Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

ceke skrev 2011-02-24 21:35:07 följande:
    Smurfette: Men va underbart! Stort grattis Skrattande

Kinderägg: Härliga nyheter från proverna etc. Och hoppas pergon gör sitt

Telgebo: När du väl får en BM, se till att prata ut om din oro och be att få någon att prata med. Känner med dig som är så orolig!

Här har ju tempen varit något högre i två dagar... men jag har fortfarande äggvita och hög och öppen tapp. Vad är nu detta?? Hmm.. Min kropp tycker om att göra mig förbryllad...
    Jo det ska jag göra.

Här har jag sovit sedan kl 21.30 ca och vaknade runt 05.30 pigg. Ähh det tillhär INTE vanligheterna kan jag lugnt säga och så har jag drömt om nåt som normalt som Langos som jag inte inte käkt på typ 10 år och inte ägnat en tanke på på minst lika länge Jag är helst ordlös gällande mina totalsjuka drömmar alltså
    Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo
    Vi 4 skrev 2011-02-24 21:40:16 följande:

miapia, det borde ju vara tabletten som drog ner tempen 0.2, så jag skulle nog discarda den, eller fylla i typ sleep deprived (så pricken blir vit), du sov ju inte 3h i sträck innan.

Kinderägg, så härligt att höra!!! Vad glad jag blev för din skull. Hoppas att lättnaden, pergon och spolningen gör susen. När är det eg. man får pergo utskrivet och vad är det den gör? Får kanske googla lite.

Smurfette, härligt! Roligt att få sitt allra första plus

Telgebo, nej det är kanske inte så lätt att få tag i någon bm innan, men försök att få fram oron när du kommer dit så att du kan få lite extra stöttning! Hoppas du känner dig bättre i morgon!

Trassel så trist, hoppas ni blir friska snabbt denna gång!

Håller tummarna för många fina tempar i morgon!

Pergon mognar på folliklar men garanterar ingen ÄL. Det var tal om att jag skulle äta det men det var ju för tusan restnotat i hela lndet så det var omöjligt att få tag i.

Jag ska verkligen uttrycka min oro men BM är ju som dom är "Det gåååår säkert bra och allt är så normaaaaaaaalt"!!! Suck!!!
    Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo
    Kinderägg skrev 2011-02-25 07:23:52 följande:
    Jag vet faktiskt inte, jag tog prover på dag tre i min cykel men vet inte vad det var riktigt, allt dom kollat såg bra ut iaf. Igår på dag 6 kollade dom med VUL och allt såg bra ut, 5-6 små äggblåsor på varje äggstock kunde hon se.
    Dag 3 prover är koll på LH, FSH och nåt annat jag inte minns namnet på nu, kan ju ha varit AMH också men det brukar vara på egen remiss.

Har du fått lämna progesteron blodprov? Det lämnar man runt dag 21-24 för att se att prgesteronet höjs efter ÄL. Jag var ju helt säker på att jag ägglossade vilket det visades att jag inte gjorde och det märktes även på dom mensblödningarna jag sen fick under en äl fri cykel för dom var mer långdragna och jag blödde väldigt hoppigt och ojämnt.
    Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo
    ceke skrev 2011-02-25 06:37:51 följande:
    Flera fina kurvor att kika på nu. Spännande! Bengalen och Miapia: hur går det idag? Ser ju super ut för er båda, om man tänker bort MIapias temp igår pga tabletten..

Själv fick jag precvis ett rött kryss. Känns bra
    Grattis till coverline Nu är det baara att hålla tummarna för ett plus denna gången då.
    Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo
    Kinderägg skrev 2011-02-25 07:28:39 följande:
    Ja du jag trodde mest att man fick Pergo utskrivet när man inte har egen ÄL men ack så fel jag hade, jag fick det för att stimulera en bättre ÄL och öka chanserna ifall min ÄL och äggkvalitet är lite sämre.
    Jag ser fram emot spolningen nu även om det inte lät allt för behagligt, hoppas bara att jag få kallelsen fort nu.
    Jag spolades den 12 april och 13 dagar senare så plussade jag. Gyn sa att många blir fort gravida efter en spolning men jag trodde ju givetvis det gällde alla utom just jag då, men jag blev det men vidare långdragen graviditet blev det ju inte utan jag fick MA men det berodde ju inte på spolningen.

Jag är positiv till spolning och effekten sitter kvar i 3 månader så.
    Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo
    Bengalen skrev 2011-02-25 07:37:39 följande:
    Kinderägg: Det var FSH-prov du tog på CD 3. Jag har blivit spolad och det gjorde inte speciellt ont, lite som mensvärk bara men det kan tydligen variera mellan person till person.

Ceke: Grattis till din coverline, klart det är ÄL du har haft. Flytningarna kan pågå ett par dagar efter ÄL innan de försvinner.

Dag 28 för mig vilket är alla tiders rekord. Jag brukar ju ligga på cykler på mellan 18 till max 23 dagar. Fortfarande inga spottings heller så jag är överlycklig. Känner dock inget speciellt och med min bakgrund vågar jag inte heller tro att det skulle kunna ha lyckats. Jag tror snarare att det är min TCM-akupunktör som äntligen har börjat få rätt på min cykel med rätt örtmediciner.

Grattis Smurfette till plusset!
    Det låter ju lovande och jag har länge tyckt att din kurva ser bra ut så kanske du ändå inte ska tro det sämsta utan köpa ett test och testa
    Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo

Jag tänkte köpa dubbelpack CB igår men det glömdes bort och kom pås ca 3 min innan bussen hem skulle gå och jag ville verkligen inte ta nästa buss som gick 30 min senare utan ville hem då jag var extrem trött och frusen och dessutom väntade besök 1 timme senare.

Nu sitter jag dock och funderar på om jag ska köpa eller spara pengar och hoppa över och lita på dom 2 test jag har varav det ändå med slockande display som inte visar nåt längre.

Jag fick ju ett plus på vanligt CB den 12 februari och det dök ju upp fort innan kontrollstrecket syntes men det är ju inte så stark men det syns ju väl så men det skulle ju vara skönt att se att plusset blir starkare blått och ett tecken på att hcg halten o kroppen ökar och det måste väl vara positiivt eller? Fast nu har jag dock hört att hcg halten kan öka trots avstannad graviditet så jag inte om ett stark plus på ett test skulle göra mig så mycket lugnare. Kanske för några timmar men knappast tills det är dags för VUL.

Det enda jag känner är stark ömhet i brösten och så vaknar jag tidigt, sover sämre och drömmer helsjuka drömmar minst sagt.

Behöver råd om jag ska köpa test eller inte.

Nu fick jah en sån där känsla att jag skrivit detta inlägg förr i tiden..vad kallas det  det heter nåt inte don juan eller carpe diem utan nåt annat.

Ska nog lägga till virrighet på symtomlistan också

Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo
    Smurfette77 skrev 2011-02-25 08:56:51 följande:
     Nej inga symptom, bara beiga spottings som jag haft sen innan jag testade. Jag ska inte testa mer och inte tempa mer och bara försöka slappna av. Min mamma hade massor av spottings när hon var gravid och min kompis också, så jag ska försöka att bara lita på min kropp.

MiaPia, Ceke Bengalenoch Vi 4: Tack Glad
    Okej, bara jag som är galen då som fortsätter tempa och testa. Har ju ett MA i babaget så jag är lite nojjig.

På tal om annat ska ni kolla på den nya förlossningsserien som börjar på TV 4 den 7 mars? Själv kommer jag sitta spikad.
    Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo
    chiqita skrev 2011-02-25 09:50:40 följande:
    Smurfette: spottings är supervanligt.. Själv hade jag små blödningar innan jag plussade och resultatet springer omkring nere

Telgebo: jag förstår att det är frestande att köpa, och om du tror att du blir lugnare, köp ett digitalt så får du det svart på vitt och slipper analysera styrkan på strecken osv

Kinder: har hört flera som blivit gravida efter spolning så det kan ju vara värt ett försök. Grattis till fina resultat på tester också

Ceke: Härligt med ÄL-kryss

Bengalen: oj att du klarar dig från att testa :-O

Själv har jag fått Agnes förkylning och därtill en massa EW och supermolningar i äggstocksområdet.. Igår gjorde det nästan ont om jag inte var försiktig när jag satte mig och liksom drog och stack på vänster sida. Någon som vet om det kan bli så när man är förkyld? Hög temp och huvudvärk idag också, men det beror nog mer på förkylning än något annat.. Däremot har jag haft halsbränna i det sista också och det brukar jag få dagarna innan mens..
    Mitt Äl-kryss försvann när jag fick en massa EW så kanske blev det ingen ÄL denna cykel.. Hmm...
    Ska jag köpa så ska jag köpa analoga CB och inte digitalt, då kan jag inte se att det blitt starkare sedan den 12 februari ju

Förra veckan fick jag gravid 3+ så jag kan ju inte få högre på den.

Fan man är knäpp, jag sitter här med världens illamående, skitont i brösten gravid i.5+5 och ska köpa 2 pack CB precis som jag inte kan lägga pengarna på nåt vettigare.
    Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo

Nu har jag sovit totalt 13 timmar i två etapper, först ca 21.30-07.30 (fast var mycket vaken sedan 05.30)

Sedan la jag mig igen vid 09.45 och vaknade nu.

Gravid v.5+5 BF 24/10
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*