Anonym (intressant) skrev 2010-11-15 13:24:39 följande:
Det kan ju vara så att vi människor är mer olika än vad många vill tro.
Jag själv tycker att människor har väldigt olika öppna sinnen.
Vissa är helt slutna och ser bara det som finns för ögonen och kan inte tänka sig att tro på något annat än det som är vetenskapligt bevisat och är kanske egentligen ganska rädda för det okända som är så främmande i deras värld.
Då är det inte svårt att stänga av den andliga biten.
Dessutom blir man naturligtvis väldigt påverkad av sin uppväxt och människorna runtomkring.
Jag har inte haft någon ndu men är helt övertygad om att det ligger en hel del i människors berättelser. Berättelserna är ju dessutom väldigt lika varann i hela världen.
Jag har haft flera fina andliga upplevelser och kan ibland få ett meddelande i drömmen om att någon jag känner skall dö. Och sen händer det.
Intressant tycker jag.
Där sa du nåt riktigt klokt

jag själv brukar ofta stanna upp och se mig om på människor, många ser jag som robotar-missförstå mig inte,inte att dom skulle vara sämre en mig,utan de är bara en känsla att de är rätt ytliga av sig,de dom säger ofta låter inövat mm
jag har också haft mycke mycke sanndrömmar,oftast dåliga omen, jag har bevisat de för mina nära flera ggr, min mamma blev rädd när hon märkte att de va sant,de uttryckte sig att hon blev arg över situationen.
de känns skönt att vännerna vet 100% så ingen tror jag försöker vara speciell så.