Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Ang det AnnJan frågar: Jag vaknade kl 04.45 pigg idag (impressed) och tempade 37,0. Gick och la mig igen vid 06 och somnade om runt 06.30 och tempade igen vid 09.15 och då var tempen 0,1 grad högre alltså 37,1

För mig är det så att tempen går upp om jag tempar senare.

Nåt annat Ni missar väl inte serien på TV 4 kl 21.00 idag? En unge i minuten, om ni nu vill se.

Idag är det förresten v.7+1 i min graviditet, i min förra graviditet så kom jag inte längre än såhär så det känns så skönt att jag förhoppningsvis kommit över denna dag i graviditeten, men jag vet ju inte hur det ser ut där inne men jag har ju symtom som tyder på att allt står rätt till men jag längtar med skräckblandad förtjusning till nästa VUL nästa tisdag om 1 vecka. Först då kan jag slappna av.

Fru höst: jag tycker du ska ringa och boka tid idag hos gyn för att få detta utrett.

Gravid v.7+1 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • telgebo
    AMC80 skrev 2011-03-07 10:08:23 följande:
    Då har den kke gått upp ett snäpp då. Äh jag kollade misscarriage-kurvor på ff och en hel del av dem visar ingen tempsänk heller så det är bara att vänta och se. Har bokat vul om två veckor och inskrivning på mvc om tre.
    Mvc var inte så intresserade av min äl utan ville veta senaste mens (som ju var 29 dagar innan äl vilket jag sa tre gånger) så nu är jag två veckor mer gravid. På pappret iaf, inte irl.
    ingen höjning alls? Vid mitt MA gick tempen ner ner ner och nu är det ju upp och ner, min kurba finns i charten om du vill se.
  • telgebo

Vilket underbart program på TV 4: Såg ni?

AnnJn konstigt, ska titta på din kurva innan jag ska sova, är så trött.

• telgebo

AnnJan helt still är den ju inte den har ju gått upp och sedan ner och sedan legat på 37,0 i 2 dagar , jag har inte heller så hög temp 37,0-37.1 och 37,2 nån gång ibland men det blir mycket hackad min sömn då jag kissar på nätterna och vaknat så tidigt och det påverkar ju.

• telgebo
    chiqita skrev 2011-03-08 18:20:11 följande:
    Oj oj, här händer det saker. Grattis fru Höst och Bumbi till plus!!!

Bumbi: din beskrivning lät nästan som mig, men jag blöder för mycket för att tro att jag skulle vara gravid..

AnnJan: bravo, fortsätt att "smitta" oss
    Det var väl snanare jag som började den har smittvågen av plus va Jag plussade redan den 12/2 och efter det Ann Jan och nu kanske Fru Höst och Bumbi.

Fru Höst: Vill dig illa, men jag har fått så smalt plus på CB i dec 09 och blev så glad, men det var inget utan en konstig mens som slutresultat av det så jag skulle precis som du ska göra ta ett digitalt CB och kontakta gyn oavsett resultat på det.

Här gick tempen upp igår till 37,4, högsta tempen hittills i denna graviditet och idag 37,3

Har nu passerat den tiden som jag fick mitt MA i min förra graviditet med 2 dagar och det känns så skönt att ha gått  över det.

BM ringde igår men jag orkade bara inte svara, så sjukt trött och idag ringde hon igen, alla prover bra. Gepatit B negativ, Syfilis negativ, HIV negativ, Rubella immun, TSH 1,9, T4 16, Ferritin asdåligt på 6 inte konstigt att jag är en vandrande zombie och trögtänkt så nu skall jag börja med Biferex men har bara Duroferon hemma men hon sa att jag kunde ta det men då får jag tänka på att inte ta dom ihop med mat och eller ihop med Levaxin. Men det känns ju dumt att köpa Niferex när jag har en hel 100 förpackning Duroferon hemma.

Usvh jag gillar inte järntabletter, men detta var väntat så jag är inte förvånad men jag trodde jag inte skulle börja få äta järn redan i v.7+3.
    Gravid v.7+3 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • telgebo

Fru Höst: Vill dig INGET illa, skulle det ju stå.

Gravid v.7+3 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • telgebo
    AMC80 skrev 2011-03-09 10:48:58 följande:
    Jo Telgebo började väl och sedan var det väl Smurfettes tur. Vi verkar helt klart vara inne i ett gravidstim just nu.
    Just det Smurfette har ju plussat Har inte sett till henne på länge, hoppas det inte hänt något.

Är så sjukt trött och jag som måste städa idag då det ska bli kalas här imorgon och jag orkar bara inte och dessutom mår jag så illa.
    Gravid v.7+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Lövet22 skrev 2011-03-09 11:30:24 följande:
    Telgebo Jag förstår vad du menar
    Bra

Jag mår ruttet just nu, är så ledsen och arg  och orolig.
  • telgebo
    Vi 4 skrev 2011-03-09 12:58:09 följande:
    Grattis till Bumbi härifrån med! Men det låter jobbigt om du blöder samtidigt!

Hoppas att plussen sprids vidare till oss andra också, men jag som är lite pessimistisk av mig ibland tänker att då talar ju statistiken emot att fler skulle plussa...
    Nej nu smittar vi gravida dig vi 4, beredd...ATJOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!
  • telgebo
    Lövet22 skrev 2011-03-09 15:34:54 följande:
    Telgebo tråkigt att må dåligt.

Jag har så många symtom. Typ växtvärk, känns som mensen ska komma när som helst men det kommer bara massa flytningar, gör ont i ryggen, baken?? och ägglossningstrakten. Yr, trött, men svårt att sova på natten dessutom detta äckliga osmak för allt. Jag älskar mat och gott, men nu vill jag inte ha nått. Inget, känner mig lite kräkig nästan när jag tänkar på pasta Avsmak och olust är väl bra ord hur jag känner mig nu.
    Det där låter som klockrena symtom på graviditet, exakt sådär mår jag + galet illamående och galet trött ville bara spy för då kanske det skulle kännas lite bättre.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*