Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

AMC80 skrev 2011-03-02 08:12:11 följande:
    Telgebo: Lycka till, nu gäller det. =)

In the making & vårflickan: Hej och välkomna.

FlakeZ, vad bra att du får hjälp. Att ha någon som lyssnar och försöker hjälpa till måste ju vara a och o. Jag hoppas på bra resultat framöver.

Hormonstinn: Det ser bra ut, hur lång lutealfas brukar du ha? 15 dagar nu beräknat på när du hade äl.

Peppen Ceke skrev var:
    "Tyvärr finns det ju inget du kan göra för att förbättra/försämra dina chancer som det är nu, så försök satsa på att må bra själv under tiden, så gott det går i alla fall."

och..

"Där har du ju ett tydligt symptom! Tröttheten Försök ta det lugnt och oroa dig mindre, för din egen skull. Jag skulle säkert va precis lika orolig själv dock, men det leder inget till.-- Inget du gör nu kan ju egentligen hjälpa eller stjälpa... Försök tänk att du väntar ett barn och inte ett missfall "

Tack för alla grattis, det värmer.
    Ja nu jäklar gäller det och jag mår illa, svettas och är hungrig och tusen fjärilar i magen och rastlös i hela kroppen. Pigg för att vara jag och uppe med solen.

Nu är det ca 30 min kvar innan skorna åker på och jag beger mig mot bussen.

Känner mig rätt så positiv faktiskt, men kommer ångra mig bittert om det är tråkiga besked eller besviken om det inget syns än.

Håll tur tummen hårt vid 09.50.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    StarC skrev 2011-03-02 08:13:08 följande:
    Hej på er,

Så lärorikt att läsa om era erfarenheter!

Är nytempar för den här månaden och fick en fundering i morse som ni kanske har lust att hjälpa till med?

Tempat nästan från mensen första dag, fick ÄL + tempstegring och är idag på DPO6. Igår blev det en säkning/dip och därför är det spännande vad som visar sig idag...

Dock (tyvärr) sov jag väldigt dåligt, vaknade mycket, sambon gick upp vid 5 (vi brukar vakna vid 6.15 = temptid), han lät så mycket att jag vaknade till o tog en temp för säkerhets skull...dumt...den visade 36.1 (under min coverline på 3.16 - dock över de 35.8 som jag ibland fick innan ÄL om jag vanade mitt i natten))...gick på toa och somnade om. Vaknade sedan runt 6.40 tog en temp 36.2 - MEN vet att jag hade legat långt tid med öppen mun så det kändes inte riktigt rätt. Jag vet att man inte ska tempa flera gånger då det kan vara förvirrande - men kunde ju inte låta bli! OM jag nu skulle ha lyckats bli gravid denna gång vore det ju kul att se om den låga tempen igår var en implementeringsdip - vilken ska vara på en enda dag om jag förstått....
    Iaf. jag slumrade till en stund med stängd mun och tog tempen igen 36.4 (= vad den varit på efter ÄL)...

Så kl 5: 36.1 kl 6.40 med öppen mun 36.2 och kl 6.55 med stängd mun 36.4....förvirrande *men får väl skylla mig själv om jag är så dum o tempar flera gånger*...

Förstår att ni kanske inte kan hjälpa så mycket, men tänkte iaf kanske få några tankar??Tyst

www.fertilityfriend.com/home/33a49f
    Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men jag skulle nog ta det lägsta tempen vid 5 och så fylla i sleep deprived.

Jag fick implanteringsdipp dag 6 och 7 då den sjönk. Implanteringen sker runt 7-10 dagar efter ÄL.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo

Måste prata med nån som jag kan få gråta ut hos

Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo

Måste ha nån att gråta ut min lättnad hos...

DET GICK JU STRÅLANDE!!!!

Jag har en liten liten människa i livmodern på rätt plats och läkaren såg något röra sig som läkaren är säker på är hjärtaktivitet

Hon daterade graviditeten till 6+ och det stämmer med senaste mens.

Nytt VUL om 13 dagar då kommer jag som hon sa också se det som hon sa som rör sig.

Har även lämnat 5 rör blod idag inför inskrivningen på MVC.

Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    Vi 4 skrev 2011-03-02 14:26:46 följande:
    G R A T T I S!  Härligt, det lät som ett positivt besök även i övrigt! Men usch, du får inte skrämmas så där. Nu måste jag rusa!
    Tack

Ville bara hålla er på halster och samla lite folk att tala om min lycka för
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo

Dessutom tog jag ju AMH prov (äggreserv prov) för typ 1 år sen och läkaren sa idag att du har en otrolig äggreserv. Sa att man kanske ska satsa på att bli äggdonator efter denna graviditet och det tyckte läkaren lät som en bra idé.

Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    Bengalen skrev 2011-03-02 17:48:39 följande:
    Telgebo: Vad skönt att allt såg ut som det skulle. GRATTIS!
    Jag är lite nyfiken på vilket AMH-värde du hade? Vad är bra så att säga? Jag har precis fått reda på att jag ligger på 1,6 vilket lär vara helt okej. Jag vet bara att under 1 är inte bra så det hade varit intressant att få höra vad du ligger på som har ett superbra värde.
    En strålande idé att bli äggdonator, fler sådana önskas.
    Jag vet inte vad det låg på, kan ju frååga min gyn när jag ska dit på nästa VUL den 15 mars men har för mig att det var 2 nånting men som sagt så kan jag ha blandat ihop det med nåt annat värde högst troligt. Jag är så virrig nu så.

Detta med äggdonator om det blir av får bli isf efter graviditet och amning och jag måste ta mig en extra fundering på det, men jag planerar inga fler barn efter denna lilla stjärna som ligger i magen nu.

Vill tacka för alla gratulationer från er, det värmer. Var inte meningen att skrämmas Trassel

Är helt slutt och trött och kommer kanske ligga lite lågt här ett tag och kanske inte kommer skriva så mycket utan läsa desto mer och bara skriva lite kort så återkommer jag när jag känner mig lite piggare.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    BejbyBoo skrev 2011-03-02 21:16:25 följande:
    MiaPia, tråkigt. telgebo, så skönt att allt såg bra ut! Hoppas du kan släppa lite av din oro nu och njuta av det faktum att du väntar barn!  
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥

Tack ja nu njuter jag och försöker tänka att jag väntar barn, men helt lugn är jag inte. Ska tillbaks igen om snart 12 dagar den 15 mars.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    BejbyBoo skrev 2011-03-02 21:33:23 följande:
    Japp, tempen dök och vid lunch dök den ovälkomna tanten upp. Jag visste ju att det skulle komma, så det var väl lika bra.
    Nu känns det som att vi börjar något nytt. På fredag ska jag ju lämna blodprov och sen väntar spolningen och kollen av livmodern och äggledarna. Tack vare det känner jag mig ändå mer peppad nu än någon annan gång när mensen kommit.
    Tänker skippa alla kosttillskott den här månaden (förutom folsyra) och även för första gången köra utan äl-tester. Vul:et borde ge mig en fingervisning om när äl är på G och sen får tempen visa att det skett. Ska så gott jag kan försöka "släppa tankarna" och låta det bli som det blir. Wish me luck!  
    skit också för mes, men skönt ändå att du är mer positiv nu än innan. Det är konstigt det där att när man använder ÄL-test så tog det sig aldrig för mig nu under dom 19 månader jag kämpade och när jag inte använt det så tog det sig både i april (MA) och nu i januar,så det kanske betyder tur när man inte använder det. Verkar så för mig iaf
    ceke skrev 2011-03-02 21:51:22 följande:
    grattis Telgebo här verkar lite spottings ha börjat dykt upp. fan. jaja.. får se hur det fortsätter. känns ganska mycket i magen... precis som det brukar så har inga jättestora förhoppningar om att de försvinner igen. jaja.. det blev ju i a f bra mkt bättre än vanligtvis
    Tack
    Gravid v.6+3 BF 24/10
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*