Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

och är fortfarande trött.

skulle stå med i förra inlägget.

Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo

Försöker kopiera men det vill sig inte.

Vill bara säga att jag har testat nu och herre min skapare vad det lodräta strecket är blått, det vågräta är blekt i jämförelse, kan inte bli starkare än detta och symtomen då. Jo då ont som bara den i brösten, illamående, virrig, seg i kroppen, sugen på tomater och soppor och trög i magen, fryser och mår allmänt sådär.

Jag får nog börja tro på detta nu

Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo
    Vi 4 skrev 2011-02-25 17:17:26 följande:
    MiaPia, har du testat i dag? Det ser fint ut

AnnJan, fin kurva, ser lovande ut!

Bangalen, fin kurva för dig med, även den ser lovande ut.

Flake har ju också en väldigt fin kuva.

Hormonstinn, jag tycker att din kurva ser lovande ut och undrar ändå om inte äl var så tidigt som du trodde, då är ju tempen väldigt fin nu Och de där "dragningarna"  låter väldigt lovande, jag har haft sådana när jag har varit gravid och känt dem redan ett par dagar innan bim Jag tror inte att just de kan ha med förkylningen att göra. Annars skulle möjligtvis äl kunna vara nu?  

Telgebo, åh vad glad jag blir för din skull! Försök nu att bevara den där känslan så at t su kan plocka fram den om du blir orolig och osäker igen. Kankse du kan skriva ner hur det känns och hur du tänker just nu och läsa det om du blir orolig för att bli lite peppad. Det är ju helt normalt att symptomen kommer och går!
    Jag skkriver graviditedagbok varje dag, det finns att läsa i min graviditetskalender här på FL, ligger lite efter men jag håller på och skriver ikapp nu. Ligger efter 2 dagar.

Jo jag känner mig väldigt lugn just nu iaf och brösten gör riktigt aj aj aj ont.
    Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo
    chiqita skrev 2011-02-25 19:36:29 följande:
    Telgebo: så härligt att du är lugn nu och grattis till plus igen

Vi4: Ja min kropp har ju varit lite skum i det sista så kanske är det en seeg ÄL, kanske, som jag hoppas, är det ett litet pyre, men vill inte hoppas för mycket.. Om det är en sen ÄL får jag ju inte bim förrän om 14-16 dagar.. Tungt att vänta men men bara att bita i det sura äpplet
    Tack så mycket.

Nu är jag trött, höll på att slocka i soffan, jobbigt att Let´s dance ska hålla på så himla sent.

Nu ska jag sova, lär väl vakna hlav 6 som vanligt imorgon bitti.

Natti natti vänner
    Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo
    Decembra skrev 2011-02-25 23:36:16 följande:
    Inte så oväntat dök mensen upp idag... vi kommer pausa ett tag, jag fortsätter nog tempa för det är rätt skönt med koll över cykeln.
    Usch vilken skit också   förstår att du är ledsen.
    Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo

Miapia: Nu är jag nyfiken, har du testat?

Här gick tempen ner 0,1 grad och står nu på 37,1. Mår okej idag, inget illamående än men brösten är ömma, fryser och känner småhunger och trötthet.

Hur är det med er andra?

Gravid v.5+6 BF 24/10
  • telgebo
    ceke skrev 2011-02-26 10:56:58 följande:

Jodå, min gulkropp verkar funka så här långt Hoppas den fortsätter så! I s f var det inte så konstigt att Proveran inte funkade...

Gulkropp? Är du gravid? Det har jag helt missat isf.
    AMC80 skrev 2011-02-26 11:08:57 följande:
    Vi4, tack tack. Den fortsätter på 37,3 idag. Hoppas på icke nedgång de närmsta nio månaderna =)
    Testat? Det där låter riktigt superlovande ut

För mig är det gravid temp
    Gravid v.5+6 BF 24/10
  • telgebo
    ceke skrev 2011-02-26 11:18:31 följande:
    Telgebo: Nej nej.. men det är gulkroppen som producerar progesteron efter ägglossningen Äggblåsan kallas efter ägglossningen bland annat för gulkropp...
    Jaha, det visste jag inte, trodde det var flörst när man hade plussat. Ingen vidare koll, kopplade ihop gulkropp med graviditet helt enkelt.
    Decembra skrev 2011-02-26 11:22:01 följande:
    Tack! Låg inne för blindtarmsoperation precis när äl kom, så förhoppningarna var inte jättehöga...

Bengalen: Bra höjning du fick efter äl och hoppas den håller sig uppe!

Miapia: båda tummar för din kurva också!

AnnJan: en dipp på rätt ställe och hög kurva, härligt!

FlakeZ: gott hög temp!

CeKe: Grattis till kryss och fint med en andra stegring på kurvan
    Det också, usch stackare, men tummar hålls för denna cykel att det tar sig.
    Gravid v.5+6 BF 24/10
  • telgebo
    BejbyBoo skrev 2011-02-26 14:21:09 följande:
    Många spännande kurvor nu!

Jag har haft så många "fina kurvor" med bra tempar som aldrig blivit något, så jag vågar inte hoppas, även fast min temp just nu är hög och fin. Det visar sig väl inom några dagar. Ska till gyn på tisdag för någon sorts påbörjan till utredning, och bim är tis-ons. Så vi får se!
    Jag känner så igen mig, har också gaft många lovande kurvor bakom mig men skam den som ger sig, kurva 19 gav mig ett plus och än så länge verkar allt bra.

Hoppas det blir ett + för dig denna gång så du slipper utredning.
    Gravid v.5+6 BF 24/10
  • telgebo
    BejbyBoo skrev 2011-02-26 21:42:15 följande:
    Tack. Ja, jag hoppas ju förstås också. Men vågar inte tro.
    Fick dock en riktig illamående-attack idag när jag skulle hälla upp räkor i en skål. Så det blev ingen räkmacka för mig, jag gick och köpte en pizza istället...
    Men läser jag in för mycket i det kommer jag bara bli så sjukt besviken på tisdag när tant-röd-j*veln kommer. 
    Jag brukar aldrig må illa under BIM tiden så när jag började må illa en dag runt DPO 10 så kände jag på mig att vad konstigt jag brukar aldrig må illa annars när jag ska ha mens om några dagar så då började jag så smått hoppas och fundera men tänkte att nää min kropp har lurtas i 18 månader så ingen ide kommer bara bli besviken så jag slog bort det men jag är ju gravid

Håller tummarna för dig När har du tänkt testa? jag testade tydligt plus 2 dagar före BIM, kunde inte hålla mig, trodde att jag skulle fixa att hålla mig 1 vecka efter BIM men det är ju stört omöjligt.
    Gravid v.5+6 BF 24/10
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*