Anonym skrev 2010-11-12 22:24:19 följande:
Jag vet inte om det jag skriver nu räknas för jag vet inte om jag över huvud taget var nära att dö.'
Hur som helst, under min senaste förlossning hade jag sådan smärta att omvärlden försvann helt. Jag hörde bara mitt eget skrik. Tillslut var det som att för en kort sekund försvann all smärta och det blev alldeles ljust, tyst och varmt. Jag blev helt klar i skallen och sa till mig själv på skarpen att "du måste tillbaka, du måste tillbaka" hann tänka på mina barn och att jag måste finnas där för dem. Jag kände att jag hade en fot på "andra sidan". Kan inte förklara det bättre. Efter det kämpade jag mig tillbaka genom smärtan och var tillbaka i sängen, fortfarande kvidande av smärta. Sen jag höll mig kvar nere i värkligheten trotts både lika intensiv smärta och minnesluckor.
Som sagt, kanske inte en riktig ndu men vet inte vad man ska kalla det annars. För jag kände när jag var där att "aha, så här känns det, som en trygg famn bortkopplad från kroppen"
Jag var inte heller nära att dö under min förlossning, men var helt borta p.g.a av maxeffekt av lustgasen. Men jag trodde att jag höll på att dö, för det var en otroligt behaglig känsla och jag tänkte och sa högt (fick jag veta efteråt) : "Är det så här skönt att dö".