• Anonym (nyfiken)

Någon som varit död men återupplivats?

Hej!!!
    Detta låter kanske konstigt men jag är mycket nyfiken på detta med döden och nära döden upplevelser, det är kanske inte så konstigt egentligen för alla undrar vi nog mer eller mindre vad som händer när vi dör....

Man hör berättas om nära döden uplevelser och många har teorier på att det är påhittade ting eller något som bra känns när kroppen är på väg att lämna livet, alltså inget som är på riktigt!!!!
    Blir vi medvetna OM att vi dör när vi dör? kan vi se de anhöriga?

Har DU varit med om detta

• Svar på tråden Någon som varit död men återupplivats?
  • Anonym

Tror man är mer "nära" det "andliga" när man är barn, faktiskt.

• Anonym (v)

Tyvärr tror jag inte det händer någonting efter döden, det är som att somna fast somna för evigt och inget man märker av heller. Ingen ångest, ingenting. Känns lite tråkigt och har lidit av mycket dödsångest pga detta, men....vad gör man. Jag föddes, jag ska även dö. Är inte rädd för att vara död, mer att missa allting och vill leva för evigt liksom med mina nära och kär.

• ODS

Har oxå märkt av den där "tomma" känslan när ngn gått bort! Man känner direkt att det inte finns ngn i kroppen, det är bara ett skal kvar, själva själen är borta.

Älskar min familj-de är mitt allt!!!
  • Anonym (v)
    ODS skrev 2010-11-12 14:08:57 följande:

Har oxå märkt av den där "tomma" känslan när ngn gått bort! Man känner direkt att det inte finns ngn i kroppen, det är bara ett skal kvar, själva själen är borta.

Men är det inte för att man tror att själen försvinner ur kroppen som man även känner så? Man förväntar sig det liksom och så känns det så.
  • ODS
    Anonym (v) skrev 2010-11-12 14:13:16 följande:
    Men är det inte för att man tror att själen försvinner ur kroppen som man även känner så? Man förväntar sig det liksom och så känns det så.
    Nja, tror inte det. Har gått in till flera personer där jag känt direkt att de inte levde, trots att jag inte visste, utan fick gå fram till personen o känna efter. Man känner tydligt att kroppen bara blivit ett "skal"
    Älskar min familj-de är mitt allt!!!
  • Anonym (lämnat kroppen)

Ja det är konstigt det där med att man  känner när ngn är död, men så är det. Har upplevt detta de gånger jag gått in till ngn död eller varit med när ngn dött.

• kimsi

Även jag har upplevt att jag kan komma in till en vårdtagare (jag är uska inom hemtjänsten) och direkt jag klivit över tröskeln så har jag känt att något inte stämmer. Går inte att förklara, men ni som själva upplevt det vet ju vad jag menar.

• MaddeliB

När min farfar dog så var min farmor självklart förkrossad (jag va ganska ung så jag kommer inte ihåg detaljerna i vad som hände). Hon hade en dröm sen att hon träffade sin man, och då trodde hon att hon också hade dött. Då vänder han sig om och säger -det är inte din tur än. Och sen vaknade hon.
    Jag har hört liknande historier just med den här meningen "det är inte din tur än" och tycker det är ganska häftigt..
    Bra tråd!!

• tipadora
    kimsi skrev 2010-11-12 15:05:20 följande:
    Även jag har upplevt att jag kan komma in till en vårdtagare (jag är uska inom hemtjänsten) och direkt jag klivit över tröskeln så har jag känt att något inte stämmer. Går inte att förklara, men ni som själva upplevt det vet ju vad jag menar.
    Vet precis vad du menar, man knner det så fort man kommer in, i rummet eller lägenheten... Ibland har jag vetat innan jag ens sett personen... (Jobbar oxå som uska)
  • Anonym (veterinär)

Jag är veterinär och någonting händer definitivt när djuret dör. Man kan känna att det är annorlunda än t.ex. när det är sövt. Om det sedan är själen/energi eller något annat som försvinner kan jag inte förklara.

Svar på tråden Någon som varit död men återupplivats?