*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
Fru höst: Konstigt. Vad var det för test du använt? CB?
Fru höst: Konstigt. Vad var det för test du använt? CB?
Telgebo: Härligt att det tog sig för dig till slut!
Jaaa.. det där med fokus och längtan... jag vet inte ja. Är beredd att både hålla med och inte om att det skulle ha någon betydelse.. Men i mitt fall tror jag än så länge att det största kruxet är mitt struliga blödningsmönster. Så i och med det, känns det fortfarande inte som att vi fått någon "ärlig chans" om du förstår vad jag menar?
Egentligen är det just det som gör att jag stundtals är väldigt rädd för att det inte kommer att gå. Jag tror att jag varit lugnare om jag haft en "normal" cykel där man är blödnignsfri dryga tre veckor och blöder en, inte tvärtom som jag haft det sen jag slutade med p-ring.
Egentligen är jag mest av allt irriterad på alla BM som genom åren sagt att det är så normalt med spottings i tid och otid, att det är normalt att ha ont vid sex, ont så jag inte kan sitta still på toa då jag gör nr 2 vid mens etc. Hade de varit professionella BM borde de ha givit mig en remiss till gyn för MÅNGA år sedan. Första gången jag klagade över ont vid nr 2 var hmmm... 16-17 år sen!!! Och detta blödningstrassel började för mig 2006... men tillslut hittade jag p-ringen som underlättade det hela. Och jag är irriterad på mig själv som då inte stod på mig att detta inte är normalt.. För allt drog ju igång igen direkt när jag slutade med p-ringen.. Så nåt skit är det ju som har pågått rätt länge. Jag är själv rätt säker på att min diagnos till slut kommer att bli endometrios. Men vi får väl se hur lång tid det tar innan läkarna överväger en titthålsoperation för att diagnostisera/utesluta det. Det är ju ett dyrt ingrepp.. hmm.. och om jag får det i år och om jag nu skulle ha endometrios, har det i så fall tagit 10 år att få diagnosen fastställd efter det att första läkaren 2001 började prata om det och i och med det ville att jag skulle gå på p-piller trots att jag va singel då. Men grejen är den.. jag har tidigare inte varit så intresserad av att ta reda på vad som är fel då alla BM sagt att det är "så normalt" att ha det som jag har det och jag har ju tidigare inte försökt bli med barn... Så det är först nu som mitt intresse har gjort att jag helt plötsligt fått fokus på att ta reda på vad som är fel. För övrigt så hatar jag orden "så normalt" från en BM och kommer aldrig att lita på dessa ord från en BM igen utan att hon/han först fått göra en stor utläggning om vad hon grundar det på.
Oj, det blev en lång utläggning. Nåt positivt är att spottingsarna verkar ha glömt bort sig själva nu i eftermiddag och är mer sparsamma igen
Jag läste aldrig på förpackningen, men apotekaren gjorde det. Hon läste nog inte allt iofs.
Jag använde Cb digital, den där det står hur långt gången man är