Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Växjö: Om du vill kan du gå in på min kurva (finns i BIM och chart tråden) och kolla hur min temp förändrades från plusset då den gick upp. Jag kunde inte alls tyda att jag var gravid innan jag testade mig. Jag har haft så tidigare att tempen skuttat upp precis före BIM och ändå har mensen kommit så jag tog inget för givet denna gång jag faktiskt var gravid. Däremot i april förra året så kände jag på mig att nåt var i görningen och det stämde, jag var gravid men fick tyvärr MA då.

Gravid v.16+6 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Växjö skrev 2011-05-14 13:14:37 följande:
    Oj, vad den har gått upp och ner! Din temp har iallafall hållt sig över den röda linjen hela tiden mellan ÄL och BIM.. Det kan kanske vara ett bra tecken...?? Eller så betyder det kanske ingenting Så länge som min temp håller sig över strecket så får jag se det som ett hyfsat bra tecken! 

Stort grattis till ditt plus. Jag såg att ni har fått kämpa under lång tid... Vi är inne på vårat 15 försök nu (tror jag att det blir) och förstår att det måste kännts helt underbart att äntligen lyckas!! 

Tack för grattis, jag kämpat själv i 21 månader för plusset, jag är ensamstående.

Min coverline har alltid varit över mellan ÄL och BIM och tom tagit ett skutt upp samma dag som BIM, men likt förbannat så har mensen kommit. Jag började känna av små symtom denna gång ca 1 vecka innan BIM, kissnödig som tusan, illamående, grymt ont i brösten, men jag tog inget för givet då man vart skengravid förr mååånga ggr.

Det är frustrerande som tusan när det inte vill sig hoppas försök 15 för tur med sig. jag var nära att ge upp kan jag säga.
    Gravid v.16+6 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Tallkotte12 skrev 2011-05-15 11:16:29 följande:
    Ni som haft cykler där ni inte haft någon ÄL, har eran cykel varit längre då? Är nu på dag 17 efter den dag som FF från början sa var ÄL (sedan försvann krysset eftersom tempen sjönk) och börjar undra vart tant röd tagit vägen...
    Jag märkte inte skillnad på längd men däremot så var blödningen mer seg och kom och gick.
    Gravid v.17+0 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Växjö skrev 2011-05-15 14:29:26 följande:
    Hmm.. Har jag fått en trifasisk kurva nu eller vad krävs för att man ska få kalla den det??!
    Att den ökar i tre trappsteg är väl trifasisk. Svårt att förklara.
    Gravid v.17+0 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    bumbi 84 skrev 2011-05-15 21:13:14 följande:
    ja det blir nog fyra

nej det var inte starkt men syntes utan problem men var ju bara 8 dagar efter äl när jag plussade
    Vad snabbt du plussade

Jag plussade 13 dagar efter ÄL och tyckte det var tidigt men tydligen inte då
    Gravid v.17+1 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Växjö skrev 2011-05-16 10:18:47 följande:
    Ja, det var tidigt som du plussade! Men detta i bakuvudet kunde jag inte låta bli ett test idag.. Med facit i handen skulle jag ha gett f-n i det!! Att man aldrig lär sig! Nu blir det inget mer testande förrän vid BIM om inte tant röd hinner före...
    Hur många dagar har du kvar till BIM?
  • telgebo
    Växjö skrev 2011-05-16 10:34:24 följande:
    Har inte BIM förrän på lördag så det är ju toktidigt ännu!
    Kändes ändå trevligt att tempen gick upp lite till idag.. Får innerligt hoppas att det kan tyda på något bra! 
    Ja det kanske var lite för tidigt att testa 5 dagar före BIM. Med CB kan man testa med 4 dagar innan, det står iaf så på förpackningen.

Jag testade negativt med CB 4 dagar före BIM med min trea och positivt på BIM då jag väntade henne med CB test.

Denna gång så väntade jag 2 dagar före och testade med morgonurin med CB. Tydligt plus blev det på en gång innan urinen hade kommit till kontrollrutan.
  • telgebo

Jag plussade 11 dagar efter ÄL med barn 2.
    2 dagar före BIM med barn 1 och 4
    BIM dagen med barn 3

MA så plussade jag 10 dagar efter ÄL och då jag gjorde abort så plussade jag på dagen efter BIM på typ 15 dagar efter ÄL.

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-16 18:57:17 följande:

Men kan den vara 36,7 fast man inte har äl o sen mens ?
    Tror min normala är ca 35,9-36 o vid äl ca 37 och när jag blev gravid och väntade Elias var den 37,8 ca
    Har inga symtom men det jag har är huvudvärk som inte vill försvinna + med panodil men kommer igen likom.
    Törstig som fan och kissar mer än normal svullen mage jätte jätte gassig och fiser som en man
    Kramiga vita tjocka flytningar stängd mjuk tapp men lite öppen då jag fött innan.
    Och nu denna temp.
    Sen fick jag otroligt svagt + så jag trodde det var neg och slängde skitet och det var testlagret stickor.
    Sen hade jag en kort 2 dagar förskylning sen var det borta
    + sen mens.
    Förra mensen mars månad 14-15 mars 7 dagar blödningar som jag har nu april 26 till 28 norval liten blödning trodde det var mens likom kom ju när jag kissade + pappret + bindan men försvan sen kaput och bruna avslag kommit och försvunnit + hade avslag några dagar innan allt började som gick och kom.
    Yrsel också men det har jag alltid.
    Trött men mkt hungrig !!

Så vid mars mens v 5-6 nu
    Och vid april blödning ca v 3

Vid ÄL så sjunker tempen och jag tror du måste tempa under en lite längre period en bara några dagar då och då för det är inte så tillförlitligt så du kan nog tyvärr inte gå efter det.

Du kan ju kolla min kurva vid mitt + så ser du hur min temp var. Ligger i chart tråden.
    Gravid v.17+2 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-16 20:07:46 följande:

Men om mensen är 1 månad sen + ingen äl varför ligger då tempen på dagen 36,7 och nu på kvällen 36,9 ?
    Har mensvärk men tappen är stäng.
    Och varför är den så hög när man inte har mens.
    Är jag skenins eller gravid ?
    Shit alltså.

Sen så kommer sambon inte änns in i mig så varför är det så här då ?
    Ska mannen inte komma in i en då ?
    Man kan väl inte bli gravid annars ?

Vissa månader har man ingen ÄL, man har bara det 10 ggr/år vilket är normalt och kommer han aldrig i dig så är det nog ingen fara. Vissa påstår att försatsen inte innehåller spermier andra påstår att det gör det. Jag har blivit gravid vid avbrutet, nu hann ju inte dra ut den i tid men ändå.

Man kan må såhär som du av flera orsaker än graviditet. Jag tycker du ska testa igen, för det borde ju visa positivt om du är gravid nu.
    Gravid v.17+2 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*