vad som helst. I veckan hade de APT på en annan arbetsplats än min men som jag ofta har samröre med. Då informerades det om att Ela snart kommer vara föräldraledig igen (jag ska vara hemma sista svängen med E från 1 mars fram till och med påskhelgen) varvid en kvinna som precis kommit tillbaka från ett par månaders tjänstledighet blev alldeles till sig över att jag redan skulle få mitt fjärde barn.

• Ela

Blomster - Är du jag? Först skrev du ju ett inlägg i samlingstråden som jag ju kunde skriva under på och nu detta om matstolar. Våra middagar har varit hemskt kaosiga den senaste veckan med en rastlös E som inte har velat ha någonting. Igår lät vi honom sitta på vanlig stol vid bordet och då gick det hur bra som helst. Han är 13 månader nu. Igår satt han faktiskt ner på rumpan trots att han då knappt når upp med hakspetsen till bordet. R som ju är 2 1/2 står på knä på en vanlig stol när hon äter och T sitter på en sådan där hög smal som Hannapanna beskriver. Vi ska köpa två till sådana (de har varit svåra att få tag på) men det dröjer nog innan vi vågar sätta E på en sådan just eftersom de är så höga och smala. Han drar sig inte för att klättra upp på T:s stol och jag får hjärtat i halsgropen varje gång. En ettåring på något högt som är lätt att ramla av är ingen bra kombo.

• Ela

Jag tror att det beror på vad man vill uppnå med pottköpet som ska avgöra om man köper en dyr eller billig. Vi var inte särskilt brydda över pottdesignen vid vårt första pottköp och köpte en billig eftersom T aldrig var särskilt intresserad av pottan utan använde toan istället. När R däremot visade sig vara en riktig pottjej gjorde vi slag i saken och köpte en dyrare variant (BabyBjörn) där man kan lyfta ut insatsen så att den kan tömmas smidigare. R var med när vi köpte den. Det var en stor sak att pottan skulle vara till henne och hon var väldigt nöjd. Efter inköpet är det nio gånger av tio toaletten som gäller istället. Så vill man slippa tömma pottor rekommenderar jag att köpa en dyr variant som får stå och damma igen i badrummet.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13