Trassel skrev 2011-02-22 13:39:19 följande:
Telgbo, Jag förtår verkligen att det är tufft nu med all oro och motstridiga symptomer för kroppen.
Jag tror ocks att du kan testa att ta lite järntillskott och se om du blir lite piggare. Jag klarade inte heller av niferexen utan tog hemofer istället, den är lite lindriagre för magen men höjer inte järnvärdet så mycket utan håller det mer på den nivån man redan har. Det finns ju järntillskott som brustabletter, kanske det kan räcka för tillfället? Ett mer långtidstips är att använda gutjärnspanna vid matlagning!
Två veckor till vul är ju alltid två veckor men jag hoppas också tiden kommer rinna på ändå och att det ska se finemang ut då!
Trist att inte få nån respons i andra tråder, det är inte så skoj! För min del får du gärna hänga här om du vill!
Hade vi inte en plustråd för tempare? Är den nått aktiv?
Jag har en ritkigt tråkig kurva just nu, ÄL vill sig verkligen inte!
Jo symtomen är verkligen fram och tillbaks och märks väl mest på mitt humör
Så trött är jag inte, men jag vet att mitt järvärde måste upp för det har alltid sedan jag var tonåring varit lågt. Ska kolla upp om det finns nåt som höjer det som magen fixar . Nu har trögheten i magen satt igång iaf, får se om det fortsätter. Alla symtom välkomnas med öppna armar
Ja det är oändliug lång väntan till det är dags för vul men nu är det iaf bokat. kommer vara skitnervös som sagt.
Jo tråkigt med noll respons och ännu värre när nån kommer in och påstår massa falskheter om mig och vrålar ut det i caps lock.
chiqita skrev 2011-02-22 14:48:58 följande:
Telgebo: Förstår vad du menar. Har själv känt mig osynlig i flera trådar och efter det är det i princip bara "30+-trådarna", samt denna då, som gäller.. Kan varmt rekommendera de trådarna då många trådar, jag säger inte alla, består av yngre medlemmar, och min erfarenhet är att det är mycket goare stämning i de "äldre" trådarna. (hoppas jag inte trampar någon på fötterna nu) Men det är min erfarenhet då.
Fann denna av en slump och här har vi ju alla gemensamt att vi tempar
Du jag skrev något liknande att det är vänligare stämning i 30+ trådar och oj oj oj nu blir jag jagad aven 19 åring för det, inte kul.
Får lika lågt med att skriva i trådar nu då jag blir jagad ab tyrannous rex .
Trassel: Tråkigt med din ÄL som inte vill infinna sig
Tallkotte12 skrev 2011-02-22 15:51:25 följande:
Och om plustråden inte är aktiv, kan ju de som plussar få göra den aktiv om de vill...
Även om jag inte hängt här inne så länge så håller jag med om att det är trevligare stämning här än i en del andra trådar! Så för min del får du gärna stanna, Telgebo. =) Och jag hoppas att du mår bättre snart, trötthet verkar ju vara ett vanligt graviditetsymtom. Min syster är i vecka 8 och behöver lägga sig och sova en stund varje eftermiddag... Men att kolla upp blodvärdena kan ju inte skada?
Jag har försökt dra igång den men det äre segt och som sagt vill inte dra med mig tyrannous rex dig också så kag ligger lågt tills tyrannous rex givit upp.
ska be om ett hb koll.
ceke skrev 2011-02-22 21:28:58 följande:
Tegelbo: även självklart för mig att du ska stanna här i tråden om du vill det
Jag kan ju inte riktigt tänka mig in i din sist ordentligt då jag aldrig varit gravid... men jag tror att jag skulle va precis lika nojjig som du om jag väl hamnar där någon dag...
Men vet du.. jag känner två tjejer som en av sina graviditeter inte haft några symptom mer än en växande mage under hela tiden! och så vet jag en tjej som fick veta två veckor innan BF att hon var gravid.... (japp, en sann historia, hon blev minst sagt chockad då hon gick till barnmorskan för att få p-piller... och det syntes inte på henne heller, utan mer bara som om hon lagt på sig några kilon bara sådär ändå).... det jag ville ha sagt med det är väl mer att det inte är så ovanligt att inte känna så mycket.. som jag förstått. Antar att det inte är så mycket lugnande att höra.. men ändå
Här har det pang, pong, tjongat i magen idag och jag va verkligen TOKöm vid sex nyss.. så antar att sex är bara sekunder iväg, typ.. en dag sent men det känns ju som godkänt
Jag kunde aldrig tro att jag skulle bli såhär nojjog och extrem orolig avatt vara gravid.
Låter ju helt otroligt att man kan gå till v.38 utan att veta om en graviditet och inte känna fosterrörelser och sparkar, trött eller någonting. Man undrar ju hur god kroppskännedom sådana människor har. För mig vore det otänkbart att kunna gå till v.38 utan att märkas då jag var så sstor då jag väntade barn senast att inga kläder passade och jackan inte fick att stänga och jag lät som ett helt ånglok där jag drog fram ha ha.