Anonym (kusligt) skrev 2010-11-12 19:51:17 följande:
Sedan min mormor dog har min mamma varit så ledsen och orolig, hon har bekymrat sig över hur mormor dog, att det ska ha varit plågsamt och hon har varit ledsen över att hon inte har fått något "tecken" från henne.
En natt drömde jag att jag var i min mormors lägenhet. I drömmen var hon död även där men plötsligt såg jag henne där, i vardagsrummet. Jag blev livrädd och sprang mot dörren i skräck varpå hon ropade efter mig: "Xxxxx vänta, vänta, hälsa (min mammas namn) att jag mår bra nu, hälsa att jag har det bra nu" och sedan vaknade jag.
Lite OT, men ändå.
Jag har oxå varit med om en liknande grej..jag har upplevt lite varierande övernaturliga och liknande saker i mitt liv, och när min morfar dog vaknade jag samma natt och tänkte direkt: "Nu ringer de snart" (från sjukhuset) . Och det gjorde de, fem minuter senare ringde telefonen och det var från sjukhuset som meddelade att han gått bort.
Några dagar senare drömde jag så starkt om morfar, och drömmen utspelade sig i hans och mormors lägenhet. Han kom fram till mig, vi stod i hallen. Jag visste att han var död, och han såg ..annorlunda ut, lixom stelare på något vis. I ansiktsuttrycket. Han ville säga något, det kände jag MEN jag stängde av. Jag motade bort honom i drömmen. Och han försvann.
För jag blev så rädd. Men jag vet att det var nåt han ville, men VAD det var, det får jag ju aldrig veta. Sen dess har jag inte upplevt så mycket som jag gjorde tidigare, så jag vet att nånting hände när jag stängde av där i drömmen.
Låter flummigt, jag vet. Men det går inte att beskriva på något annat sätt :) .
För att backa lite: Innan han dog, var vi hos honom på sjukhuset. Och det var en sån frid i rummet! Så lungt och positivt. Jag fick en jättestark känsla av att det var så många som väntade på honom. Man kände av dem i rummet. Det var inte bara jag som upplevde den här känslan heller, utan en till som var med .