Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Kinderägg skrev 2011-02-15 18:59:33 följande:
    Ja visst kan vi göra IVF om vi vill men vi får bekosta det själv i så fall och det finns ju ingen garanti att jag blir gravid för det. Att gå igenom en IVF känns inte rätt mot våra barn som vi redan har, det är mycket biverkningar och jag vill orka vara en bra mamma. Har mycket besvär pga av min sjukdom så jag vill inte utsätta mig och min familj för ännu mer besvär. Men som sagt är det väldigt svårt att förlika sig med tanken på att kanske inte kunna få fler barn. Nästa vecka får vi veta om mannens simmare är ok iaf och så blir det en grundlig undersökning av mig.
    Fy vad jobbigt när man vill så mycket och så vill det sig inte ändå. Har ju varit där själv alldeles nyligen och jag har fortfarande svårt att förstå att jag nu har lyckas få ett +, har ju liksom längtat och längtat och nu liksom är kampen förhoppningsvis över.

Men måste ni bekosta ett IVF själva? Insemination finns ju också, behöver ju inte vara nåt fel, jag menar du och din man har ju lyckats förr så det verkar ju märkligt då att det helt plötsligt inte går. Kan ju vara så att sekretet är för tjockjt att simma i så att en insemination i stimulerad eller ostimulerad cykel skulle kunna fungera. Vill bara hjälpa.
    Efter 19 månaders försök BF 24/10-11 v.4+2
  • telgebo
    Vi 4 skrev 2011-02-15 19:21:25 följande:
    Telgebo, då håller vi tummarna för fler symptom

Trassel, ser ju ut som att äl kan ha varit, men det är nog värt att hålla koll nu eftersom det brukar vara senare äl för dig. Om det redan varit kanske det går att tänka lite positivt att du iaf har fått en normal lång cykel så snabt efter mf. Kram!

Bubblamaj, och kinderägg, tack! Ingen feeling alls här dock! Mina kurvor har ju tidigare ibland också sett så höga och fina ut för att sedan dala dpo 11, 12 eller 13. Idag är det dpo 12 så även om den håller sig högg i morgon med kan den sjunka nästa dag efter det. Så jag räknar med att det inte blivit något.

Bengalen, åh så roligt! Tänk att det verkar fungera! Håller tummarna att det räcker hela vägen!

Kinderägg, vad tråkigt! Har du inte haft spottings vid någon av dina tidigare graviditeter? Betyder det alltså att du är helt säker på att det inte blev något denna månad? Får man fråga vad du har för sjukdom? Usch jag förstår att det är svårt att förlika sig med tanken på att man ev. inte kan få fler barn! Min man ville inte ha fler under en lång period och det var verkligen knäckande, särskilt som jag ju känner hur tiden verkligen är emot en nu. Hoppas att ni får bra svar på era prover och att ni bara behöver en eller två månader till på er. En knäpp tanke jag har är att man skulle kunna ha månader under året som är extra bra för en, jag bygger det på att många verkar få barn samma månad som de fått förut, vet inte om ni känner igen det? Själv har jag blivit gravid två gånger i juli och inbillar mig att det är en bra fertil månad för mig, nu senast var det mars som funkade. Om det inte är så är det ju i alla fall inte fel att bygga upp en förväntanseffekt Kanske har du någon sådan månad att hoppas kring?  
    Känner igen detta med hög temp vid DPO 11.12. 13 och så skit mensen alltså. hade många sådana cykler och denna månad skillde sig inte heller förutom annorlunda flytningar och grymt ont i brösten.

Nu känner jag inte lika mycket längre men är sjukt trött nu och ska l'gga mig i TV-soffan nu och kommer nog garanterat slockna där

Håller tummarna att det gått vägen på din chart, den ser ju väldigt bra ut.
  • telgebo
    Kinderägg skrev 2011-02-15 19:50:59 följande:
    Jag har fibromyalgi och konstant ont, det går dock i skov så ibland är jag jättedålig. Jag har haft spottnings vid en av mina graviditeter men det känns inte så hoppfullt ändå, allt som allt har jag varit gravid 12 gånger nämligen. Har för mig att jag hört nåt om det där med månader faktiskt, undrar om det inte hade med ljuset att göra, att man lättare blev gravid vår/sommar. Fråga mig dock inte vart jag hört det någonstans. Mina barn är födda i mars, maj, juli, augusti och oktober så här är det spridda skurar.
    Jag har också hört att att det tydligen ska vara lättare att bli gravid under våren och sommaren, men vet inte heller vad jag läst det.
    Kinderägg skrev 2011-02-15 19:59:35 följande:
    Eftersom vi redan har barn så får vi bekosta det själva. Förhoppningsvis så blir det spolning av äggledare och insemination iaf OM mannens spermier är ok vill säga. Jag har en känsla av att dom inte är ok tyvärr, han hade en envis inflammation i ena testikeln för ca ett år sen och det oroar mig.
    Oj då hoppas det inte är det som ställer til det. Men en insemination är inte så dyr som ett IVF, en klen tröst men ändå, alternativet finns och det kanske tar sig.
  • telgebo
    chiqita skrev 2011-02-15 22:43:10 följande:
    Kinder: Oj så många graviditeter. Tråkigt med en del mf men många barn också, i a fall många enligt min räkning Skön spridning på dem.

Själv hoppas jag att vi i a fall får ett syskon till vår tjej. Har en känsla av at jag har lättare att bli gravid antingen tidig vår, typ nu, eller senhöst. Har i o f sig bara varit gravid 2 ggr vad jag vet och ena gången plussade jag i februari, andra i oktober Tror inte man kan bygga speciellt mycket statistik på två graviditeter. hehe En annan teori jag haft är att man har lättare att bli gravid så att bf blir i närheten av hur syskon eller föräldrar är födda. Fast det ger å andra sidan en otrolig bredd så den teorin tror jag inte på längre

Men tjejer, klart vi ska bli gravida! ..även om resan dit stundom känns extremt avlägsen och lång Att se att någon plussar då och då inger ju hopp.

Btw - grattis till pluss Tegelbo  
    Tack
  • telgebo
    Vi 4 skrev 2011-02-16 10:16:29 följande:
    min temp gick UPP i morse, men jag tror verkligen INTE att jag är gravid, den kommer nog dippa i morgon istället, men lite konstigt att den gick upp, har ju legat superstadigt och borde gå ner i dag eller i morgon. Mens borde komma i morgon, (tidigast i dag och senast på fredag). Enda indikationen på något annorlunda är att jag har frusit mycket (kan ju vara på väg att bli sjuk, men jag har faktiskt varit frusen mina andra graviditeter) den andra underligheten är att jag brukar få migrän vid bim och än har jag inte känt något av den, men det kan ju komma i morgon eller på fredag. I övrigt är det precis som vanligt innan bim, känns som att det kan sätta igång när som helst och jag går och tittar efter med jämna mellanrum...
    Säg inte, jag har frusit jättemycket dom senaste dagarna så.

Idag gick min temp ner 0,1 grad från 37,1-37,0 tycker den bara sjunker och sjunker och det gör mig faktiskt fundersam. Förra gången jag var gravid och fick MA så sjönk den ju också. Sedan var jag dum och tog ett ÄL-test, har hört att dom visar positivt vid graviditet så jag tänkte att jag skulle testa och samtidigt bli av med dom jag har nu då jag inte behöver dom längre. Det visade negativt så nu är jag skitorolig vad det beroro på. Jag vet skitdumt att använda det men men.

Jag ska köpa ett digitalt CB på fredag och testa med det, kommer bli skitchockad om det skulle visa inte gravid då.

Någon som vet varför tempen sjunker vid graviditet och varför ÄL-testet visar negativt vid graviditet (testlagrets sticka)
    Efter 19 månaders försök BF 24/10-11 v.4+3
  • telgebo
    AMC80 skrev 2011-02-16 12:07:32 följande:
    Men äl-test är väl inte så pålitliga som grav.test? Om de hade varit det så borde ju alla test vara kombinerade, dvs kunna användas både vid äl och grav? Och det gör de ju inte så jag tror att du kan vara lugn.

Tempen är ju fortfarande hög även om den var lite lägre idag. Å andra sidan har du en vit ring så du har tempat annat tid eller något va? Det borde kunna spela in. Din förra vita var ju också lägre än dina blå.
    Jag vet inte vad jag ska tro. Jag har läst flera ggr här på FL och även hört att ÄL-test visar positivt vid graviditet och ÄL och eftersom jag fått plus med CB graviditetstest i lördags så trodde jag verkligen att ÄL-testet skulle visa strakt positivt idag, men icke.

Jag tempade 1 timme tidigare idag vaknade pigg vid 07 och tempade och gick upp en stund men gick och la mig igen och somnade men tempade vid 10.30 och då var tempen fortfarande 37,0. Med ett MA i bagaget med fallande tempar så är man ju skitorolig nu.
  • telgebo
    Trassel skrev 2011-02-16 12:14:30 följande:
    Hejhej!
    Min temp låg på 36.6 imorse så nu vete sjuttan, äl kanske inte har varit trots allt, känns dock som kroppen försöker! 

Vi4, UPP! Jahadu, då blir det spännande

AnnJan, hörde just på radion imorse att om man tog zinktillskott i början av en förkylning så tenderade den att gå över snabbare. Testa? Krya!

Telgebo, ältestet kan jag inte svara för men att ligga på en temp runt 37 är ju ganska normalt som gravid och tempen ligger ju sällan på exakt samma så det är nog förmodligen helt i sin ordning men visst börjar man fundera och sen är det svårt att sluta!
    Jo det är säkert helt idiotsikt och dumt att fortsätta tempa vid graviditet för det är ju att driva sig själv till oroligheter så fort den går ner 0.1-0,2 grader, men jag känner att jag vill ha lite koll ett tag till tills jag åtminstone har gått över den tid då mitt MA ägde rum, faller den mer så vet jag ju att det bara är att börja kämpa vidare med ett nytt plus. Fan blir knäpp på det här, vill bara snabbspola fram tiden till v.12 eller nåt.
  • telgebo
    ceke skrev 2011-02-16 12:29:52 följande:
    Hmm.. jag börjar fundera.. Om ni var jag... skulle ni då avvakta ett försök för att först få provsvaren från vävnadsprover från tappen? Började precis fundera på det... och jag är ju på dag 8 idag så det börjar bli dags att fundera på det då jag antar att ÄL som vanligt är dag 13-14... Nu verkar dock kroppen ÄNTLIGEN ha slutat upp med att spotta för denna gången.. så nu har jag väl sisådär 89-10 dagar utan skiten innan den drar igång igen.. Tjihoo va skönt det är att slippa bry sig om trosskydd för några dar...

Tegelbo: Ser ju fortfarande bra ut på kurvan, men tror att jag också hade varit orolig. Tror faktiskt att jag ska sluta tempa om jag nån gång skulle lyckas bli gravid..
    Jo jag är döorolig och jag börjar faktiskt tro på att det inte blir nån bebis denna gång, fan vad surt.
  • telgebo
    AMC80 skrev 2011-02-17 08:38:11 följande:
    Telgebo, det ser ju bra ut idag.
    Ja idag hoppade tempen upp 0,2 grader och det är jag så glad över Det känns lovande än så länge iaf. Imorgon ska jag ta graviditetstest igen.
    Gravid v.4+4 BF 24/10
  • telgebo
    Vi 4 skrev 2011-02-17 09:15:09 följande:
    kikar bara in för att säga att det inte bidde något här denna månad. Ny cykel och nya tag. Det känns helt ok eftersom det bara var andra försöket (denna tempomgång) och jag inte själv har trott att det blivit något, det är mycket värre de gånger man verkligen har hoppats och trott att det kanske är något på g, tycker jag.

Välkommen kramlo, det är bara att fråga på, det bruakr man behöva när man är ny för det är lite att hålla ordning på innan man kommit in i det, sedan rullardet bara på Vad roligt med giftemål och sedan försök att skaffa barn Jätteklokt att kolla upp kroppen lite först.
    Skit också att det inte bidde något, kram
    Trassel skrev 2011-02-17 09:18:11 följande:
    Vi4, skit också!
    Telgebo, Tempen ligger ju bra idag! 
    AnnJan, Få se om zink är grejen när man är förkyld! Krya vidare!

På dag 23 ( det är ju ingen normalcykel men ändå...) och ingen äl, tempen var låg imorse och jag känner mej bättre! 
    Ja idag känner jag mig positiv och har fått hoppet åter.
    AMC80 skrev 2011-02-17 09:44:29 följande:
    Trassel, ja det verkar så. Egentligen tog jag ju en vitamin, men det var dagsbehovet av zink i den. Vad bra att du blivit friskare. Då kommer nog din ÄL snart med.

Jag trodde te var riskfritt att dricka, och så läste jag idag att man inte ska drick amer än sex koppar/dag. Så  mycket kommer jag inte upp i, men det känns som jag borde dra ned ändå. tre-fyra blir det som mest, men det känns för mycket nu ändå.

Är det någon som vet hur snabbt efter äl-slutet tempen stiger? Min ÄL hamnar på 14 feb, men jag hävdar bestämt att det var den 13:e. Då hade jag ÄL flytningar och positivt på stickan. Den 14 hade jag inte likadana flytningar och stickan visade minus (testade på kvällen båda gångerna). Däremot var tempen fortsatt låg på morgonen dag 14 så min teori är att äl började den 13 men avslutades under morgonen den 14:e. Flytningarna kollar jag alltid vid tiotiden på förmiddagarna.
    Detta med te gör mig nervös. Jag har druckit väldigt mycket te denna vinter för jag fryser så mycket kontant hela tiden, drack 2 koppar imorse. Vet inte hur många koppar det blir per dag men säkert 6-8 st skulle jag tro. Måste verkligen dra ner på det och dessutom börja med rött te som jag tycker smakar apa, men vad gör man inte för bebis.
    Gravid v.4+4 BF 24/10
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*