Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

AMC80 skrev 2011-04-05 17:47:42 följande:
    Ceke: det går nog bra. Kolla på mf-temparna på ff. På en del gick tempen inte ned förrän efter blödningen kom. Någon i någon tråd, kanske denna, skrev att tempen var hög fram till hon blivit skrapad. Så gå du efter andra tecken, inte säkert att tempen säger något ändå. Min temp hoppade en del och det tyckte jag var plågsamt varje gång den inte ökade. Ja du ser att jag är mycket för att sluta. Det sänkte mina axlar med fem cm iaf :)
    När jag fick MA så sjönk min temp ca 1-1,5 vecka efter plusset och samma dag MA konstaterades så sklt den i höjden till 37,5 den högsta tempen jag hade då, ingen feber sa dom ,men för mig var det så för jag har låg temp annars så när jag har 37,5 så kan jag känna mig rätt sänkt.

Nu ligger jag på 37,2 nästan varje dag vid 07 på morgonen, men jag känner mig inte sjuk.
    Gravid v.11+2 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    ceke skrev 2011-04-05 18:38:13 följande:
    Telgebo: Som jag förstått det så kommer du ju att få se bebisen vid KUB:testet, så det är ju alltid nåt i a f. Då kommer de ju att göra ett VUL, så då kommer du ju få se det bra.

Bra att du gick dit, tycker jag. Håller tummarna för att allt går bra nästa vecka!
    Jo jag ska dig nästa vecka på tisdag och då görs ett UL på magen, inte vaginalt.

Jag är då i v.12 och då är det nästan 7 veckor kvar till RUL och 8 veckor till tidigast nästa BM besök och jag hade hoppats att få komma och lyssna på hjärtat hos BM mellan jag vart på KUB och RUL, det är ju nästan 2 månaders väntan man svävar i en ovisshet som är skittung med tanke på vad man gått igenom.

jag är livrädd att att få se en död bebis nästa vecka att hjärtat inte ska slå. Alla symtom försvann bara pang bom och det skrämmer mig eftersom det var likadant vid mitt MA.
  • telgebo
    MiAmore skrev 2011-04-05 18:58:42 följande:
    Det sa jag inte i heller. Man drömmer ju inte precis det man går och tänker på på dagarna Vad jag menar är att man drömmer ju inte exakt det man går och tänker på, drömmarna förvrids sas. Alltså tex om man drömmer om havet så står det för något.
    Jag försöker bara stötta och hjälpa dig, tycker du har lite tråkig attityd mot mig
    Förlåt, inte min mening att skälla på dig. Jag mår så dåligt över mina drömmar och jag uttrycker mig lite klantigt, förlåt. Mycket gråt idag.
  • telgebo
    Bjornis skrev 2011-04-05 21:09:45 följande:
    Det var jag! Min temp var jättestabil med mitt ma. Och sjönk ett par dar efter skrapning först. Men jag mådde fysiskt dåligt och det var det enda tecknet på att nåt inte var rätt... Det KÄNDES fel bara. Denna gången var känslan bättre även om jag var orolig så mådde jag inte "illa" på det sättet... 

Telgebo: Du har inte möjlighet att göra ett privat ul mellan KUB och rul då? Det gjorde jag denna gång. Vi var bortresta under v 13-16 i Vietnam och jag var så säker på att det gått snett så två dar efter vi kom hem hade mamma bokat in ett ultraljud till oss och oj vilken lycka när han snurrade runt där inne vår lilla prins. Det var lätt värt 500 spänn. Hade iofs betalt 5000 för det resultatet!
    Jag vet inte om jag har möjlighettill det. Det är om jag bokar privat men frågan är bara var? Jag är mest orolig nu innan KUB att jag vill veta, nu är det "bara" 6 dagar kvar men jag känner mig så jädra nervös och tycker jag mår för ogravid för att känna att det kommer gå bra på tisdag, det är som jag bara väntar på att få det bekräftat att det gått åt helvete denna gång med. Vet att det låter sjukt tänkt men det är väl nåt försvar jag har i tron att jag inte skullle bli lika ledsen om det var så trots att jag vet att det inte finns nån sanning i det, jag kommer bli fruktansvärt ledsen.

Är så jävla arg på mig själv som tempade idag, för nu är tom tempen på icke gravid nivå och inte kan jag logga in på FF då jag böt dator helt å hållet då min förra dog för 1 månad sedan och alla automatiska inloggningsuppgifter med den och jag har inget minne av vad jag hade för anv namn och lösenord på FF.
    Gravid v.11+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Vi 4 skrev 2011-04-06 10:37:12 följande:
    lrika82, det ser ju jättefint ut idag Håller tummarna! Hur var det med din lutelafas, är den 14 dagar? isåfall är väl tempen imorgon avgörande! Kramar till Bubblamaj, havsklippan, MiAmore och Bumbi!

Bengalen, fin vändning idag, upp precis ovanför strecket tillsammans med den lilla spottingen ser det verkligen ut smo en implantationsipp

Vinkar hej till Bjornis som ajg inte sett förut Håller med dig om att jag hoppas att jag ite är kvar när du kommer hit och börjar tempa i sommar

Telgebo, så jobbigt med all oro du bär på och nu ärven dessa mardrömmar! Kan du inte försöka vända på tankarna lite då och tänka att om 6 dagar får du veta hur det står till därinne. Allt talar ju för att det är bra, du har ju gjort vul och sett hjärtat slå, då är mf/ma risken ganska liten. Jag tror ocså att det skulle vara bra för dig att fundera över vad all oro står för, det är säkert dels pga ditt ma, men det låter som att det kan finnas mer där bakom. Det kan ju vara bra att försöka jobba lite med det, för oron blir ju tyvärr inte mindre när barnet väl kommer, då kommer ju massa annanoro om allt som kan hända och det är ju bättre att ta tag i det nu så kanske du inte behöver vara likao rolig när barnet väl kommer. När jag skriver ta tag i menar jag att be att få remiss till tex kurator eller psykolog och prata om oron och att få sätt att hantera oron. *kram*

Trassel, tror du att det är äl på G?
    Har försökt med det men folk lyssnar ju inte på mig och mycket av min oro kan jag inte styra över då inte jag har det i mina händer tex som tar beslut. Det är tex fam rätten som jävlas och ställer in imgänge med mina andra barn och det i mig oroar mig varför dom gör det, men jag får aldrig nåt svar på vad dom sysslar med och gjort dem senaste 2,5 åren, dom är bara ena jävla idioter som förpestar både mitt och mina barns liv och påstår en massa dynga som är tagen från luften och missförstår och tolkar allt som dom vill.
    Sedan är det ju mycket oro hur det kommer bli med pappan till detta barn, om han kommer fortsätta hålla sig borta eller dyka upp som gubben i lådan och vilja vara pappa plötsligt.Så det är mycket tankar, men den allra största oron nu är MA, den tanken är närvarande konstant. Kommer nog kunna slappna av när man har stor gravidmage och känner bebis sparka ofta att den lever, men när den inte sprkar blir man väl nojjig igen, om det går flera dagar utan rörelser där inne om den annars rör sig dagligen. Hade ju en sådan bebis en gång som inte rörde sig och det var ju akut läge då, dottern föddes prematur för hon mådde inte alls bra, så oron finns ju kvar sedan dess eftersom jag vart med om det tidigare.
  • telgebo
    AMC80 skrev 2011-04-06 10:52:28 följande:
    Telgebo: googla privat vul Stockholm så kommer det upp en massa alternativ. Sergel var bra och hyfsat billiga tycker jag.
    Jag kan googla men gör man fortfarande VUL i v.12?
  • telgebo
    Lövet22 skrev 2011-04-06 14:36:01 följande:
    Kikar in, jag har nu haft min mens, kortare än vanligt och mindre. Men alla pms symtom jag hade har försvunnit och tempen har sjunkit. Så det är inget annat.

Jag funderar bara på om mensen är olika ifall man har ägglossning eller inte, eller om kurvan går upp fint och sen sjunker vid mens kan man vara så gott som säker på att ägglossningen har varit.
    Min mens var konstig och hoppig dom månader jag inte hade ÄL.
  • telgebo
    EEJ skrev 2011-04-06 21:00:36 följande:
    Hörrni tjejer, visst är det så att Lutealfasen är densamma varje månad? Jag har alltid trott att jag har ft en fas på tolv dagar, men har helt plötsligt dag 13 kommit och gått utan mens. I och för sig har jag aldrig haft så bra koll som den här månaden då jag varit väldigt duktig på att både tempa och kolla sekret.
    Jag kunde ha olika allt mellan 12-15 dagar, men oftast 13 dagar.
  • telgebo
    EEJ skrev 2011-04-07 07:39:26 följande:
    Tog tempen imorse och såg att den dippat till 36.6, besviken som få så testade jag tempen även i andra örat...37.1. What, hur kan det skilja så mycket?
    Var tempen i det örat där du hade 37,1 den sida du legat på? Jag hade alltid högre temp på det örat som jag hade haft på kudden.

Sedan så ska du inte mäta tempen i örat utan i munnen, vagina eller ändtarm.
    Gravid v.11+4 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Vi 4 skrev 2011-04-07 10:10:34 följande:
    Rosesarered, välkommen hit, vad tufft med så många ivf! Tempning är billigt och enkelt och ganska spännande Hoppas att du ska få bra koll på din kropp med tempningen.

Lrika82, jag tror att FF brukar avråda från att tempa i örat för att det är ett ganska osäkert mått. Det låter ju dock som väldigt stor skillnad mellan öronen. Hålr tummarna för att tempen ÄR hög även i dag Även min lutealfas verkar variera har ahft allt mellan 12 och 16 dagar. Men vanligast för mig har varit 14.

Hormonstinn, jättesvårt att säga om man ser på sekretet borde ju äl varit mellan dag 15 och 16, men utifrån tempen ser det inte ut som att det varit äl

Telgebo, vad tråkigt tt inte bli tagen på allvar! Jag tänker att det i din situation borde vara extra viktigt att få stöd, om du inte förstår varför rätten drar in umgänget kan du ju inte heller veta hur du ska göra nu för att få behålla detta barn. Det är ju vara väldigt viktigt att få veta hur du ska agera och vad du behöver förändra hos dig själv för att det ska bli annorlunda nu. Och det tar ju tid att förändra sina beteenden så det skulle ju vara bra att komma igång så snart som möjligt. Tror du inte att det skulle kunna fungera om du la fram det som så att du vill att det ska bli annorlunda nu och att du är beredd för att kämpa för det, men i så fall behöver du stöd. Kanske kan de lyssna då och skicka remiss. Annars kan du alltid själv ringa direkt till kurator eller psykolog på mvc eller bvc.

Trassel, jag tänkte att även fast ni skulle gå om varandra och hellre vile satsa på en 12a så skulle det vara toppen om äl kom så att du fick en kortare cykel
    Det är inte mig det är fel på, det är sonen som ballar ur på umgängena och är bråkig då han mår dåligt och blir väldigt utåtagerande. Jag sa till om det redan för 1 år sedan men de lyssnade inte på mig då. Gjorde nytt försök precis före jul de lyssnade inte då heller. Jag som mamma är väldigt pedagogisk för min son och jag har absolut inte gjort nåt fel, KP beundrar mitt tålamod och tycker jag gör rätt hur jag hanterar det och 2 barn till, det är beundransvärt enligt dom hur jag fixar det.
    Gravid v.11+4 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*