Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Kinderägg skrev 2011-03-09 18:15:26 följande:
    Ja man får verkligen hoppas på att gravidvågen sprider sig till oss som fortfarande är ogravida. Ska försöka få med mig mannen för en svängom i sängen ikväll igen, får skicka upp tonåringarna på övervåningen med en laptop och en film.
    Igår kväll när vi hade haft sex så ställde sig mannen helt plötsligt upp i sängen, tog tag i mina ben, lyfte upp mig och skakade mig. Nu jäklar ska dom väl få fart och kunna hitta rätt sa han, jag kan lova att jag skrattade, var inte alls beredd på att bli upplyft i benen.
    Ha ha, låter galet roligt. Din man vill verkligen lika mycket som du, gulligt av honom.
    Gravid v.7+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    AMC80 skrev 2011-03-09 19:23:42 följande:
    Haha kinderägg, det vore väl tusan om det inte tog sig igår. Om det gör det har du en rolig historia att berätta för bebben.

Jag är så glad. Har börjat må illa idag. Inte så jag spyr, mer som att precis ha gått av en snurrig karusell.

Hur är det då Telgebo? Har det hänt något?
    Nää inte hänt nåt, det är bara jobbigt med en BM som inte lyssnar på mig så nu har jag tröttnet och bytt, en sjukgymnast som måste glappa för alla för det är ju inom vården och då måste man berätta tidigt och jag fattar inte varför då, ska inte jag få avgöra själv nr jag vill berätta och slippa bli tvingad till det. Så illamående och trötthet på det. och så den konstanta oron för MA och så VUL på tisdag och så nästa och så nästa...vet inte var som är värst.
  • telgebo
    ceke skrev 2011-03-09 20:08:43 följande:
    Kinderägg hihi!

AnnJan: Härligt med illamående Berättar ju helt klart att du är gravid

Telgebo: Va skönt att du gått över gränsen för ditt ma!

Fru Höst. Usch vilken sträckbänk du hamnat i! Lycka till med testet imorrn!

Ego: Här är det mens för fulla muggar. Känns som en ordentlig rensning, så det känns bra! Hehe.. skulle det ta sig på nästa försök blir det en luciabebis Ser fram emot fredag och gynbesök! Inte ofta man ser fram emot sånt.. men så är det
    Tack, det är iaf ett orosmoment mindre att ha passerat det så det är skönt. Denna gång kommer jag gå längre iaf och förjoppningvis få en bebis.

Trist med mens, hoppas på Lucia bebis nu och du, lycka till hos gyn på fredag.
  • telgebo
    Vi 4 skrev 2011-03-09 21:35:33 följande:
    Kinderägg

AnnJan, skönt, men jobbigt samtidigt!

FruHöst, det där känner jag verkligen igen från mina grav, usch så pyton jag har mått...Stackare!

Telgebo, fint att ha gått över den gränsen! Men tråkigt att du inte känner dig bra!

Ceke, en rejäl utrensning nu då.
    Ja fy mår verkligen inget vidare och hur ska jag få i mig järnatbeller nu då ikväll med detta illamående är mig en gåta, får ju inte ta dom med mat och min mage är ju stillastående och lär ju inte bli livligare av dessa Duroferon, känner redan hur spyan kommer åka hiss när tabletten ska ner, fy fan.
  • telgebo
    Bubblamaj skrev 2011-03-09 22:07:05 följande:
    Oo, jag tror jag tar lite av den där nysningen också! Känns som att det är troligare att bli gravid av den än den vanliga vägen...
    Här kom mensen ikväll och vi börjar på ny kula. Nr 9.
    Varsågoda alla som vill bli gravida, tyvärr innehåller den grymt jobbigt illamående, vrålonda tuttar och galet trött men ni blir gravida iaf

Trist med mens, verkar som adet är väldigt synkat här, att ni har mens ungefär samtidigt och ÄL lika så. Vet att det kan bli så, mamma och jag och mina syyror hade PMS samtidigt så pappa hade det inte lätt och sedan när jag blev äldre så hade jag och min allra bästa vännina mens samma vecka .
  • telgebo
    Lövet22 skrev 2011-03-10 06:02:01 följande:
    Åh vad jag sover dåligt nu, igår vaknade jag vid 2oo somnade om och sov en timma innan jag i gick upp, idag vaknade jag kl 3oo och kunde inte somna om, ingen idé att ta nån temp då. Men har ont i magen ( typ mensvärk )  och allt smakar äckel som jag stoppar in i munnen. Kräks

Fick svar från billiga tester igår, det kan vara en förklaring utöver den med missfall ang mina test. Det kan vara så att endel tester känner av 19 hcg andra 25 som de ska, därför kan endel vara positiva och andra negativa. Det kändes just nu som en ganska bra förklaring, jag fick hopp igen. Idag kommer det digitala.
    Spännade, ska du testa när det digitala kommer med posten?

Här vaknar jag också tidigt, fast inte så tidigt som dig, utan runt 6.00-7.00 och jag är en riktig sömntuta på morgonen annars.

Tempen samma idag som igår 37,3.
    Gravid v.7+4 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    bumbi 84 skrev 2011-03-10 09:43:13 följande:
    Negativt test idag och tempen störtdök. så nu blir det att ta nya tag!
    Trist.
  • telgebo
    Lövet22 skrev 2011-03-10 06:02:01 följande:
    Åh vad jag sover dåligt nu, igår vaknade jag vid 2oo somnade om och sov en timma innan jag i gick upp, idag vaknade jag kl 3oo och kunde inte somna om, ingen idé att ta nån temp då. Men har ont i magen ( typ mensvärk )  och allt smakar äckel som jag stoppar in i munnen. Kräks

Fick svar från billiga tester igår, det kan vara en förklaring utöver den med missfall ang mina test. Det kan vara så att endel tester känner av 19 hcg andra 25 som de ska, därför kan endel vara positiva och andra negativa. Det kändes just nu som en ganska bra förklaring, jag fick hopp igen. Idag kommer det digitala.
    Hur går det? Har testet kommit än?
  • telgebo
    Lövet22 skrev 2011-03-10 14:28:38 följande:
    Jag sparade lite urin från morgonen och la i kylskåpet så jag kunde testa med mitt digitala. Trodde jag hade ett billigt kvar men det hade jag inte, istället testade jag med ett vanligt cb och det kom ett litet blått streck direkt och jag glad i hågen doppar den digitala i morgon urinen ( den jag sparat, stickan kissade jag på ) och den blev negativGråter. Suck suck och åter suck. Det konstiga är att jag är nu mer säker på att jag är gravid, det bara känns så TystFörvånad

Efter jag läst om ditt inlägg Trassel så tror jag att jag ska testa med ett rfsu, det borde ge utslag, om inte är det fel på alla + jag haft från cb.

jag har så många symtom. det värsta just nu är att jag inte kan äta, i morses åt jag 2 skedar fil och till middag ett halvt glas nyponsoppa. Jag har ingen lust att äta något, det har inte hänt innan vad jag minns, tänk om jag är sjuk och det ger falska resultat.
    Jag har fått späkstreck med CB och Preg och aldrig med CB digital. De 3 ggr jag testat med det och fått gravid så har jag varit det. Första gången var 2007 och det visade bara + eller - då på den tiden och då fick jag en dotter, andra gången var i april förra året pch då fick jag MA och så nu då den 18 februari.

Trist, jag tycker du ska kontakta gyn så får de göra ett VUL på dig.
  • telgebo

Fru höst: verkligen jätteskumt med testen och utebliven mens. Har du regelbunden mens annars? Nyss slutat med p-medel?

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*