ceke skrev 2011-02-28 09:39:33 följande:
Hur tror du föresten det skulle va om du försöker att låta bli att tempa fram till den 9 mars? Du kanske blir mer stressad av det? Eller så är det lugnare att bara försöka lite på din kropp och inte bli oroad över hur tempen hoppar upp och ner?
Om jag nån gång skulle få ett plus, kommer jag sluta tempa. Jag skulle bli galen av att analysera tempen varje morgon därefter, tror jag.. och leva som på nålar, och precis som du läsa in allt möjligt i varje dags temp. Och så har jag lärt mig av en massa sidor här på FL att de där testen med veckoindikator inte är de bästa att förlita sig på angående veckoindikator, så de ska jag också försöka undvika... Sen om jag lyckas med dessa föresatser om jag väl blir gravid, är en annan fråga!
Än så länge är jag bara överlycklig över att mina spottings inte har kommit denna cykel. Lyckades tom göra nr 2 nyss utan spottings! Helt otroligt.. dag 20! Och tempen är fortfarande hög och fin, även om den dippade en aning från igår, så progesterontillverkningen hänger fortfarande med i leken! Men däremot var jag galet öm och djup penetration va som tusen knivar i magen igår när vi hade sex. Tack och lov finns det ju ställningar som inte innebär att det blir så djupt...
Är det nån av er som har bakåtlutande livmoder? kanske har frågat förut...
ja jag gör väl en massa fel tempat använder CB digital vilket frukatnsvärt mamma jag är, huga. Kanske därför jag får MA då.
Detta var ju jävligt elakt skrivet faktiskt.
Skulle du själv vilja läsa sådant när du plussar efter 10 månader och kämpat dig till ett plus på egen hand och fhaft MA innan. Kan du inte förstå varför man tempar då? Jag tycker det är rätt så förståeligt och det är många som testar med CB digitalt det skulle du med om plusset inte är så tydligt eller du ska väl vara kolugn och lita på kroppens signaler. Okej lätt och lita på dom när dem lurat en tidigare ch gett en ett MA förr. Men okej, jag är väl en dålig mamma då som håller på detta, men ett CB digitalt tycker jag fan inte är så överdrivet. och jag överanalyserar inte varje dags temp, 37,1 jaha glad gravid, 37,2 glad haft förut 37,0 har jag haft för länge sedan orolig 36,5 då blir jag paniskt rädd för så låg temp hade jag i väntan på ÄL.