• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • CtJ08

Btw till alla känsliga människor som stör sig på sådana här trådar. Jag skulle aldrig se ner på ett barn av någon anledning, särskilt inte ett namn! Nåt skulle heller aldrig påpeka för Mona barn eller framför mina barn att jag tycker deras vänner har fula namn. Att sitta och ventilera smak och åsikter (som alla tycker olika) ser inte jag som samma sak att man beter sig så ute på gatan eller i verkliga livet. Att få vara barnslig och diskutera tontiga ämnen man vanligtvis inte tar upp är ju charmen med forum. Och jag skulle aldrig ta illa upp om någon inte gillade mitt barns namn. Vem sjutton vill att alla ungar ska heta samma sak?

• erica 1986

Jörgen! Jörgen är ett så fult namn att jag använder det som svordom ibland när andan ligger på. mitt livs chock fick jag dessutom när en vän upplyste mej om att detta anskrämliga namn kunde göras fulare med stavningen Görgen. det namnet har blivit slaget med fulpinnen så mycket att pinnen gick av!

min sambo tjatar om namnet Katla (ja, precis som draken i bröderna lejonhjärta och som vulkanen på island) och det är nog det fulaste flicknamn man kan ge sin dotter. det är hårt och elakt och förknippas bara med hemska saker.

VEM tittar ner på sin lilla söta nyfödda skatt och säger: Ja du, min älskling, du ser allt ut som en Jörgen/Katla.

• maximum

Dick

Hartvig

Frans-Josef (bodde en pojk i grannhuset som hette så, Fan ja skrattar varje gång jag tänker på det)

Erland

Erling

Rakel

Torkel

• Jungfrulycka

Ronny,Conny...raggarnamn enl mig..

• Mad as snow
    Kokomo skrev 2010-09-09 16:41:07 följande:
    Haha Lillebror! Då tänker man ju bara på läskigaläskigaläskiga Lillebror i Riket! Brrrr! 
    " target="_blank">

Ooooh!!
    Ja, det är ett påhopp.
  • Näbbmusen
    Dr Mupp skrev 2010-09-09 15:21:53 följande:
    Jag är fullt medveten om att det fnns folk som tycker mina barns namn är fula, och vad spelar det för roll. Jag tar inte åt mig. Jag skulle aldrig tala illa om nån namn i närheten av mina eller andras barn.

Thindra tycker jag är hemskt. Likaså Kevin och alla andr typiska WT namnen. Urban, Klemens och Gerda är inga favoriter heller. Däremot gillar jag dubbelnamn och försökte få igenom Karl-Oskar somn namn till fyran men pappan gick inte med på det. Inte godkände han Karl-Einar heller så nu heter Bebisen bara Einar i tilltalsnamn.
    Jag tar inte åt mig att folk tycker att mina barn har fula eller WT namn (även om jag tycker hela WT grejen är det larvigaste jag hört). För jag älskar mina barns namn och så länge dom kommer göra det i framtiden med så räcker det för mig!!
    Jag ville bara få fram att jag hoppas att folk inte lär sina barn det som dom gör här på familjeliv, nämnligen klankar ned på andras namn.. Det är redan tillräckligt svårt att leva i  barnens värld utan dessa fördomar. 
  • annabanana09

klart man inte ser ner på ett barn bara för att man inte tycker deras namn är fint! alla tycker ju olika.

kom på ett fult namn som en tjej som gick i min mellanstadieklass hade...gull-marie. hihi :)

• MrsMommy
    maximum skrev 2010-09-09 17:56:08 följande:

Dick

Hartvig

Frans-Josef (bodde en pojk i grannhuset som hette så, Fan ja skrattar varje gång jag tänker på det)

Erland

Erling

Rakel

Torkel

Franz-Josef var väl nån kronprins i Österrike-Ungern om jag inte minns fel? Men, nej, det blir inte vackrare för det.... :-P
    Jag vill minnas att en kille på min skola (under min barndom alltså) som hette Torkel hade kusiner som hette Vidar och Gorm. Stackare....
Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.