Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

ceke skrev 2011-02-28 19:20:54 följande:
    Du kan inte ställa tv:n då? en del tv-apparater har ju väckningsfunktion... Eller be någon ringa dig?
    jag har en gammal tjocis tv och ingen sån funktion, inte ens text tv och ringa nån och be ringa mig kl 08 då måste jag ju tempa innan jag svarar.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    ceke skrev 2011-02-28 19:22:22 följande:
    Eller.. om du har hemtelefon.. så finns det en funktion att man ringer ett nr (står i telkatalogen) och begär väckning. Då ringer hemtelefonen på rätt tid...
    åhh det måste jag kolla upp undrar om det funkar med hemtelefoni osäkert.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo

hemtelefoni ska vara ip telefoni

Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    chiqita skrev 2011-02-28 22:32:01 följande:
    AnnJan: tror att kvällstempen ska vara 0,4-0,5 högre än morgontemp..
    fan då är jag nedkyld då 37,0 som imorse
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo

ska testa upp och hoppa fan men undrar hur det funkar och så har på datorn hela natten känns inte så tryggt rädd att det ska börja brinna typ och tycker den surrar för mycket när allt annat är tyst, jag tror iofs att min hjärna är van att vakna runt 7.30 rycket ungefär då solen går upp får se om jag prickar in rätt tid skulle vara kul. Innan har jag alltid vaknat typ några minuter innan klockan ska ringa av mig självt, tempat och somnat om.

Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Tallkotte12 skrev 2011-02-28 22:04:28 följande:
    Hittade två olika ställen på internet som gör att man kan ha väckarklocka i datorn. www.uppochhoppa.se och www.onlineclock.com. Har inte testat någon av dem, så jag vet inte hur de fungerar om datorn går i viloläge och så. Men du kan ju alltid ställa ett alarm nu ikväll och se om det fungerar :)
    kom till nån blogg så det var inget om att bli väckt där.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo

andra sidan fattar jag inte alls. jag får lita på mig själv och sedan den 9 mars får jag se till arr jag har fixat en klocka eller så får syrran ringa och väcka mig men hon är rätt så glömsk och den dagen får jag inte försova mig så jag missar vul om jag nu vågar åka på det.

Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Trassel skrev 2011-02-28 22:50:53 följande:
    telgebo, dra inte ner rullgardinen så vaknar du nog när det är ljust ute!

annjan, spännande! 
    Jag har varken rullgardin eller persienner i sovrummet

Nu vaknade jag inatt, trodde att det snart skulle vara morgon så jag och väntade på att det skulle bli morgon och ljusna, men till slut kunde jag inte vänta längre var så vrålkissnödig så jag var bara tvungen att tempa och gå upp och kissade och blev s ledsen när tempen var ännu lägre 36,9, tänkte att nu är det fan kört jag visste det, det är fan inte klokt att man ska få 2 ma på raken.
    Så gick jag upp och kollade på klockan i köket och grät av lättnad, den var ju 04.35 ha ha.

Kissade och la mig med tusen tankar i huvudet igen och somnade om till slut. Vaknar tempar 37,2 upp kollar klockan 07.50 YES!!
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    AMC80 skrev 2011-03-01 08:19:13 följande:
    Men så bra telgebo. Och tre timmat gick det emellan så du behöver inte oroa dig för det heller. Vad skönt för dig Solig
    Nja, inte riktigt. hade svårt att somna om, somnade kansjke strax efter 05 men jag vet inte 100% kan ha varit precis innan 05 också.

Så fruktansvärt lättad och jag gråter.

Har sån huvudvärk idag så det finns inte. Vanligt vid graviditet? Brukar knappt ha det annars. Har haft det väldigt mycket senaste veckan.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    Kinderägg skrev 2011-03-01 09:30:06 följande:
    När jag väntade min äldsta dotter så hade jag konstant huvudvärk i 8 månader och jag hade aldrig huvudvärk innan, min BM talade då om att huvudvärk är ganska vanligt. Har även haft mycket huvudvärk när jag väntat dom andra barnen. Mitt sätt att bota den var med en mugg kaffe eller med Alvedon och en koffeintablett, dricker inte kaffe i vanliga fall så det kanske var därför det hade så bra effekt på mig.
    Nu har jag ju hypothyreos och äter levaxin så dhuvudvärken kan ju bero på att jag behöver höja eller sänka dosen. Har ringt mvc och bett att få ta ett prov på mina värden om min läkare kan skicka mig en remiss på det, men nää en bm ska ringa upp mig om några dagar och sedan ska hon isf be läkaren skriva remiss till blodprov, vilket krångel när jag har konstaterad hypothyreos och det är läkaren på den mottagningen som har skött det hela tiden.

Kan inte fatta hur det kan ta flera dagar innan en bm ska ringa upp tar man fel dos levaxin är ju inget bra och jagsom har ett ma i bagaget och tom nämnt det i telfon för dom borde ju förstå att det här kan det ju inte sölas med.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*