30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Jisses. Hur lyckas ni knäppa bodies på ungar som börjar bli lite större? E är nio månader och har body i b l a n d. Det är en svettig kamp att få på dem så oftast blir det tröja...
Jisses. Hur lyckas ni knäppa bodies på ungar som börjar bli lite större? E är nio månader och har body i b l a n d. Det är en svettig kamp att få på dem så oftast blir det tröja...
Och jag är medveten om att jag låter som en treåring. Vill inte, vill inte. Växa upp kanske?
Ha ha! Fel tråd!
Åh, vi har haft en sån där härlig morgon. Först disco till Veronica Maggio (ja, man kan kanske diskutera lämpligheten av att en tvååring skrålar med i "Jag kommer" men det är bra dansmusik ). Sedan hade vi frisörsalong och jag måste säga att jag är oväntat snygg med sju påsklämmor i håret.
Nu sitter jag i ett omklädningsrum och surfar medan T gympar.
För övrigt var jag på AW igår (kanske därför jag är på så gott humör ).
Man vet aldrig med en disträ småbarnsmorsa, men nä.
I vart fall i Stockholm menar de att de har hela den MÅNADEN på sig - även om man sökt från den första - att placera enligt platsgarantin fick vi reda på när vi sökte plats för T när det begav sig... Det vore ju klädsamt om det stod någonstans klart och tydligt så att man skulle kunna ge rätt besked till sin arbetsgivare och så kan man tycka.
Moppen - Jag tror att det är upp till varje kommun (eller förskola om den är privat) att bestämma. Har aldrig haft anledning att kolla upp det men jag tror att Stockholms stad - som verkar vara frikostigast i typ...världen - tillåter barn att vara på dagis under förälders semester.
Ah, nu blir man ju lite nostalgisk igen. För fyra år sedan höll jag på att preppas för snitt (efter att ha fått vänta lääänge) och sedan trollades en alldeles underbar ihopknycklad stor liten tjej fram. Och nu är hon världens bästa storasyster. Klok som en bok och kan alltid argumentera för sin sak. Vilken unge vi har fått alltså!
Tack för alla grattis till T. Är nu på väg hem för lite födelsedagsmiddag med en grannfamilj och en annan kompis.
Jag skrattar ihjäl mig åt tvålexperimentet och efterföljande diskussion. Tack för att ni muntrade upp mig efter en överjävlig arbetsdag (jag och en kanslist utnämnde precis denna vecka till den officiella bajs-skit-veckan - kom ihåg att fira den vecka 45 2012! Och ja, vi är väldigt mogna på min arbetsplats och nej, T har inte ärvt klokheten från mig utan från sin far, men humorn har hon från mig. Och ja, jag ska sluta skriva en massa dravel nu.
).
Pyttis - Ja, jag säger ju det. Skit-bajs-veckan bäddar tyvärr för sådana arbetsdagar. Blä!
Milla - Vänliga veckan? Bah! Klart utkonkurerrad nu när både Pyttis och jag har haft skitdagar. Vänliga veckan får vackert vänta till nästa vecka.
Assar - Jo, men det är ju precis det. Kan man redan på tisdag förmiddag konstatera att det är en skit-bajs-vecka så ÄR det ju det liksom. (Absolut inget cirkelresonemang utan mer eller mindre vetenskapligt bevisat eller vad säger du Somna?)
Blomster - Mycket bra knapp! Den ska jag aktivera imorgon! En äldre kollega (55+) har läst en artikel i SvD tror jag det var om ett par som lagt om sitt liv. Så fort det var det något som sög energi sa de bara "Fuck it!". Så nu går hon omkring i korridorerna och säger "Fuck it!". Börja gärna ni med - det är ganska befriande. Se bara till att inga små telningar med stora öron i närheten.
Sara - Tack för grattis. Kvällen var trevlig - stundtals.
Det var sex barn mellan sju veckor och precis fyra år och de flesta av dem var väldigt trötta (och föräldrarna med). T och R har precis somnat. Pust! Men jag tror ändå att födelsedagsbarnet tyckte att det var roligt att bli firad lite på riktiga dagen också.