• Ela

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Bäst just nu: Att R kommer flera gånger varje dag och kramar om ett ben, en arm eller det hon kommer åt och säger: "Ja esskar dej mamma!" Imorse la hon till ett "Du e jättefin!" också.

• Ela

Det är hur varmt som helst och vi är inne och packar och stökar inför vår resa imorgon. Inte alls bäddat för rastlösa barn och frustrerade föräldrar. Mmmm...familjemys...

• Ela
    Älgen skrev 2011-07-22 17:00:53 följande:
    Familjemys kan te sig på olika sätt...
    Jo, precis. Jag inledde familjemyset redan imorse genom att ha sönder en flaska till hälften fylld med rosé. Och innan någon lyfter på luren till soc vill jag påpeka att jag inte hade tänkt att ta mig ett glas redan vid denna arla tidpunkt utan jag skulle ta fram mjölken till morgonkaffet. Tyvärr delade den sidofack i kylen med vinflaskan och där var det trångt så när jag skulle lyfta upp mjölkpaketet följde hela sidofacket med och där stod jag och vadade i rosévin. När jag sedan skulle lyfta på ena foten för att ställa den på lite papper istället tog foten vägen över en stor glasbit. Det sa inte dripp dropp direkt om blodet när det hamnade i rosévinet utan snarare blaff blaff. Se där en lagom norensk touch på början på dagen.

Nu känns det i foten att jag har travat runt på den idag. Tur att jag ska sitta i en bil imorgon.
    Så mycket bättre...
  • Ela

Usch, vad jag tycker händelserna i Norge är hemska.

Så mycket bättre...
  • Ela

Anna - Usch då, stackars stackars K. Syrrans lille kille hade stafylokocker i ett sår på ryggen men då var det ingen blånad alls vad jag vet. Men det såg läskigt ut.

Vi har stryka-på-lappar från filur.se. De är väldigt bra. Sitter kvar även på stickade fingervantar. I stövlar och skor har vi klisterlappar från samma ställe.

• Ela

Till min syrra sa de att det troligen var p g a att barnets halvbror hade halsfluss... Det kan visst sätta sig i sår hos småbarn istället.

• Ela

Barba - Ett alternativ kan ju vara att de tar på blöja när de går ut men låter henne vara utan inne.

Johlinn - Kul med stugan! Låter som ett perfekt upplägg med eget i närheten av föräldrarna.

• Ela

Ah, när maken frågade E (som tittade skeptiskt på honom) "Tycker du att pappa ser konstig ut i kepsen?" bröt R in blixtsnabbt med ett "Det är en solhatt!". Språkpolisgenerna är säkrade i nästa generation!

• Ela

När ska man lära sig att "bokstavligt talat" är det som oftast gäller för barn?

T satt på golvet och pulade med en pysselbok med klistermärken imorse. "Får jag sitta vid bordet och klistra?" frågade hon maken. "Absolut!" svarade han.

Jag gissar att ni inte behöver anlita Sherlock Holmes för att lista ut hur vårt Superellipsbord ser ut nu va?

(fast jag tror att det är lätt att pilla bort klistermärkena. Vi har bara inte orkat än...)

Så mycket bättre...
  • Ela

R har feber. Har precis fått i henne lite flytande Panodil ("Vill inte ha medicin! E inte sjuk!"...sväljer glatt när det smakar godis men fortsätter ändå protestera). Ingen aning om varför hon har feber dock. Verkar inte förkyld eller så men det visar sig väl.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13