Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

chiqita skrev 2011-02-22 09:57:14 följande:
    Telgebo: tja, i mitt fall gjorde jag blodprover för ett tag sedan och vet att mitt värde var långt under det jag hade innan jag blev gravid och förlossningen, så då testade jag bara för att se och märkte stor skillnad. Hade jag inte vetat ville jag nog ha testat hos bm eller läkare först.. I à fall om jag var gravid...
    Så du tycker jag ska ta kontakt med vårdcentralen för att kolla mitt hB?

Jag känner mig inte särskit gravid, tempen är fortfarande hög på 37,3.

Har bokat tid idag för ett VUL, fick tid den 9 mars kl 10.10. 15 långa nervösa dagar kvar. Känns som en evighet dit.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    chiqita skrev 2011-02-22 11:01:22 följande:
    Telgebo: om du ev tror att du kan ha en brist på något så kan det ju vara en id'e.. Jag tänker, varför inte må så bra som man kan liksom

Hög temp är ju ett fint tecken! Vet flera som inte alls känt sig gravid efter grav med första barnet. Möjligt att kroppen har lättare att anpassa sig om det inte var så länge sedan man var gravid. Kanske behöver det inte ens vara kort tid sedan, även där borde det kunna vara individuellt.. Kroppen har ju ändå ett minne
    Förstår att 15 dagar känns segt men det kommer gå fortare än du tror
    Det jag borde kolla om är väl tyreiodea och så urinodling då jag känner oro för uvi. Jag har börjat frysa så otroligt mycket efter jag plussade och det hör ju ihop med sködkörteln, jag äter ju levaxin sedan över 1 år tillbaks.

Jag är glad att tempen håller sig hög, det bådar ju gott men annars känner jag mig inte gravid överhuvudtaget, hade jag inte testat så skulle jag väl börja undra nu var min mens tagit vägen.

Det är snart 3 år sedan mitt barn föddes, hade mycket symtom då jag väntade barn, jisses och nu nada.

Dem här 15 dagharna för gärna rusa fram, känns inte alss som dom kommer gå fort, tycker tiden kryper jättesakta fram. Förra gången så längtade jag som en tok och hann ju få ma innan dess i v.7+1. Dennagraviditet så är jag i v.7+1 den 7 mars som är 2 dagar före jag ska på VUL, vet inte om jag ska längta till mitt VUL denna gången, i rädsla att jag längtar fram tiden till en katastrof ett nytt MA/MF.

Usch var denna oro är jobbig.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo

Jag gråter och är arg, känner mig så jädra osynlig i andra trådar. Som ett ex folk bokar tid till ett VUL och grattisrop kommer på studs bara några få minuter efter och tummar hålls och hela fadderullan och nu när jag skriver i andra trådar ingen reaktion. När jag nyss kommenterade det på ett finare sätt i en tråd får man mothugg direkt att man skriver så mycket och bla bla och en massa dåliga jädra ursäkter att folk´lk nmog jobbar och har fullt upp med annat men hur har då folk tid att svara på andras inlägg och inte ens tid att skriva en liten positiv sak till mig. Bara jävka bitter över att vissa får så jädra mycket urymme och vissa uppmärksammas inte alls. Jag är den enda i den tråden som inte får plats så jag funderar nästan på att ge uopp FL för det är fan inte bättre i andra trådar förutom hr då. Men jag förstår att ni kanske inte vill ha en gravid här inne när ni själva kämpar att bli gravida.

Vehövde bara få avreagera mig lite och förväntar mig väl inget svar eller mothugg på detta inlägg.

Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    Trassel skrev 2011-02-22 13:39:19 följande:
    Telgbo, Jag förtår verkligen att det är tufft nu med all oro och motstridiga symptomer för kroppen.
    Jag tror ocks att du kan testa att ta lite järntillskott och se om du blir lite piggare. Jag klarade inte heller av niferexen utan tog hemofer istället, den är lite lindriagre för magen men höjer inte järnvärdet så mycket utan håller det mer på den nivån man redan har. Det finns ju järntillskott som brustabletter, kanske det kan räcka för tillfället? Ett mer långtidstips är att använda gutjärnspanna vid matlagning!
    Två veckor till vul är ju alltid två veckor men jag hoppas också tiden kommer rinna på ändå och att det ska se finemang ut då!
    Trist att inte få nån respons i andra tråder, det är inte så skoj! För min del får du gärna hänga här om du vill!

Hade vi inte en plustråd för tempare? Är den nått aktiv?

Jag har en ritkigt tråkig kurva just nu, ÄL vill sig verkligen inte!
    Jo symtomen är verkligen fram och tillbaks och märks väl mest på mitt humör Så trött är jag inte, men jag vet att mitt järvärde måste upp för det har alltid sedan jag var tonåring varit lågt. Ska kolla upp om det finns nåt som höjer det som magen fixar . Nu har trögheten i magen satt igång iaf, får se om det fortsätter. Alla symtom välkomnas med öppna armar

Ja det är oändliug lång väntan till det är dags för vul men nu är det iaf bokat. kommer vara skitnervös som sagt.

Jo tråkigt med noll respons och ännu värre när nån kommer in och påstår massa falskheter om mig och vrålar ut det i caps lock.
    chiqita skrev 2011-02-22 14:48:58 följande:
    Telgebo: Förstår vad du menar. Har själv känt mig osynlig i flera trådar och efter det är det i princip bara "30+-trådarna", samt denna då, som gäller.. Kan varmt rekommendera de trådarna då många trådar, jag säger inte alla, består av yngre medlemmar, och min erfarenhet är att det är mycket goare stämning i de "äldre" trådarna. (hoppas jag inte trampar någon på fötterna nu) Men det är min erfarenhet då. Fann denna av en slump och här har vi ju alla gemensamt att vi tempar
    Du jag skrev något liknande att det är vänligare stämning i 30+ trådar och oj oj oj nu blir jag jagad aven 19 åring för det, inte kul.

Får lika lågt med att skriva i trådar nu då jag blir jagad ab tyrannous rex .

Trassel: Tråkigt med din ÄL som inte vill infinna sig
    Tallkotte12 skrev 2011-02-22 15:51:25 följande:
    Och om plustråden inte är aktiv, kan ju de som plussar få göra den aktiv om de vill...

Även om jag inte hängt här inne så länge så håller jag med om att det är trevligare stämning här än i en del andra trådar!  Så för min del får du gärna stanna, Telgebo. =)  Och jag hoppas att du mår bättre snart, trötthet verkar ju vara ett vanligt graviditetsymtom. Min syster är i vecka 8 och behöver lägga sig och sova en stund varje eftermiddag... Men att kolla upp blodvärdena kan ju inte skada?
    Jag har försökt dra igång den men det äre segt och som sagt vill inte dra med mig tyrannous rex dig också så kag ligger lågt tills tyrannous rex givit upp.

ska be om ett hb koll.
    ceke skrev 2011-02-22 21:28:58 följande:
    Tegelbo: även självklart för mig att du ska stanna här i tråden om du vill det
    Jag kan ju inte riktigt tänka mig in i din sist ordentligt då jag aldrig varit gravid... men jag tror att jag skulle va precis lika nojjig som du om jag väl hamnar där någon dag...

Men vet du.. jag känner två tjejer som en av sina graviditeter inte haft några symptom mer än en växande mage under hela tiden! och så vet jag en tjej som fick veta två veckor innan BF att hon var gravid.... (japp, en sann historia, hon blev minst sagt chockad då hon gick till barnmorskan för att få p-piller... och det syntes inte på henne heller, utan mer bara som om hon lagt på sig några kilon bara sådär ändå).... det jag ville ha sagt med det är väl mer att det inte är så ovanligt att inte känna så mycket.. som jag förstått. Antar att det inte är så mycket lugnande att höra.. men ändå

Här har det pang, pong, tjongat i magen idag och jag va verkligen TOKöm vid sex nyss.. så antar att sex är bara sekunder iväg, typ.. en dag sent men det känns ju som godkänt
    Jag kunde aldrig tro att jag skulle bli såhär nojjog och extrem orolig avatt vara gravid.

Låter ju helt otroligt att man kan gå till v.38 utan att veta om en graviditet och inte känna fosterrörelser och sparkar, trött eller någonting. Man undrar ju hur god kroppskännedom sådana människor har. För mig vore det otänkbart att kunna gå till v.38 utan att märkas då jag var så sstor då jag väntade barn senast att inga kläder passade och jackan inte fick att stänga och jag lät som ett helt ånglok där jag drog fram ha ha.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo

Hormonstinne trassel, vi 4 eller annan som vet: På vilket sätt påverkar träningen tempen dagen efter? Jag tempade igår tisdag, samt måndag och söndag 37,3 och idag efter gårdagens träning så tempar jag 37,1. Kan träningen igår ha nån påverkan på dagens temp tro?

Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    AMC80 skrev 2011-02-23 11:53:58 följande:
    Jag tror inte träning påverkar så mycket, jag tränar flera ggr i veckan utom förra veckan och den är den veckan som är ojämnast på min chart. Fast jag tror inte att utebliven träning gjorde att tempen hoppade mer än vanligt heller iof.

Det är vad jag gissar iaf, om någon vet så...
    Okej. Träning finns ju med som alternativ på symtoms och jag vet ju tex att alkohol dålig sömn påverkar ju tempen så så då tänkte jag om träningen kunde påverka det också.

Jag upplever att min temp sjunker dagen efter jag tränat och begriper mig inte på det. Jagt tränar på dagen kl 14.15 på tisdagar och kl 10 på torsdagar och flera timmar vid 7.30-8.00 morgonen efter så dippar tempen 0,1-0,2 grader. Ska se vad tempen ligger på på fredag morgon dagen efter träning.

Vet inte vad det bero på.

Man blir smått nervös nu när tempen dippat till 37,1 när tempen legat på 37,3 i tre dagar i rad. Brösten är fortfarande ömma iaf, det är det enda symtomet just nu samt att jag fryser konstant då.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    AMC80 skrev 2011-02-23 11:57:51 följande:
    Telgebo:
    Och angående att folk inte uppmärksammar, jag tycker det finns ganska många trådar här som snabbt blir direkt fientliga mot folk oavsett. Denna tråd och de för 30 + är trevliga, men många andra läser jag inte ens längre.

Håll dig till de bra trådarna. För min del får du gärna vara kvar, och alla andra här också, jag gillar denna gruppen.
    Svårt att veta bara vilka som är bra. Man vill ju gärna hänga i en tråd med andra som är i ens ålder som bor i ens närhet som också väntar barn under hösten 2011, men jag har redan lämnat  en pga att man var totalt osedd. Jag skrev min känsla och en 19-åring blev ju helt vansinnig när jag skrev att jag upplever att trådar med mestadels kvinnor på maxålder 25 har en tendens att gadda ihop sig och stöta ut äldre follk medan 30+ trådar är mer schyssta så fick jag ju världens reaktion och hon följde med mig trots att jag lämnat tråden och förpestade stämningen i en tråd där jag hängher nu och skriver enbart massa skit om mig att jag minsann är helt knäpp och akta er för henne för hon vet minsann vem jag är och massa annat skit som är så fel. Gissa hur ledsen man blir på en skala 1-10?
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    bumbi 84 skrev 2011-02-23 13:08:52 följande:
    har ju som jag tidigre skrivit tänkt hoppatillbaka hit efter att ha spenderat en tid i plus/barn tråden har nu tempat första ggn sen förlossningen men har aldrig haft en liknande kurva som denna gång.

nån som har lust att kika?? ingen äl och dag 34,
    Ammar du fortfarande? Det kan ju ställa till det.

Ceke: Ja jag har försökt förklara för henne och en så verkar det bitit på henne men sedan vet jag om hon kanske fick skrivstopp eller så. Jag håller mig till min tråd och så denna just nu och det är bra stämning just nu vilket passar mig perfa.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    chiqita skrev 2011-02-23 16:50:50 följande:
    Telgebo: har noll koll på träningspåverkan.. Fast en tanke.. Träning gör ju ofta att man blir mer avslappnad, i à fall mig.. Mer avslappnad kan ju kanske bidra till att man sover djupare och kanske att man får lägre temp också..(?)

Bumbi: oj vilken kurva.. tja om du ammar fortsatt så kan ju amning ställa till det.. I mitt fall tog det därtill ca 6 månader efter amningsstopp innan kroppen hittade tillbaks till sig själv och var helt skum fram till dess..
    Jo jag sov ju väldigt bra inatt om man bortser från alla intensiva drömmar, jag kan inte begripa hur man kan drömma så mycket som jag gör just nu

Får se vad tempen visar imorgon och sedan se om den går ner sedan på fredagen då jag tränar igen imorgon.

Tror du kanske kan ha nåt med det du skrev att man blir mer avslappnad och sover bättre och därav lägre temp.

Idag har jag riktigt jobbig doc huvudvärk, igår hade jag en frukatsnvärt skärande smärta i huvudet, känner mig orolig vad denna huvudvärk för jag brukar aldrig ha ont i huvudet annars och nu har jag haft det för andra dagen i rad.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    bumbi 84 skrev 2011-02-23 16:54:45 följande:
    chiqita skrev 2011-02-23 16:50:50 följande:
    Telgebo: har noll koll på träningspåverkan.. Fast en tanke.. Träning gör ju ofta att man blir mer avslappnad, i à fall mig.. Mer avslappnad kan ju kanske bidra till att man sover djupare och kanske att man får lägre temp också..(?)

Bumbi: oj vilken kurva.. tja om du ammar fortsatt så kan ju amning ställa till det.. I mitt fall tog det därtill ca 6 månader efter amningsstopp innan kroppen hittade tillbaks till sig själv och var helt skum fram till dess..
    nej jag slutade amma på julafton.
    Men hormonstin skrev ju att det kan ta tid innan kroppen kommer igång efter amning.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*