Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

ceke skrev 2011-03-03 19:26:14 följande:
    Det är lugnt, va nog inte ute efter nåt svar. Har blivit rätt påläst om endo det senaste halvåret.

Tack för tipset om Uppsala. Jag har sett och läst om den, men de tar visst mest emot de svåraste fallen och dit hör jag nog inte.. Ser i a f fram emot att läkaren ska ringa imorrn eller nästa vecka och berätta hur de vill gå vidare med utredningen! Tror på den läkaren. Hon berkar systematisk, lugn och professionell. sånt gillas!

Hmm... är nästan lite inne på att ta ett tidigt gravtest imorrnbitti ändå.. Så annorlunda som min kropp trots allt beter sig denna månad gör mig oerhört nyfiken
    Ta ett graviditetstest imorgon. Skulle inte förvåna mig om du får plus med tanke på hur det ändrats med mellanblödningarna denna cykel.

Nu ska jag sätta mig och kolla på veckofinalen av Halv åtta hos mig.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo

Miamore nu hittar jag inte förpakningen till cb digital utan bara till analog cb och där står detiaf att testar man före bim ska morgonurin användas.

Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    AMC80 skrev 2011-03-03 21:13:40 följande:
    MiAmore, synd med minus. Vänta du om du orkar annars testa i morgon. Jag har för mig att billiga tester och testlagrets är bättre tidigt än cb men jag har inga säkra belägg för det.
    Jag skulle ha väntat till lördag iaf, då har de två dagarna gått som det tar för hcg-nivån att fördubblas. Lycka till
    Jag testade tydligt plus med vanligt cb 2 dagar före bim, men det är säkert individuellt och från graviditet till graviditet, för när jag väntade dottern testade jag negativt 3 dagar före bim och starkt positivt på bim dagen.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    MiAmore skrev 2011-03-04 08:30:26 följande:
    Tempen var nere på normal temp i morse så det är väl bara att inse att det kommer bli ett 9:onde försök. *suckar*   Försöker tänka positivt, att nu kan jag åtminstone vara med i viktväktarna ett tag till, och fortsätta mot mitt slutmål viktmässigt ett tag till, och att november och december kanske inte är så roliga månader att fylla år i. Men just nu är det inte så lätt att tänka så
    Ge inte upp än. Min temp var också helt normal när jag närmade mig BIM.

Min temp gick ner idag till 37,0 och jag känner mig inte alls gravid idag och har lite ont i magen av oro och det känns som jag har värsta PMS:en.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo

Har en ren skitdag idag, orkar ingenting och mår piss och känner stark oro.

Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    MiAmore skrev 2011-03-04 08:47:40 följande:
    Men för mig har tempen gått ner allt från 1-4 dagar innan bim, och ja.. Mensen har ju som sagt kommit varje månad hittills, 1-4 dagar efter att tempen gått ner.   Så jo, jag har tyvärr gett upp nu. Men ska tempa mig imorgon bitti också, mest för att se om tempen är låg då med.

När ska du på inskrivning på mvc? Om du är orolig kan du ju kanske ringa o säga som det är, och försöka få en tidigare tid?
    Jag har inte fått nån tid än. bm sa att hon skulle ringa mig på onsdag em om vul gick bra och än har hon inte ringt så nu nojar jag för att det inte var bra.

Jag har inga symtom idag förutom att jag tycker att det luktar skitilla om mig speciellt mallan benen och undrar om det är normalt?

Min temp brukade gå upp till 37,0 ca samma dag jag fick mens så för mig var det upp och ner och gick inte att tyda om jag var gravid eller inte förrän jag testade.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    MiAmore skrev 2011-03-04 11:56:39 följande:
    Ring och prata med mvc om din oro! oron är viktigt att ta allvarligt på

Jag kom att tänka på en sak. Jag har ju gått ner 2,4 kg denna månaden. Ändras kroppstemperaturen när man går ner i vikt? För att isf har jag ju egentligen ingen riktig koll på vad min grund temp är numera. Jag har iaf fortfarande vita flytningar, och det brukar man väl inte ha precis innan mens, eller?
    vad kan hända om man intar sin oro på allvar?

Jag hade vita eller vattniga flytningar innan mensen kom och vita när jag plussade ganska så lösa.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    ceke skrev 2011-03-04 12:10:53 följande:
    Telgebo: Ring BM du. Hon har nog haft fullt upp och glömt bort att ringa. Jag sitter ju själv och väntar på att läkaren ska ringa, men har fått´veta på annat håll att de tydligen är underbemannade och efter i tiden pga sportlov och många lediga... så därmed tror jag väl kanske inet att hon ringer mig förrän nästa vecka. Det kanske är likadant där du bor.

Om de sa att allt såg bra ut vid ditt VUL, så lita på det. Däremot finns det en mänsklig faktor som nog gjort att hon inte ringt dig än, även om jag tycker det är dåligt av BM att säga att hon ska ringa en viss dag och sen inte göra det...
    Jag tycker också att det är skitdåligt specieelt när hon vet min oro och ma och sedan inte ringa igår heller och jag pallar inte att hon skiter i det idag heller för nu har hon fan fått påminnelse att ringa. jag jan inte ringa direkt till henne. känner att jag byter fan mvc om hon inte ringer nu för jag håller fan på och bryter ihop av orio och känner mig riktigt jävla asförnnad.

jag sa tilll växeln att jag måste åka 12.30 så bm tänker säkert att jaha nu är kl över 12.30 så ingen ide att ringa då för hon skulle ju iväg och nu känner jag bara att jag inte kan åka nånstans och jag kan väl ge fan i att sitter jag hemma och väntar så ringer hon inte och åker jag då ringer hon garanterat.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    MiAmore skrev 2011-03-04 12:12:03 följande:
    Vet inte tyvärr, upplevde inte att jag luktade illa mellan benen när jag var gravid med sonen. Men både lukt och smak sinne ändras när man är gravid. Jag vet att det inte är så lätt, men försök tänka att du väntar barn och inte missfall, och försök att NJUTA av att du faktiskt är GRAVID!! Och du.. Ta och smitta oss andra också
    kan inte njuta efter att gått med ett dött barn i magen i 2-3 veckor förra gången, kroppen lurades och kan säkert göra det igen.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    MiAmore skrev 2011-03-04 12:15:20 följande:
    Man fortsätter oroa sig och mår dåligt pga det. Man kan vara orolig för att det känns som att något är fel, och hos många är ju känslan tyvärr berättigad. Nu säger jag inte att det är så för dig, MEN att man inte bara ska strunta i det, utan kolla upp det. Hellre en gång för mycket än en gång för lite!

Mina är vita och lösa. Kanske vågar man hoppas lite ändå? *ler*
    men ingen jävel bryr sig om min oro bm skiter i att ringa trots att hon om någon vet min oro och det gör mig asarg att hon nonchalerar den på detta vis.

det var som filmjölk i konsistensen mina flytningar.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*