Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Vi 4 skrev 2011-02-28 12:48:05 följande:
    telgebo, några rader ovanför din i vår chart och bimtråd.  
    Jag hade också missat detta med din situation med pappan som inte är lika intresserad av syskon som du och att du inte träffar din dotter så mycket som du vill! Jag ber om ursäkt om mitt inlägg med utflykt som förslag därför lät okänsligt! Och, ja som jag förstod det var det dipp i 3 dagar i sträck under coverline som verkligen var illavarslande, tyvärr hittar jag inte tillbaka till sidan jag hittade den infon på annars hade jag kunnat länka.

Hormonstinn, även jag tackar för de kurvorna, det var intressant! Hur känner du dig i dag? 

Alltså pappan till detta barn som jag är gravid med nu är en annan pappa som jag inte har nån kontakt med och aldrig varit ihop med. Vi sågs en gång och hamnade i säng och vips så blev jag gravid, Han sa senare att jag inte var hans typ och jag tänkte inte mer på det..

Att inte träffa min dotter så ofta som jag vill är riktigt jobbigt ja.

Hoppas du kan hitta sidan ang coverlinen. Kanske i historiken.

Jag ska kolla på Isas kurva.

Jag har så ont i magen.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    BejbyBoo skrev 2011-02-28 12:53:52 följande:
    Negativt gravtest i morse och spottings. Menshelv*etet är på ingång.
    Usch vad tråkigt, men det var inte för tidigt bara då med ett test?
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Trassel skrev 2011-02-28 14:59:09 följande:
    Telgebo, en fundering över tempen efter man blivit gravid. Kan det inte vara så att tempen åker lite upp och ner pga av att man får nästan som lite vallningar?

Vi4, mjahadu, jag vet inte, idag sjönk tempen igen, jag blir inte klok på detta....

FlakeZ, nej fy vad trist!!!!
    vallningar? Nej jag vet inte fryser ju mest hela tiden och progesteronet som är värmehormon och upprättgåller graviditeten borde ju inte hålla påhär.

Jag mår skit och bara gråter av oro.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Trassel skrev 2011-02-28 15:10:21 följande:
    Nej jag vet inte det var bara en liten fundering, just att man kan känna sig först frusen och sen lite varm. Men jag tror säkert du skulle få en jämnare temp om du tempade med en termometer med två decimaler kanske? Jag fortsatte aldrig tempa när jag var gravid så jag har heller ingen bra kurva att dela med mej av. Nu senaste kurvan när jag fick missfall så sjönk ju tempen snabbt och ner mot 36,8 nästan direkt.
    Hur ligger tempen om du tempar under dagen? Jag har tänkt att jag ska testa det för att se om man kan läsa ut en snitttemp över dagen och få ett hum om vad man har för bastemp. Det är ju kanske lite missvisande beroende på vad man gör under dagen men jag har funderat på det.
    Skickar över ett gäng kramar och jag tycker din temp ser fin ut även om jag förstår din oro Hjärta
    37,0 på dagen också och jag fryser som fan helt iskall är hela jag.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    chiqita skrev 2011-02-28 15:19:26 följande:
    Flake: Åhh.. jag hoppas att det är gravidspottings som spökar och inget annat.. Stor kram!

Telgebo: Har kvar kurvan men fortsatte inte tempa så jag har faktiskt ingen aning om hur temperaturen var som gravid. Har lagt in min kurva h.. Det jag menade med alla kurvorna var att det ser ut som att tempen hoppar lite upp och ner även som gravid. Har studerat din temp och den ligger ju en bra bit över coverline

Vi4: Jo visst ser det ut om att du har ÄL på g
    Haha.. ja du gravid eller inte.. vågar inte lägga allt för stora växlar då jag är förkyld och numer dessutom går på penicillin.. Därtill har mina EW-flytningar minskat rejält så det kan ju ha varit en väldigt sen ÄL också.. FF blev i a fall riktigt förvirrad och tog bort min coverline när jag fick EW i flera dagar så..
    Ytterligare en grej är att min kropp har varit totalsnurrig fram tills jag började med RR för 2 cykler sedan så jag vet ju inte om den har gått tillbaka till att vara snurrig liksom... Nej bara att vänta och se..  
    jo den ligger under coverline det gjorde den vid mitt ma också.

jag har gett upp, tror jag kommer få ma det bara känns så, har vrålont i magen och inväntar blödningen nu när som helst.

Jag gråter bara så har jag gråtit fädig sedan när MAt är här.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo

jo det är min men jag är ändå skeptisk till att det kommer gå vägen.

Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    MiAmore skrev 2011-02-28 18:43:27 följande:
    Hej tjejer! Kikar bara in för att meddela att jag lever Bim någon gång mellan lörd-månd. Har bara dem vanliga symptomen; lite illamående från och till enda sedan äl och lite små ömma bröst i mellanåt (inte så mycket dock). Har en ganska bra "mensvärk" i skrivande stund (började för en timme sedan ca). Om det sedan är en positiv eller negativ "mensvärk" vet jag inte. Försöker att inte känna efter för mycket. Hoppas att allt är bra med er alla o att det blivet några plus sedan jag var här sist (när det nu var?)
    Hej

Ja jag har plussat men du känner nog inte mig då jah hade ett annat nick förut och sedan tog en paus från FL efter mitt MA.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo

sedan har en till plussat men det får hon berätta själv.

Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    MiAmore skrev 2011-02-28 18:59:09 följande:
    Vad roligt! GRATTIS!!

Jag har inte kört med tempning denna månaden. Tempat några få gånger bla bara för att kolla upp om äl verkligen varit. (hade äl i måndags)  I lördags var tempen uppe i 37,0, men sedan sjönk den ner till 36,6 (normal temp) igår. Har dock känt mig varm i munnen precis som jag alltid gör efter äl hela sönd em och idag. Vet dock ej om min "varma känsla" i munnen innebär att min temp gått upp igen, så att dippen igår bara var tillfällig. Har inte så bra koll på vad min temp brukar ligga på vid 05:30 då jag stiger upp nu när jag jobbar morgonpass, så ska inte tempa mig igen förens på fred då jag är ledig o kan tempa mig vid den tid då jag vet vad tempen brukar ligga på
    tack

har lite problem hur jagska göra nu, min klocka damp ner i golvet imorse och funkar inte och jag har ingen klocka eller mobil, hur 17 ska jag veta när kl är 8.00 då?
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    MiAmore skrev 2011-02-28 19:20:08 följande:
    Jag har haft mensvärk så här långt innan mens förut tyvärr. Var ett tag sedan nu iofs.
    Håller tummarna för att din mage fortsätter vara lugn o att det är något pos
    telgebo skrev 2011-02-28 19:14:57 följande:
    tack

har lite problem hur jagska göra nu, min klocka damp ner i golvet imorse och funkar inte och jag har ingen klocka eller mobil, hur 17 ska jag veta när kl är 8.00 då?
    Men om du är gravid spelar väl inte det någon roll? Nu behöver du ju inte tempa längre, menar jag?
    Jo jag fortsätter tempa
    Gravid v.6+1 BF 24/10
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*