-
ja denna nonchalanbs ogillas skita i att ringa en orolig blivande moder med ett ma i bagaget som dessutom haft assvårt att bli gravid´och lova att ringa onsdag om vul går bra och så skita i det dessutom vet hon om att jag väntar på provsvar ang min skalledunk och värdet på svaret som kan äventyra mitt barns liv om det inte sätts in åtgärder fort, fan nu gillar jag inte henne som låter mig kanske gå oviss en helg och dessutom kanske skiter i att ringa nästa vecka också.MiAmore skrev 2011-03-04 12:22:47 följande:Byt mvc om du inte trivs vännen, det är viktigt att trivas och att det känns bra, på sin mvc
-
det har jag skrivit om flera ggr här.MiAmore skrev 2011-03-04 12:26:01 följande:Det visste jag inte att du gjort. Beklagar verkligenSom sagt, byt mvc om du inte trivs o känner dig nonchalerad. Det tycker jag iaftelgebo skrev 2011-03-04 12:23:44 följande:men ingen jävel bryr sig om min oro bm skiter i att ringa trots att hon om någon vet min oro och det gör mig asarg att hon nonchalerar den på detta vis.
det var som filmjölk i konsistensen mina flytningar. -
ok men jag har nämnt det mucket denna vecka också mnen nu vet duMiAmore skrev 2011-03-04 12:31:49 följande:Jag har inte varit så aktiv här den sista månaden. Sorry
-
ok förstår. ja du jag satt och funderade på det också varför det aldrig tog sog då det gick på 1 gång med dottern och nu 19 månader.MiAmore skrev 2011-03-04 12:38:58 följande:Just nu är jag så inne i mina egna bekymmer om varför jag aldrig tycks bli gravid, så läser inte alltid igenom alla inlägg som skrivets så noga
-
jo, i mitt fall berodde det garanterat på hypothyreosen som ställde till mina äl och gjorde att jag fick konstiga mensblödningar också, jag fick positiva äl-test så men hade ingen äl visade sig och det blir man ju inte gravid av.MiAmore skrev 2011-03-04 12:42:59 följande:Jag borde ha varit mer beredd på att det skulle ta tid för oss. Med sonen tog det 12 månader. Men man hoppas o tror ju ändå att andra gången ska det väl ändå gå lite fortare? Nu vet ju kroppen vad som händer o vad den ska göra. Men icke
-
gjort spolning men det var ju av äggledarna så det är väl inte samma sak va?ceke skrev 2011-03-04 12:49:24 följande:Det där tror jag stämmer rätt bra på oss alla, så Telgebo, ta inte illa upp om jag inte kommer ihåg allt.
Nu har läkaren ringt!! Hon bokade en tid nästa fredag. Hon ska spruta in koksaltlösning i livmodern för att se om jag har någon polyp som ställer till det. Hon trodde nog inte det då jag sist hade en tunn slemhinna (konstigt då jag var där dag 2 i mensen och därefter blödde rätt mycket i 4 dagar till). Om inte så lutar det ev mot en titthålsoperation för att diagnostisera/utesluta endometrios men det ville hon i s f prata vidare om nästa fredag
I like my läkare! Och hihi, hon hade sett dagens ros i tidningen och tackade för den
Är det nån som sprutat in koksaltlösning i livmodern? Ser man då även hur äggledarna funkar? Det vore ju ett plus på vägen!
Åh.. nu har jag ett rådjur två meter ifrån mig, utanför fönstret!
fan kan inte bm ringa nu då. -
BM gör aldrig spolningar osv under en utredning det gör alltid läkare.AMC80 skrev 2011-03-04 13:09:13 följande:Bra BM du har, verkar värd sin ros
Härligt med landet, jag bor utanför Älvsjö, dvs det Stockholmska landet (lägenhetslandet) och vi har rådjur hos oss också, men inte så vilda. Men lite äpplen eller så nu gör väl inte så mycket, hur långt minne har ett rådjur? -
nu har min bm ringt äntligen. anledningen till att hon inte ringt var för att var för litet för att se hjärtat slå och att hon därför ville avvakta med att ringa och boka tid för inskrivning, men då kan man ju ringa och säga det ändå tycker jag för skulle jag inte ha ringt idag hade hon ju inte hört av sig idag eller nästa vecka heller.
Nu vet jag inte vad jag ska tänka när den var för liten, om det positivt eller negativt, att den var för alldeles för liten för att vara som det ska.
Förra gången var den också för liten och det gick ju som det gick, första kälaren kunde varken säga om det var bra eller dåligt, han kunde bara säga att det motsvarade vara 7 veckor då utan max 5 veckor storkeksmässigt och jag tyckte han borde ha sett att den var död som den andra läkaren på det anbdra sjukhuset såg några timmar senare att den variy död i minst 2 och som mest 3 veckor.
Så nu går mina tankar om det kanske är ett nytt ma på gång bara för att den var liten och så en oviss bm på det.
-
jag gråter mycket och mår skit så jag läser bara här inne
-
Jag blir i klok på fass.se jag gick in för att kolla om jag kan smörja med en kräm som heter Salicylsyrevaselin med locoderm 5% men blir hänvisad till en sida där det inte framkommer nånting så jag inte klokare och känner verkligen att jag bprde smörja då jag fått onda hudsprickor som gör riktigt riktigt ont.
Nån som vet om man kan den? Den är mjukgörande och avfjällande.